Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Slovenské zastúpenie čínskej automobilky Dongfeng na sociálnej sieti Facebook naznačilo príchod rodinného 5-miestneho modelu, ktorý svojou cenou vyráža dych. Obzvlášť však kvôli tomu, že ide o elektrické auto s pomerne slušným dojazdom a na Slovensko môže prísť za cenu pod 20 000 eur, čím absolútne prekoná všetku konkurenciu.

Bezkonkurenčný model

Spoločnosť konkrétne poukázala na model Nammi, ktorý bude zrejme tým najdostupnejším elektromobilom na trhu a podľa príspevku môže prísť už v roku 2024. S cenou len 18 990 eur s DPH a kapacitou batérie až 40 kWh môže navyše poskytnúť to, čo žiadny iný elektromobil na európskom trhu. Automobilky sa však už teraz sťažujú, že im robí čínska konkurencia vážne problémy.

Keďže zatiaľ nie sú známe presné parametre, dojazd známy nie je. Na základe batérie s kapacitou 40 kWh je však vhodné predpokladať, že sa bude dojazd modelu Nammi pohybovať kdesi na úrovni 250 až 300 km podľa hmotnosti stroja a efektivity pohonu. Keďže je cena nízka, tento model zrejme dostane pohon jednej nápravy, s ktorým elektromobily všeobecne dosahujú o niečo vyšší dojazd.

Ako vysvetľuje portál Electrive, Nammi je v skutočnosti dcérska značka spoločnosti Dongfeng a samotný model má niesť názov Nammi 01, pričom využije pohon so spotrebou 11 kWh/100 km. Ak sa lacnému čínskemu elektromobilu skutočne podarí dosiahnuť takúto efektivitu a nízku spotrebu, jeho dojazd môže hravo prekonať aj spomínaných 300 km.

Platforma, na ktorej má byť model Nammi 01 postavený, má navyše ponúknuť aj možnosť dobitia až 200 km len v priebehu 8 minút.

Dongfeng má veľké plány

Automobilka Dongfeng okrem iného priniesla na slovenský trh aj svoj dcérsku značku Voyah, ktorá ponúka luxusné SUV Voyah Free. Toto veľké SUV totiž poskytne výkon až 360 kW, krútiaci moment 750 Nm a kombinovaný dojazd podľa WLTP 500 km, v meste dokonca až 735 km.

 Problém európskych automobiliek

Čínske automobilky spôsobujú čoraz väčšie problémy tým európskym, keďže sú ich autá lacné a záujem o ne rastie. Čínsky elektromobil BYD Atto 3 už napríklad dokázal ovládnuť švédsky trh, kde sa v júni dokonca stal najpredávanejším elektromobilom a druhým najpredávanejším autom celkovo.

Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq

Nedávna analýza predpokladá, že čínske značky budú mať v Európe do roku 2025 trhový podiel 3,8 až 7,9 %. Absolútnym lídrom je automobilka Tesla, ktorá predala vyše 1,3 milióna elektromobilov. Druhú, tretiu a piatu pozíciu už ale obsadili čínske koncerny BYD, SIAC a Geely-Volvo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú