Pickup Ford F-150 Lightning je elektromobil nabitý funkciami a jednou z nich je aj možnosť napájať z auta inú techniku. Vďaka masívnej 131 kWh batérii dokonca dokáže v prípade núdze čiastočne nabiť iný elektromobil. Že to Ford s nabíjaním elektromobilov energiou z auta myslí vážne, svedčí aj to, že v rámci príslušenstva k F-150 Lightning dodáva špeciálny adaptér na nabíjanie Tesiel, píše The Verge.

Elektromobily s funkciou Vehicle-to-Grid (V2G) v podstate fungujú ako obrovské „powerbanky“, z ktorých môžeš napájať akýkoľvek bežný elektrický spotrebič. My sme túto funkciu testovali na elektromobile Hyundai Ioniq 5 a napájali sme napríklad reťazovú pílu, vysávač či veľký kávovar.

Do zásuvky auta pritom môžeš pripojiť aj nabíjačku pre elektromobil, z ktorej následne nabiješ iné elektrické auto. Je jasné, že takéto riešenie je iba „núdzové“, no Ford to zrejme myslí vážne, alebo si minimálne strieľa z automobilky Tesla. K svojmu elektrickému pickupu totiž zákazníci dostávajú adaptér na nabíjanie Tesiel.

Majitelia pickupu môžu podať pomocnú ruku

Elektromobily značky Tesla v USA majú špeciálny typ nabíjacieho konektora. Americké Tesly tak nevyužívajú štandardný CCS/Typ 2 konektor, ale majú vlastnú koncovku s označením J1772.

Ako informuje InsideEVs, jeden z majiteľov elektrického pickupu Ford F-150 Lightning začal prehľadávať príslušenstvo svojho auta a objavil spomínaný adaptér, pomocou ktorého môže skrz štandardnú Typ 2 AC nabíjačku nabíjať Teslu. Fanúšikom F-150 Lightning v diskusii na fóre príde vtipné, že môžu takýmto spôsobom pomáhať všetkým „chudákom s vybitými Teslami“.

PipeFitter52/LightningOwners

Nabíjanie iného elektromobilu z batérie Fordu ale dáva väčší zmysel než pri iných elektromobiloch s funkciou V2G. V rámci príplatkovej výbavy dokáže Ford zo svojej zásuvky dávať výkon až 7,2 kW, čo je rozhodne nadštandard. Zároveň je to maximálny nabíjací výkon väčšiny plug-in hybridov, ktoré sú aktuálne dostupné na trhu.

Čisto teoreticky by si cez takúto zásuvku dokázal priemerný elektromobil nabiť do plna za 8 až 10 hodín v závislosti od veľkosti batérie. V tvojom Forde by aj po plnom nabití iného elektrického auta zostalo v batérii zhruba 50 % kapacity, a tak sa F-150 Lightning skutočne javí ako ultimátne vozidlo, ktoré dokonca dokáže zachrániť iný elektromobil.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú