Kamióny od Tesly dostali tvrdú konkurenciu. Gigant z Číny predstavil kolos s obrovskou batériou
Čínsky automobilový gigant BYD, známy najmä valcovaním európskych trhov svojimi populárnymi elektromobilmi, sa rozhodol prispieť na naše trhy ďalším elektrickým produktom. Tentoraz ide o čosi oveľa väčšie a to nákladný ťahač, resp. elektrický kamión s obrovskou batériou a úctyhodným dojazdom, upozorňuje EVMagazine. Dojazd však výrobca na svojej webovej stránke skrýva za množstvom iných funkcií a má na to dobrý dôvod.
Pre pomerne špecifický trh
Nový elektrický kamión nesie názov ETH8 a pridáva sa k tvrdej konkurencii, i keď v trochu inej forme. Kým americký Tesla Semi, ktorý momentálne prechádza obmedzeným testovaním v rukách vybraných partnerov, ETH8 unesie oveľa menší náklad. Kapacita sa totiž pohybuje na úrovni necelých 11 ton, pričom Tesla Semi má uniesť až okolo 20 ton na vzdialenosť stoviek kilometrov.
Dojazd rozhodne nie je pýchou tohto stroja, čo naznačuje aj webová stránka, na ktorej sa nachádza až za oboznámením záujemcu s interiérom či inými vlastnosťami. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny, čo ale neznamená, že si ETH8 nenájde svojich zákazníkov.
Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie. Lítium-železo-fosfátové batérie dosahujú kapacitu 255 kWh, čo je menej než tretina kapacity Tesla Semi. To znamená, že ich je oveľa menej a teda je kúpna cena oveľa nižšie, čomu napomáha aj fakt, že ide o značku BYD, ktorá je už tak oveľa lacnejšia v porovnaní s európskou konkurenciou.
Tesla naďalej testuje
Testovanie Tesla Semi medzitým pokračuje a nedávno sa podarilo dosiahnuť aj dôležitý míľnik. Jeden z týchto elektrických kamiónov totiž prekonal vzdialenosť 400 000 km. Denne majú bežne prekonať aj 1 700 km, čo je umožnené ohromným nabíjacím výkonom až 1 MW. Tesla pôvodne pre tieto stroje odhadovala spotrebu 1,7 kWh na 1 míľu, pričom prax ukázala, že sa pohybuje na úrovni 1,6 kWh, teda je ešte o malý kúsok lepšia a v prepočte dosahuje 1 kWh na 1 km.
Pre špecifický trh
ETH8 je rozhodne určený pre vybraný trh a BYD nejde na európsky trh s nákladnými vozidlami naslepo. Množstvo zásobovacích tratí dosahuje dĺžku len niekoľko desiatok kilometrov a nemusí byť nutne problémom ani pomalšie nabíjanie. Pri započítaní financií potenciálne ušetrených elektrickým pohonom môžu navyše niektoré firmy čiastočne obetovať flexibilitu klasických dieselových ťahačov.
Ďalšími výhodami má byť pochopiteľne tichý chod, skvelá manévrovateľnosť a všestranné šasi, vďaka čomu môže byť ťahač upravený podľa potreby. Interiér pôsobí pomerne lacno, avšak napriek tomu moderne a ako tvrdí BYD, je orientovaný na šoféra – čo je však pri kamiónoch bežné a samozrejmé.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené