Elektrickej ofenzíve už neodolajú ani ťahače. Privítaj revolúciu, tento príves predĺži dojazd o stovky kilometrov
Pri cestnej nákladnej doprave sa veľa hovorí o tom, či je v tomto odvetví elektromobilia správnym smerom. Mnohí sa domnievajú, že elektrický ťahač nikdy nebude mať dostatočný dojazd, no s novým prívesom spoločnosti Einride prejde nákladiak pokojne aj cez 1000 km na jedno nabitie, informuje portál InsideEVs.
Nákladná cestná doprava je zrejme posledným odvetvím, ktoré širšiemu nástupu elektromobility ako-tak odoláva. V takzvanej „last mile delivery“, čiže doručovaniu zásielok v okruhu pár kilometrov, už vídame elektrické dodávky pomerne často.
Problémom je doručovanie tovaru na dlhé trasy, napríklad pri medzištátnych prepravách, kedy je potrebné prejsť vzdialenosti dlhé aj niekoľko tisíc kilometrov. Aj tie najlepšie elektrické ťahače súčasnosti ponúkajú dojazd na jedno nabitie prinajlepšom okolo 500 km.
Takýto dojazd zabezpečuje naozaj masívna batéria, ktorá sa následne nabíja podstatne dlhšie než pri osobnom elektromobile. Švédska spoločnosť Einride prichádza s možným riešením. Predstavila príves, ktorý je osadený obrovskou batériou – predĺži dojazd elektrického ťahača až o 650 km.
Kompatibilný so všetkými konvenčnými ťahačmi
Firma Einride označila svoj príves za „revolučný“, nakoľko zásadne zjednodušuje integráciu elektromobility do nákladnej dopravy. Vďaka zabudovanej 320 kWh batérii dokáže predĺžiť dojazd na jedno nabitie až o 650 km.
Ak to pripočítame k dojazdu tých najlepších elektrických ťahačov súčasnosti, razom sa dostaneme na hodnotu cez 1 000 km na jedno nabitie. Napríklad Nikola Tre disponuje dojazdom 550 km na jedno nabitie a spolu s prívesom spoločnosti Einride by dokázal prejsť až 1 200 km bez zastávky na nabíjanie. Spoločnosť však vyvinula príves predovšetkým pre svoj autonómny Pod a konvenčné ťahače BYD, no kompatibilný má byť prakticky s akýmkoľvek elektrickým ťahačom.
Výroba v roku 2023
Zatiaľ sa jedná iba o prototyp, ktorý sa ale celkom určite dostane do výroby. Tá zrejme začne v roku 2023, no do tej doby príde spoločnosť Einride s drobnými zmenami v dizajne.
Okrem masívnej batérie predlžujúcej dojazd je príves vybavený technológiami umelej inteligencie, ktorá pomôže so sledovaním stavu nákladu či s plánovaním trasy. Príves teda dokáže urobiť aj z „hlúpeho“ elektrického ťahača jedno z najinteligentnejších vozidiel na cestách.
Detailnejšie informácie (napríklad o nabíjacom výkone) nám zatiaľ spoločnosť neposkytla, no predpokladáme, že batériu s tak veľkou kapacitou bude možné nabíjať aj pomocou výkonných DC stojanov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP