Americká spoločnosť Waymo zverejnila prekvapivé štatistiky a čísla, podľa ktorých sa autodoprava pomaly ale isto dostáva do dlho očakávanej éry autonómnych áut a bezpečných autopilotov, ktorí nahradia ľudských vodičov.
Ako upozorňuje portál Electrek, takéto autá po cestách jazdia už dlhšie, avšak pokroky v rôznych technologických oblastiach im umožňujú dosahovať bezprecedentnú bezpečnosť.
Sú oveľa bezpečnejšie
Autonómne autá spoločnosti Waymo majú podľa zverejnenej správy prinášať zníženie nehôd spôsobujúcich zranenia až o drastických 85 % a celkovú redukciu počtu ohlásených nehôd až o 57 %. Celkovo už autá tejto firmy bez vodičov precestovali viac ako 11 miliónov kilometrov, v rámci ktorých vykonali cez 700 000 jednotlivých jázd.
Čísla sú v tomto prípade porovnávané s lokálnymi štatistikami o nehodách, kvôli čomu by sa mohli v porovnaní s inými oblasťami či krajinami líšiť – tak či onak ale platí, že sú bezpečnejšie.
Waymo si dalo na štatistike záležať a dokonca k nemu vypracovalo aj samostatnú štúdiu, ktorá je verejne dostupná a je možné jej výsledky a metodiku nezávisle overiť.

V porovnaní s vodičmi v San Franciscu majú byť autonómne autá Waymo schopné znížiť riziko zranenia pasažierov až 10-násobne.
Čísla Waymo porovnávalo aj s rôznymi inými oblasťami a tiež s celonárodnou štatistikou, pričom vo všetkých prípadoch sa redukcia zranení pri nehode pohybovala na úrovni od 76 % až do 90 %.
Prekvapenie z Mercedesu
Zásadné pokroky vo vývoji autonómneho riadenia dosiahla nemecká automobilka Mercedes, ktorej systém už povolili používať aj v americkej Kalifornii. Kalifornská automobilka tak prehráva „mikro súboj“ v technológiách autonómneho riadenia aj na domácej pôde. Mercedes bol totiž prvou automobilkou, ktorá získala povolenie na využívanie autopilota tretej úrovne aj v Nemecku.
Obrovská výhoda
Waymo touto technológiou dokázalo dosiahnuť robotické taxíky, o ktorých ešte pred pár rokmi básnil aj Elon Musk ako o trhu v hodnote niekoľkých miliárd, pričom ich mala automobilka Tesla zriadiť už do roku 2020. Zatiaľ však žiadne zásadné kroky smerom k takejto službe neučinila a aj keď autopilota svojich áut poriadne vylepšila, od dokonalosti má zatiaľ ďaleko.
Podľa dostupných informácií by však mal byť takisto oveľa bezpečnejší, než ľudský vodič.
Mierne zavádzajúci ale môže byť v tomto prípade fakt, že autopilot značky Tesla potrebuje dozor vodiča, vďaka čomu sa v podstate o jazdu starajú dva systémy – jeden elektronický a jeden ľudský. Je otázne, ako by štatistika vyzerala bez takéhoto dozoru, keďže má autopilot Tesly na konte niekoľko nepríjemných havárií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
