Ikonický Renault 5 je späť ako elektromobil, ktorý rozvráti trh v EÚ. Ohromí cenou i dojazdom
Francúzska automobilka Renault predstavila jeden z mála ľudových elektromobilov, po ktorých európsky trh už tak dlho túži. Ako upozorňuje TopGear, toto malé autíčko s cenou do 29 000 eur má pritom poskytnúť prekvapivý dojazd a parametrami to v záujme zachovania nízkej ceny nepreháňa v žiadnom smere. Na trh má pritom prísť už čoskoro a predbehne tak Volkswagen.
Ľudový kompromis, ktorý chýbal
Práve nedostatok menších elektrických modelov je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa v Európe nedarí rozvíjať elektromobilitu tak intenzívne, ako napríklad v Číne, kde sú vo veľkom produkované malé a lacné elektromobily. Modely ako nový Renault 5 E-Tech však majú ohromný potenciál tento problém zvrátiť, pričom najlacnejšia verzia má stáť okolo 25 000 eur.
Tá bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km a možnosť nabíjania DC do výkonu až 80 kW, vďaka čomu bude možné nabiť vozidlo za približne 30 minút. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.
Vozidlo je vybavené aj tepelným čerpadlom pre efektívne vyhrievanie kabíny a umožňuje obojsmerné nabíjanie, teda je možné ho použiť ako záložnú batériu pre domácnosť. Podľa portálu motor1.com je elektrický R5 o niečo väčší než Renault Twingo a o niečo menší než Clio – poskytuje tak nákladný priestor s objemom 326 litrov.
Logo ako indikátor batérie
Napriek tomu, že ide o pomerne lacný ľudový elektromobil, skrýva elektrický R5 a aj rôzne netradičné vychytávky. Jednou z nich je napríklad logo čísla 5 na kapote, ktoré zároveň slúži ako indikátor nabitia batérie. Interiér je vybavený centrálnym dotykovým displejom s uhlopriečkou 10 palcov a displejom pred šoférom, ktorý má uhlopriečku 7 alebo 10 palcov podľa výbavy. Dobrou správou je, že si vozidlo zachovalo aj viacero fyzických tlačidiel, ktoré v mnohých moderných elektromobiloch chýbajú.
Slušný výkon a dizajn
Zaujímavý je dizajn, ktorý sa nijak významne nelíši od konceptu predstaveného v roku 2021. To je pri nových modeloch pomerne netradičné a v drvivej väčšine prípadov sa výsledné vozidlo od konceptu zásadné líši – väčšinou na jeho kráse či atraktivite ubudne.
Základný model dostane elektrický motor s výkonom 95 konských síl, teda približne 70 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd. To nie je práve ohromujúce, avšak vzhľadom na mestské elektrické autíčko za prijateľnú cenu a s úctyhodným dojazdom, ktorý poslúži aj na dlhšie trasy, nesklame.
Vyššia verzia ponúkne motor s výkonom okolo 91 kW, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd. Najsilnejšia verzia získa výkon až 111 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP