Kamióny od Tesly dostali tvrdú konkurenciu. Gigant z Číny predstavil kolos s obrovskou batériou
Čínsky automobilový gigant BYD, známy najmä valcovaním európskych trhov svojimi populárnymi elektromobilmi, sa rozhodol prispieť na naše trhy ďalším elektrickým produktom. Tentoraz ide o čosi oveľa väčšie a to nákladný ťahač, resp. elektrický kamión s obrovskou batériou a úctyhodným dojazdom, upozorňuje EVMagazine. Dojazd však výrobca na svojej webovej stránke skrýva za množstvom iných funkcií a má na to dobrý dôvod.
Pre pomerne špecifický trh
Nový elektrický kamión nesie názov ETH8 a pridáva sa k tvrdej konkurencii, i keď v trochu inej forme. Kým americký Tesla Semi, ktorý momentálne prechádza obmedzeným testovaním v rukách vybraných partnerov, ETH8 unesie oveľa menší náklad. Kapacita sa totiž pohybuje na úrovni necelých 11 ton, pričom Tesla Semi má uniesť až okolo 20 ton na vzdialenosť stoviek kilometrov.
Dojazd rozhodne nie je pýchou tohto stroja, čo naznačuje aj webová stránka, na ktorej sa nachádza až za oboznámením záujemcu s interiérom či inými vlastnosťami. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny, čo ale neznamená, že si ETH8 nenájde svojich zákazníkov.
Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie. Lítium-železo-fosfátové batérie dosahujú kapacitu 255 kWh, čo je menej než tretina kapacity Tesla Semi. To znamená, že ich je oveľa menej a teda je kúpna cena oveľa nižšie, čomu napomáha aj fakt, že ide o značku BYD, ktorá je už tak oveľa lacnejšia v porovnaní s európskou konkurenciou.
Tesla naďalej testuje
Testovanie Tesla Semi medzitým pokračuje a nedávno sa podarilo dosiahnuť aj dôležitý míľnik. Jeden z týchto elektrických kamiónov totiž prekonal vzdialenosť 400 000 km. Denne majú bežne prekonať aj 1 700 km, čo je umožnené ohromným nabíjacím výkonom až 1 MW. Tesla pôvodne pre tieto stroje odhadovala spotrebu 1,7 kWh na 1 míľu, pričom prax ukázala, že sa pohybuje na úrovni 1,6 kWh, teda je ešte o malý kúsok lepšia a v prepočte dosahuje 1 kWh na 1 km.
Pre špecifický trh
ETH8 je rozhodne určený pre vybraný trh a BYD nejde na európsky trh s nákladnými vozidlami naslepo. Množstvo zásobovacích tratí dosahuje dĺžku len niekoľko desiatok kilometrov a nemusí byť nutne problémom ani pomalšie nabíjanie. Pri započítaní financií potenciálne ušetrených elektrickým pohonom môžu navyše niektoré firmy čiastočne obetovať flexibilitu klasických dieselových ťahačov.
Ďalšími výhodami má byť pochopiteľne tichý chod, skvelá manévrovateľnosť a všestranné šasi, vďaka čomu môže byť ťahač upravený podľa potreby. Interiér pôsobí pomerne lacno, avšak napriek tomu moderne a ako tvrdí BYD, je orientovaný na šoféra – čo je však pri kamiónoch bežné a samozrejmé.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obrovská praktickosť a maximálny luxus. Takúto dodávku si ešte nevidel
Koniec všetkých dohadov. DHL otestovala kamióny Tesla a neverila vlastným očiam
Čínsky gigant reaguje na ostré clá: V Európe budeme vyrábať elektromobily aj tak
Toto nemá nikto: V službách polície sa predstaví luxusný elektromobil, aký sa len tak nevidí
Slovensko chce byť elektromobilov veľmocou. Majú plán, ako skoncovať s kľúčovými prekážkami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
-
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
- Obľúbená automobilka Slovákov zažehnala krízu. Chystá útok na trh s 8 lacnými elektromobilmi
-
- Chcú zosadiť Čínu z trónu. Prekvapivá krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Diesel nepovedal posledné slovo. Nemci ho spojili s geniálnou technológiou a výsledok takmer nemá chybu (TEST)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Honda spojila nezlučiteľné. V elektromobiloch testuje komponent, ktorý je doménou spaľovákov
Slovenskí študenti uspeli na robotickej olympiáde v Aténach. Umiestnili sa už v prvej štvrtine
Stellantis sa topí v problémoch. Hlási rapídny pokles predaja a musí tvrdo zasiahnuť
Prada a Axiom Space vytvorili skafandre pre misiu Artemis 3. Spája módu s technológiami
Elektromobily lámu rekordy v predaji. Čína a Európa dominujú
Záhadný objekt na Google Mapách: Ľudia sú presvedčení, že našli tajné dvere
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené