Elektrický pohon nie je všetko. Predstavili unikátnu vodíkovú motorku, vyzerá ako zo sci-fi filmu
Elektromobilita už zásadne prenikla do automobilového segmentu, no segment motocyklov sa jej zatiaľ pomerne stráni. Niektorí výrobcovia, ako napríklad Harley-Davidson, či nová spoločnosť Zero Motorcycles a Verge, už uviedli na trh elektrické motorky, no v porovnaní s výrobcami automobilov je to stále nič. Portál Electrek však upozornil na novinku od Segway – ide o vodíkom poháňaný motocykel s dych vyrážajúcim dizajnom.
Ak si fanúšikom futuristických filmov, isto si videl film „Tron“, v ktorom sa postavy preháňali na futuristicky vyzerajúcich motorkách. To, čo pre nás bolo pred pár rokmi neuveriteľné sci-fi, sa ale v týchto dňoch stáva skutočnosťou. Spoločnosť Segway, ktorá patrí pod čínske Xiaomi, predstavila nádhernú motorku Apex H2, ktorá disponuje vodíkovým pohonom.
Budúcnosť, ktorá vyzerá pôsobivo
K futuristickému pohonu, ktorým vodík momentálne ešte stále je, patrí aj futuristický dizajn. Ktorý ponúka Segway Apex H2 by sa síce hodil aj na súčasné motorky so spaľovacími motormi, no pri vodíkom poháňanom stroji naberá úplne iné rozmery, motorka jednoducho vyzerá fantasticky zo všetkých uhľov.
Vodíkové články sú vymeniteľné, no dajú sa aj dotankovať. Možnosť výmeny prázdnych článkov za plné má skrátiť čas tankovania, no aby to bolo možné, najprv je potrebné vybudovať infraštruktúru staníc na výmenu.
Z technických parametrov spoločnosť veľa neprezradila, no poznáme aspoň výkon motorky, ktorý bude na úrovni 60 kW. Z 0 na 100 km/h tak zrýchli pod 4 sekundy a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.
Nepoznáme, žiaľ, vzdialenosť, ktorú Segway Apex H2 urazí na jedno natankovanie, no poznáme cenu a očakávaný dátum predaja tejto futuristickej motorky. Na domácom trhu by sa mohla začať predávať už od 70 000 juanov (9 000 €) niekedy v roku 2023.
Budúcnosť sa ukrýva vo vodíku
EÚ chce dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050. S tým sa spájajú aj viaceré radikálne zmeny, ktoré je pre tento cieľ potrebné splniť. Jednou z najväčších je preorientovanie dopravy na ekologickejšie spôsoby pohonu, kde dnes dominujú najmä hybridy a elektromobily. Nejde však o jediné alternatívy, ktoré si v budúcnosti môžu nájsť uplatnenie v tomto segmente.
Priestor na uplatnenie má totiž aj vodíkový pohon, ktorý bol doteraz na Slovensku veľkou „neznámou“, nakoľko nám stále chýba dostatočná infraštruktúra vodíkových staníc, nemáme na trhu dostatok vodíkových áut a koniec koncov na tento druh pohonu nie sú pripravení (zatiaľ) ani samotní motoristi.
Vodík má veľkú šancu zohrať dôležitú rolu v automobilovom priemysle, osobnej i nákladnej doprave. Ani tu však jeho uplatnenie nekončí, má potenciál presadiť sa aj v ďalších oblastiach. Viac zaujímavých informácií a pohľad na budúcnosť vodíka v rozhovore prezradil Ing. Pavol Šutor, predseda Technologického inštitútu obnoviteľných zdrojov energie.
Výrobcovia motoriek sa spájajú, chcú unifikovať batérie
Nedávno sme priniesli článok, že štyria veľkí hráči Honda, Piaggio, KTM a Yamaha spájajú svoje sily. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.
To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú spoločne vyvinú, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Známa sieť čerpacích staníc zatvára stovky prevádzok. Nahradia ich nabíjačky pre elektromobily
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
-
- Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
- Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené