V článku boli použité materiály TASR.

Nemecká automobilka Volkswagen v minulom roku predbehla amerického konkurenta Tesla a stala sa jednotkou na domácom trhu s elektromobilmi. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA, ktorá sa odvolala na v utorok zverejnené údaje Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA).

Tesla najprv viedla

Úrady v Nemecku v roku 2023 zaregistrovali 70 600 nových čisto elektrických vozidiel značky Volkswagen. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamená nárast o 11,7 %. Počet nových registrácií vozidiel Tesla dosiahol 63 700, čo predstavuje v porovnaní s rokom 2022 pokles o 9 %. V kategórii najpopulárnejší elektromobil však zostala v Nemecku na čele Tesla, keď sa jej Model Y postaral o približne 45 800 nových registrácií.

Celkovo v Nemecku v roku 2023 zaregistrovali približne 524 200 vozidiel s čisto elektrickým pohonom. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje o nárast o 11,4 %. Podiel elektrických vozidiel na všetkých 2,84 milióna novoregistrovaných áut dosiahol 18,4 %, čo v porovnaní s rokom 2022 znamenalo nárast o 17,7 %.

Mário Šimovič/FonTech

Pre Volkswagen to však na domácom nemeckom trhu vyzeralo dlhšiu dobu nepriaznivo a Tesla ho neprestávala prekonávať v počte predaných elektrických áut.

V priebehu roku sa ale karta obrátila a je možné, že už sa v tejto krajine Tesla na vrchol nedostane. Na krk jej totiž dýchajú aj čínske automobilky.

Kritická situácia

V decembri koncern oznámil, že továreň v Zwickau, najväčší európsky závod na výrobu elektrických vozidiel, úplné zastaví výrobu hatchbackov Volkswagen ID.3 a Cupra Born do konca roka 2023. Aj keď sa teda situácia v niektorých smeroch lepší, Volkswagen to stále nemá ľahké a aj naďalej čelí rôznym tlakom.

Pomôže ľudový elektromobil

Volkswagenu môže ešte väčšmi pomôcť v prechode na elektromobilitu plánovaný ľudový elektromobil s cenou pod 25 000 eur, ktorého masová výroba však bola odložená o jeden rok. Dôvod je pritom prekvapivý – nová emisná norma Euro 7, ktorá mala byť pôvodne oveľa prísnejšia, než jej finálna verzia.

Namiesto ID.2 tak bude Volkswagen dlhšie predávať viac klasických modelov, avšak dobrou správou je, že vývoj pokračuje a samotné odhalenie modelu je stále naplánované už na rok 2025.

V skutočnosti ale pre Volkswagen môže ísť o chybný krok, pretože konkurenčné automobilky tento krok neodkladajú a kým Stellantis priniesol napríklad Citroen e-C3 za menej než 25 000 eur, na európsky trh sa hrnú aj extrémne lacné alternatívy z Číny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú