Tesla Model 3 je na trhu už nejaký ten rok a okrem USA sa jej predaje rozšírili aj do Európy. Záujem o ňu pritom prejavilo množstvo zákazníkov a viacerí z nich už stihli najazdiť dostatok kilometrov na to, aby mohli zhodnotiť jej kvality a nedostatky. Elektrický Model 3 teší svojich majiteľov aj po desiatkach, či stovkách tisícoch kilometroch, počas ktorých im ušetril nemalé náklady. Téme sa venoval aj portál Electrek.

Americká Tesla ponúka svoj dostupnejší elektromobil už približne 2 roky a za ten čas si ho stihlo objednať mnoho zákazníkov po celom svete, pričom minulý mesiac sa stal jedným najpredávanejších automobilov na tamojšom trhu. V prvej polovici tohto roka sa práve Model 3 stal v USA najpredávanejším elektromobilom a spomedzi všetkých predaných modelov si tento kúsok od Tesly zabral 67 % podiel na trhu. Veľkej obľube sa teší aj v Nórsku.

Na spokojnosti vodičov neuberá ani zopár problémov

Isteže, mnohí môžu mať proti týmto elektrickým autám stále viaceré predsudky. Model 3 však teraz svojim majiteľom dokázal, že im môže spoľahlivo slúžiť poriadne dlho. Portál Electrek kontaktoval niekoľkých vodičov, ktorí s týmto modelom najazdili už vyše 100 000 km. Jeden z majiteľov dokonca začal pracovať pre Uber, aby sa mohol na svojom Modeli 3 voziť ešte viac a užíval si ho na cestách každý deň.

Zobraziť celú galériu (0)
Tesla Model 3 / Zdroj: Tesla

Nenechaj si ujsť
Európu zaujala Tesla Model 3. Kúpil si ju už niekto aj zo Slovenska?

Ďalší z nich si zasa pochvaľuje nízke prevádzkové náklady. Od prevzatia tejto Tesly totiž Kris Westover navštívil servis iba 1-krát kvôli rutinnej prehliadke, vymenil 2 sety pneumatík a výmena čelného skla, bočnej, zadnej kamery a predného senzora bola ešte v rámci záruky. Od týchto opráv údajne nemá s Modelom 3 viac problémov. Rob Spreitzer, ďalší z majiteľov tohto elektromobilu, sa počas najazdenia 100 000 km stretol s problémami s lakom a zarovnaním karosárskych častí, za čo však mohla výroba.

Model 3 vydrží naozaj veľa

Medzi iné problémy patrila chyba s LTE pripojením, ignorovanie hlasových príkazov systémom a aktuálne ho trápi búchanie zadnej nápravy pri akcelerácii a spomaľovaní. Isteže, ani Model 3 nie je dokonalým autom a Tesla mala v počiatkoch s jeho výrobou nemalé problémy, no mnohé z nich boli časom odstránené. Napriek tomu si majitelia tohto kúsku chvália úsporu na palive a aj celkovú spoľahlivosť auta. Tesla Model 3 je však stavaná na omnoho viac ako len 100 000 km a podľa testovania výrobcom zvládne prejsť aj 10-násobne viac.

Tie najviac zaťažené časti auta pritom spoločnosť po tomto náročnom testovaní ukázala aj verejnosti, informuje The Drive. Po vyše 1 600 000 km na odometri boli totiž ozubené kolesá motora a prevodovky vo veľmi dobrom stave, čo len potvrdzuje fakt, že boli navrhnuté na veľké záťaže a zvládnu aj státisíce kilometrov. Rovnaké kvality ukázali aj samotné batérie, ktoré po prejdení takmer vyše 675 000 km mali stále až 80 % z pôvodnej kapacity, informoval InsideEVs.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.

Elektromobilita