Nemecko naráža na vážne problémy s predajmi elektrických áut, ktoré podľa analytikov v tomto roku drasticky poklesnú a to až o nepríjemných 14 % v porovnaní s rokom 2023. Ako upozorňuje portál Automotive News Europe, za očakávaným drastickým poklesom stoja do značnej miery napríklad klesajúce dotácie, problémov je ale viacero, i keď sa niektoré už podarilo vyriešiť.

Na nové modely si počkáme

Kvôli poklesu na úrovni až 14 % sa očakáva, že sa v tomto roku v Nemecku predá „len“ 451 000 elektrických áut. Kvôli nepríjemným vyhliadkam sa viaceré automobilky rozhodli odložiť predstavenie nových elektrických modelov a to vrátane Volkswagenu, ktorý, ako sme informovali nedávno, odložil predstavenie lacného elektrického modelu, na ktorý Európa čaká už roky.

Problémy robí aj naďalej inflácia, vysoké ceny elektrických áut a nie úplne vystačujúca nabíjacia infraštruktúra, kvôli ktorej naráža dopyt po elektromobiloch na svoje limity. Keďže sa navyše Nemecko rozhodlo predčasne zrušiť dotácie na elektrické autá, automobilky vážne utrpeli a podiel čisto batériových vozidiel bude len 16 %, pričom v roku 2023 to bolo až 18 %.

VW

Pre porovnanie, v Nórsku sa tento podiel pohybuje na úrovni až 90 % všetkých nových predaných vozidiel. V Nemecku má dôjsť k celkovému prepadu trhu s osobnými vozidlami o 1 %, teda na 1,82 milióna vozidiel – to je 25 % pod číslami spred pandémie, dodáva Reuters. Na druhej strane svetový trh má narásť o 2 %.

Zachová fyzické ovládacie prvky

V snahe zatraktívniť svoje vozidlá sa Volkswagen rozhodol aj pre zachovanie fyzických ovládacích prvkov. Tie totiž v posledných rokoch začali pomerne rýchlo miznúť a výrobcovia ich začali presúvať do dotykových displejov, čo ale v mnohých prípadoch spôsobovalo problémy a používatelia sa na niektoré zle umiestnené funkcie sťažovali.

Hybridom sa darí viac

Plug-in hybridov sa síce v Nemecku predáva menej než plne elektrických modelov, avšak v tomto roku sa dočkajú lepšej stability a na rozdiel od elektrických áut ich predaje narastú o niekoľko tisíc kusov. Napriek klesajúcim predajom má ale výroba elektromobilov v Nemecku tento rok narásť až o 19 %, keďže väčšina výroby poputuje na export.

Na nemeckom trhu prekvapivo zlyhala aj Tesla, ktorá dlhú dobu dominovala. Za rok 2023 sa podarilo domácej automobilke Volkswagen americkú konkurenciu predbehnúť a predať viac vozidiel, bohužiaľ sa však objavuje nová hrozba. Na európske trhy totiž prenikajú čínske značky, ktoré ponúkajú lákavé elektromobily za bezkonkurenčne nízke ceny.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP