Škandály s únikom informácií o používateľoch a ďalšie problémy donútili najväčšiu sociálnu sieť sveta zmeniť prístup k biznisu. Napriek lepším vyhliadkam na budúcnosť tejto siete ju mnohí vnímajú negatívne, čo sa však spoločnosť snaží napraviť novou taktikou. Facebook môže využiť Instagram ako nové útočisko a vložiť doň ďalšie funkcie z hlavnej aplikácie, ktorými by mohol s „čistým štítom“ zaujať používateľov. 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Facebook od svojho založenia zlákal do sveta sociálnych sietí miliardy ľudí, ktorí aktívne využívajú aj jeho Messenger a ďalšie aplikácie. Po čase sa však odhalili nekalé praktiky, ktoré poškodili povesť spoločnosti a odradili od používania Facebooku mnohých ľudí. Hoci sa počet používateľov zvýšil, ďalšie milióny túto sieť opustili. Za rastom je ale podľa Pivotal Research najmä príliv nových používateľov v Latinskej Amerike a Ázii. Facebook však má v rukáve iné eso, ktoré sa zrejme chystá využiť naplno.

Instagram sa pomaly stáva novým Facebookom

Na poslednej konferencii F8 2019 prezradil CEO Facebooku, Mark Zuckerberg, mnohé novinky, ktoré čakajú jeho sociálnu sieť, ale aj dcérsky Instagram. Ten si od akvizície v roku 2012 polepšil nielen o stovky miliónov používateľov, ale aj množstvo funkcií, ktoré prevzal práve z hlavnej aplikácie Facebooku či Messengera. Na rad tak prišlo pridávanie videí, označovanie používateľov, správy, príbehy a ďalšie možnosti, ktoré si fanúšikovia Instagramu rýchlo obľúbili. Teraz doň pribudnú ďalšie novinky, ktorými sa Facebook snaží znova zmeniť túto sieť, informuje BuzzFeed News.

Nenechaj si ujsť
Facebook čakajú zásadné zmeny. Do 50 rokov bude mať viac mŕtvych ako živých používateľov

Aktuálne čerstvou funkciou bude v Instagrame nový „Create“ režim, ktorý prinesie príbehom nový formát a prakticky bude pripomínať farebné statusy Facebooku z roku 2017. Ďalšou novinkou je možnosť podporenia neziskových organizácií prostredníctvom tlačidla v príbehoch.

Takúto funkciu pritom Facebook využíva už 4 roky. Influenceri budú môcť zasa na Instagrame predávať svoj tovar vďaka tagom v príspevkoch, prezradila spoločnosť počas konferencie F8. Túto sociálnu sieť však môžu čakať ešte ďalšie zásadné zmeny.

V budúcnosti totiž zrejme pribudnú aj skupiny, ktoré poznáme opäť z Facebooku. Momentálne túto možnosť používatelia Instagramu nemajú, no napriek tomu vznikajú profily v štýle skupín, do ktorých sa zapájajú tisícky používateľov. Je teda asi len otázkou času, kedy sa do aplikácie dostane aj táto funkcia. Instagram má v porovnaní s Facebookom jednú nesmierne veľkú výhodu. Jeho meno nepoškvrnili veľké škandály a pomaly sa stáva najlepším zdrojom príjmov spoločnosti, informuje The New York Times.

Ďalšie veľké zmeny nás zrejme ešte len čakajú

Je teda logické, že sa chce firma Marka Zuckerberga orientovať na vývoj svojej najrýchlejšie rastúcej sociálne siete, ktorá v minulom roku prekonala hranicu 1 miliardy aktívnych používateľov. Budúcnosť si tak pre Instagram pripravuje ďalšie veľké novinky, vďaka ktorým bude naďalej rásť a rozširovať svoju používateľskú základňu. Ako sa bude ale vyvíjať samotný Facebook? Posledné vylepšenia ohlásil CEO spoločnosti na poslednej konferencii a tým najväčším novinkám sme sa venovali aj v samostatnom článku.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.