Ikona motošportu znovu ožíva. Moderná náhrada legendárneho Audi Quattro je elektromobil
Ingolstadtská automobilka priniesla do sveta rally revolúciu koncom 80. rokov, kedy odhalila prvý model poháňaný všetkými kolesami, legendárne Quattro. Audi s ním následne vyhrávalo jeden závod za druhým a z Quattra sa stala nezameniteľná legenda, ktorú už na pohľad rozoznajú aj dnes všetci milovníci motošportu.
Teraz však prichádza jej mladší, modernejší a vzdialení príbuzný, ktorý sa inšpiroval práve tvarmi tejto ikony. E-Legend EL1 s dizajnom podobným Audi Sport Quattro S1 však prichádza ako unikátny elektromobil s vyše 800 konskými silami, informuje Autobala. Na pohľad neznáma značka tak znovu oživuje legendu minulého tisícročia, ktorá prichádza na cesty ako obmedzená limitovaná verzia v elektrike.
Legendárne Audi Sport Quattro S1 sa vracia v novom kabáte
Netreba sa však mýliť, nejedná sa o žiaden výtvor, ktorý by vznikol v spolupráci s materskou automobilkou Audi. Za vývojom a výrobou 30 kusovej série modelu EL1 stojí mladý startup E-Legend, ktorý však sídli len 35 km od Ingolstadtu. Novinka má pripomínať historický a svetovo preslávený rely model, o čom svedčia aj jej krivky karosérie.
Inšpiráciu u Audi Sport Quattro S1 nepopiera ani zakladateľ startup E-Legend, Marcus Holzinger, ktorý mimo iného už pracoval aj na dizajne pre modely VW. Vizuálna podoba medzi pretekárskym Quattrom a novým EL1 je tak rozhodne nespochybniteľná. Na rozdiel od tejto Audi však E-Legend využilo pri vývoji modernejšie materiály a stavilo na pohon, ktorý by motoristi v dobách najväčšej slávy tohto rely modelu vysmiali.
Výkonom tromfne aj najlepšie superšporty
Prekvapením pod kapotou tak je trojica výkonných elektromotorov, ktoré dovedna produkujú výkon až 804 konských síl a rovných 600 kW. O napájanie sa stará 550 kg vážiaca 90 kWh batéria a 800 V systém, aký využíva aj Porsche Taycan. Elektromobil má disponovať špičkovým systémom chladenia batérie. Jej dojazd na jedno nabitie činí slušných 400 km.
Kombináciou tohto pohonu sľubuje moderná „Audi Sport Quattro S1“ ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 2,8 sekundy a 200 km/h ukáže tachometer už za menej ako 10 sekúnd. Maximálna rýchlosť je tu však obmedzená na 255 km/h. Limitovaný elektromobil je momentálne ešte v štádiu vývoja, kedy startup dolaďuje ďalšie detaily interiéru i exteriéru.
Zabudnime však na klasické prvky. Miesto bežných spätných zrkadiel by sa malo dostať na kamery, ktoré budú sledovať dianie za vozidlom. Práce na interiéri je ešte dosť, no tvorcovia už teraz sľubujú, že vodiči môžu počítať aj s takou klimatizáciou či elektrickými okami. Dá sa však očakávať, že kokpitu pribudne ešte množstvo moderných prvkov, aké stretávame u dnešných elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Opel reinkarnoval legendu. Retro model oživil štýlovým spôsobom a elektrickým pohonom
Prvé zábery exteriéru ukazujú tiež moderné LED svietenie. Vpredu boli obuté veľké 5-lúčové 19″ kolesá a 20″ kolesá sa dostali na zadnú nápravu. Celá dizajnová stránka vozidla sa tak nesie v modernom duchu a za jeho podobu by sa rozhodne nemuselo hanbiť ani nemecké Audi.
Poriadne drahá exkluzivita
Ako bolo spomenuté, z tejto „kópie“ legendárneho Quattra vznikne len 30 kusov, pričom každý by mal stáť od 890 000 € bez dane. Tento drahý špás pre skutočných milovníkov ikonického Audi minulej éry tak bude len pre tých najmajetnejších. E-Legend si však už teraz zrejme pripravuje aj ďalšiu „chuťovku“ pre fanúšikov starých vozidiel.
Ďalšia séria s označením EL2 má byť inšpirovaná nemenej známou Lanciou Stratos HF Stradale, ktorá bola niekdajším veľkým rivalom pre Audi Sport Quattro S1. Cenou však pravdepodobne znova presiahne rozpočet mnohých bežných smrteľníkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP