Ikonický Renault 5 je späť ako elektromobil, ktorý rozvráti trh v EÚ. Ohromí cenou i dojazdom
Francúzska automobilka Renault predstavila jeden z mála ľudových elektromobilov, po ktorých európsky trh už tak dlho túži. Ako upozorňuje TopGear, toto malé autíčko s cenou do 29 000 eur má pritom poskytnúť prekvapivý dojazd a parametrami to v záujme zachovania nízkej ceny nepreháňa v žiadnom smere. Na trh má pritom prísť už čoskoro a predbehne tak Volkswagen.
Ľudový kompromis, ktorý chýbal
Práve nedostatok menších elektrických modelov je jedným z hlavných dôvodov, prečo sa v Európe nedarí rozvíjať elektromobilitu tak intenzívne, ako napríklad v Číne, kde sú vo veľkom produkované malé a lacné elektromobily. Modely ako nový Renault 5 E-Tech však majú ohromný potenciál tento problém zvrátiť, pričom najlacnejšia verzia má stáť okolo 25 000 eur.
Tá bude vybavená batériou s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd na úrovni 300 km a možnosť nabíjania DC do výkonu až 80 kW, vďaka čomu bude možné nabiť vozidlo za približne 30 minút. Väčšia batéria, ktorá bude montovaná do drahších verzií, poskytne dojazd až 400 km a nabíjanie do výkonu 100 kW, pričom jej kapacita dosiahne 52 kWh.
Vozidlo je vybavené aj tepelným čerpadlom pre efektívne vyhrievanie kabíny a umožňuje obojsmerné nabíjanie, teda je možné ho použiť ako záložnú batériu pre domácnosť. Podľa portálu motor1.com je elektrický R5 o niečo väčší než Renault Twingo a o niečo menší než Clio – poskytuje tak nákladný priestor s objemom 326 litrov.
Logo ako indikátor batérie
Napriek tomu, že ide o pomerne lacný ľudový elektromobil, skrýva elektrický R5 a aj rôzne netradičné vychytávky. Jednou z nich je napríklad logo čísla 5 na kapote, ktoré zároveň slúži ako indikátor nabitia batérie. Interiér je vybavený centrálnym dotykovým displejom s uhlopriečkou 10 palcov a displejom pred šoférom, ktorý má uhlopriečku 7 alebo 10 palcov podľa výbavy. Dobrou správou je, že si vozidlo zachovalo aj viacero fyzických tlačidiel, ktoré v mnohých moderných elektromobiloch chýbajú.
Slušný výkon a dizajn
Zaujímavý je dizajn, ktorý sa nijak významne nelíši od konceptu predstaveného v roku 2021. To je pri nových modeloch pomerne netradičné a v drvivej väčšine prípadov sa výsledné vozidlo od konceptu zásadné líši – väčšinou na jeho kráse či atraktivite ubudne.
Základný model dostane elektrický motor s výkonom 95 konských síl, teda približne 70 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd. To nie je práve ohromujúce, avšak vzhľadom na mestské elektrické autíčko za prijateľnú cenu a s úctyhodným dojazdom, ktorý poslúži aj na dlhšie trasy, nesklame.
Vyššia verzia ponúkne motor s výkonom okolo 91 kW, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd. Najsilnejšia verzia získa výkon až 111 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka prevzala moc nad známym nemeckým gigantom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP