Elektromobilita už zásadne prenikla do automobilového segmentu, no segment motocyklov sa jej zatiaľ pomerne stráni. Niektorí výrobcovia, ako napríklad Harley-Davidson, či nová spoločnosť Zero Motorcycles a Verge, už uviedli na trh elektrické motorky, no v porovnaní s výrobcami automobilov je to stále nič. Portál Electrek však upozornil na novinku od Segway – ide o vodíkom poháňaný motocykel s dych vyrážajúcim dizajnom.

Ak si fanúšikom futuristických filmov, isto si videl film „Tron“, v ktorom sa postavy preháňali na futuristicky vyzerajúcich motorkách. To, čo pre nás bolo pred pár rokmi neuveriteľné sci-fi, sa ale v týchto dňoch stáva skutočnosťou. Spoločnosť Segway, ktorá patrí pod čínske Xiaomi, predstavila nádhernú motorku Apex H2, ktorá disponuje vodíkovým pohonom.

Budúcnosť, ktorá vyzerá pôsobivo

K futuristickému pohonu, ktorým vodík momentálne ešte stále je, patrí aj futuristický dizajn. Ktorý ponúka Segway Apex H2 by sa síce hodil aj na súčasné motorky so spaľovacími motormi, no pri vodíkom poháňanom stroji naberá úplne iné rozmery, motorka jednoducho vyzerá fantasticky zo všetkých uhľov.

Vodíkové články sú vymeniteľné, no dajú sa aj dotankovať. Možnosť výmeny prázdnych článkov za plné má skrátiť čas tankovania, no aby to bolo možné, najprv je potrebné vybudovať infraštruktúru staníc na výmenu.

Z technických parametrov spoločnosť veľa neprezradila, no poznáme aspoň výkon motorky, ktorý bude na úrovni 60 kW. Z 0 na 100 km/h tak zrýchli pod 4 sekundy a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h.

Segway

Nepoznáme, žiaľ, vzdialenosť, ktorú Segway Apex H2 urazí na jedno natankovanie, no poznáme cenu a očakávaný dátum predaja tejto futuristickej motorky. Na domácom trhu by sa mohla začať predávať už od 70 000 juanov (9 000 €) niekedy v roku 2023.

Budúcnosť sa ukrýva vo vodíku

EÚ chce dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050. S tým sa spájajú aj viaceré radikálne zmeny, ktoré je pre tento cieľ potrebné splniť. Jednou z najväčších je preorientovanie dopravy na ekologickejšie spôsoby pohonu, kde dnes dominujú najmä hybridy a elektromobily. Nejde však o jediné alternatívy, ktoré si v budúcnosti môžu nájsť uplatnenie v tomto segmente.

Priestor na uplatnenie má totiž aj vodíkový pohon, ktorý bol doteraz na Slovensku veľkou „neznámou“, nakoľko nám stále chýba dostatočná infraštruktúra vodíkových staníc, nemáme na trhu dostatok vodíkových áut a koniec koncov na tento druh pohonu nie sú pripravení (zatiaľ) ani samotní motoristi.

Freepik

Vodík má veľkú šancu zohrať dôležitú rolu v automobilovom priemysle, osobnej i nákladnej doprave. Ani tu však jeho uplatnenie nekončí, má potenciál presadiť sa aj v ďalších oblastiach. Viac zaujímavých informácií a pohľad na budúcnosť vodíka v rozhovore prezradil Ing. Pavol Šutor, predseda Technologického inštitútu obnoviteľných zdrojov energie.

Výrobcovia motoriek sa spájajú, chcú unifikovať batérie

Nedávno sme priniesli článok, že štyria veľkí hráči Honda, Piaggio, KTM a Yamaha spájajú svoje sily. Ich spoločným cieľom je vytvoriť vymeniteľné batérie pre motocykle, ktoré by mali pomôcť k väčšej popularite elektrických motocyklov medzi nadšencami dvoch kolies.

Honda

To, čo sa zatiaľ nedarí dosiahnuť medzi výrobcami automobilov, sa snažia zmeniť výrobcovia motoriek. Vybitá batéria, ktorú spoločne vyvinú, by sa dala veľmi jednoducho vymeniť na čerpacej, respektíve nabíjacej stanici za plne nabitú v priebehu pár sekúnd a motorkár by tak mohol okamžite bez väčšieho čakania pokračovať ďalej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú