Kamióny od Tesly dostali tvrdú konkurenciu. Gigant z Číny predstavil kolos s obrovskou batériou
Čínsky automobilový gigant BYD, známy najmä valcovaním európskych trhov svojimi populárnymi elektromobilmi, sa rozhodol prispieť na naše trhy ďalším elektrickým produktom. Tentoraz ide o čosi oveľa väčšie a to nákladný ťahač, resp. elektrický kamión s obrovskou batériou a úctyhodným dojazdom, upozorňuje EVMagazine. Dojazd však výrobca na svojej webovej stránke skrýva za množstvom iných funkcií a má na to dobrý dôvod.
Pre pomerne špecifický trh
Nový elektrický kamión nesie názov ETH8 a pridáva sa k tvrdej konkurencii, i keď v trochu inej forme. Kým americký Tesla Semi, ktorý momentálne prechádza obmedzeným testovaním v rukách vybraných partnerov, ETH8 unesie oveľa menší náklad. Kapacita sa totiž pohybuje na úrovni necelých 11 ton, pričom Tesla Semi má uniesť až okolo 20 ton na vzdialenosť stoviek kilometrov.
Dojazd rozhodne nie je pýchou tohto stroja, čo naznačuje aj webová stránka, na ktorej sa nachádza až za oboznámením záujemcu s interiérom či inými vlastnosťami. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny, čo ale neznamená, že si ETH8 nenájde svojich zákazníkov.
Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie. Lítium-železo-fosfátové batérie dosahujú kapacitu 255 kWh, čo je menej než tretina kapacity Tesla Semi. To znamená, že ich je oveľa menej a teda je kúpna cena oveľa nižšie, čomu napomáha aj fakt, že ide o značku BYD, ktorá je už tak oveľa lacnejšia v porovnaní s európskou konkurenciou.
Tesla naďalej testuje
Testovanie Tesla Semi medzitým pokračuje a nedávno sa podarilo dosiahnuť aj dôležitý míľnik. Jeden z týchto elektrických kamiónov totiž prekonal vzdialenosť 400 000 km. Denne majú bežne prekonať aj 1 700 km, čo je umožnené ohromným nabíjacím výkonom až 1 MW. Tesla pôvodne pre tieto stroje odhadovala spotrebu 1,7 kWh na 1 míľu, pričom prax ukázala, že sa pohybuje na úrovni 1,6 kWh, teda je ešte o malý kúsok lepšia a v prepočte dosahuje 1 kWh na 1 km.
Pre špecifický trh
ETH8 je rozhodne určený pre vybraný trh a BYD nejde na európsky trh s nákladnými vozidlami naslepo. Množstvo zásobovacích tratí dosahuje dĺžku len niekoľko desiatok kilometrov a nemusí byť nutne problémom ani pomalšie nabíjanie. Pri započítaní financií potenciálne ušetrených elektrickým pohonom môžu navyše niektoré firmy čiastočne obetovať flexibilitu klasických dieselových ťahačov.
Ďalšími výhodami má byť pochopiteľne tichý chod, skvelá manévrovateľnosť a všestranné šasi, vďaka čomu môže byť ťahač upravený podľa potreby. Interiér pôsobí pomerne lacno, avšak napriek tomu moderne a ako tvrdí BYD, je orientovaný na šoféra – čo je však pri kamiónoch bežné a samozrejmé.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Masívna akcia na východe Slovenska, zasahuje 426 policajtov
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
„Omladol som o 10 rokov, odišiel som z mesta a žil 3 roky v lese.“ Vedec zo Stanfordu o recepte na dlhovekosť
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Chlpaté bábätká, psie mamy a kočíky pre mačky: Nový výskum odhalil, prečo ľudia odmietajú deti a vychovávajú zvieratá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Masívny útok Ruska zasiahol celú Ukrajinu. Aktivovali sa aj poľské stíhačky
Slovenské palivá budú lacnejšie než vlani. Zdražovanie sa zastavilo, tvrdia banky
Vesmír zahltený odpadom. EÚ chce zákonom prinútiť operátorov likvidovať satelity
Klimatická veda prehodnocuje svoje modely. Yale navrhuje nový prístup
Darwin sa možno mýlil. Evolúcia prebieha v skokoch, tvrdia vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP