Tesla Model 3 je na trhu už nejaký ten rok a okrem USA sa jej predaje rozšírili aj do Európy. Záujem o ňu pritom prejavilo množstvo zákazníkov a viacerí z nich už stihli najazdiť dostatok kilometrov na to, aby mohli zhodnotiť jej kvality a nedostatky. Elektrický Model 3 teší svojich majiteľov aj po desiatkach, či stovkách tisícoch kilometroch, počas ktorých im ušetril nemalé náklady. Téme sa venoval aj portál Electrek.
Americká Tesla ponúka svoj dostupnejší elektromobil už približne 2 roky a za ten čas si ho stihlo objednať mnoho zákazníkov po celom svete, pričom minulý mesiac sa stal jedným najpredávanejších automobilov na tamojšom trhu. V prvej polovici tohto roka sa práve Model 3 stal v USA najpredávanejším elektromobilom a spomedzi všetkých predaných modelov si tento kúsok od Tesly zabral 67 % podiel na trhu. Veľkej obľube sa teší aj v Nórsku.
Na spokojnosti vodičov neuberá ani zopár problémov
Isteže, mnohí môžu mať proti týmto elektrickým autám stále viaceré predsudky. Model 3 však teraz svojim majiteľom dokázal, že im môže spoľahlivo slúžiť poriadne dlho. Portál Electrek kontaktoval niekoľkých vodičov, ktorí s týmto modelom najazdili už vyše 100 000 km. Jeden z majiteľov dokonca začal pracovať pre Uber, aby sa mohol na svojom Modeli 3 voziť ešte viac a užíval si ho na cestách každý deň.

Nenechaj si ujsť
Európu zaujala Tesla Model 3. Kúpil si ju už niekto aj zo Slovenska?
Ďalší z nich si zasa pochvaľuje nízke prevádzkové náklady. Od prevzatia tejto Tesly totiž Kris Westover navštívil servis iba 1-krát kvôli rutinnej prehliadke, vymenil 2 sety pneumatík a výmena čelného skla, bočnej, zadnej kamery a predného senzora bola ešte v rámci záruky. Od týchto opráv údajne nemá s Modelom 3 viac problémov. Rob Spreitzer, ďalší z majiteľov tohto elektromobilu, sa počas najazdenia 100 000 km stretol s problémami s lakom a zarovnaním karosárskych častí, za čo však mohla výroba.
Model 3 vydrží naozaj veľa
Medzi iné problémy patrila chyba s LTE pripojením, ignorovanie hlasových príkazov systémom a aktuálne ho trápi búchanie zadnej nápravy pri akcelerácii a spomaľovaní. Isteže, ani Model 3 nie je dokonalým autom a Tesla mala v počiatkoch s jeho výrobou nemalé problémy, no mnohé z nich boli časom odstránené. Napriek tomu si majitelia tohto kúsku chvália úsporu na palive a aj celkovú spoľahlivosť auta. Tesla Model 3 je však stavaná na omnoho viac ako len 100 000 km a podľa testovania výrobcom zvládne prejsť aj 10-násobne viac.
Model 3 motor & gearbox still in good condition after driving 1M miles. Designed for ultra high endurance. https://t.co/LVO2clQZ3V
— Elon Musk (@elonmusk) October 15, 2018
Tie najviac zaťažené časti auta pritom spoločnosť po tomto náročnom testovaní ukázala aj verejnosti, informuje The Drive. Po vyše 1 600 000 km na odometri boli totiž ozubené kolesá motora a prevodovky vo veľmi dobrom stave, čo len potvrdzuje fakt, že boli navrhnuté na veľké záťaže a zvládnu aj státisíce kilometrov. Rovnaké kvality ukázali aj samotné batérie, ktoré po prejdení takmer vyše 675 000 km mali stále až 80 % z pôvodnej kapacity, informoval InsideEVs.
Teraz čítajú

Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí

Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič

ZAUJÍMAVÉ Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

Mercedes ani zďaleka nekončí, už zajtra predstaví elektromobil EQB. Nevieme o ňom takmer nič
Články, ktoré hýbu svetom

ZAUJÍMAVÉ Slovensko čelilo masívnemu hackerskému útoku na firmy a inštitúcie. Čo sa vlastne stalo?

Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny

Príbeh Miroslava Trnku: Ako sa stal z pankáča „slovenský Bill Gates“ a tretí najbohatší človek na Slovensku
