Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
Mazda odštartovala predaje svojho najnovšieho elektrického SUV MX-30, to však mnohých zarazilo svojimi slabými parametrami pri pomerne vysokej cenovke. Najväčším problémom je pritom jeho dojazd, pre ktorý má spoločnosť skutočne bizarné riešenie, informuje InsideEVs.
Stačí mať záložné auto
Nová elektrická Mazda MX-30 je vybavená batériou s kapacitou 35,5 kWh, ktorá dáva tomuto crossoveru údajný dojazd až 200 km, v reálnej prevádzke však približne 160 km. Na tom samozrejme nič zlé nie je, keďže o autá pre mestské jazdy majú ľudia skutočný záujem a pre mnohých zákazníkov je takýto dojazd postačujúci.
Problém nastáva pri jeho cenovke a porovnaní s konkurenciou, ktorá je kdesi úplne inde a to ako cenovo, tak aj veľkostne a výkonnostne. Mazda MX-30 totiž na Slovensku začína od takmer 34 000 €. Ako pritom porovnáva Electrek, o niekoľko tisícok lacnejší Nissal Leaf, ktorý je dokonca o niečo dlhší, ponúka o približne 50 % vyšší dojazd.
Spoločnosť však má svoj argument pre auto s takýmto dojazdom – ide podľa nej o auto do mesta, pričom ak chce zákazník čosi, čo sa dostane ďalej, môže si zakúpiť výkonnejšie auto. Konkrétnejšie sa manažér z Mazdy, Mark Peyman, vyjadril, že mnohí zákazníci už takéto auto majú.
Aký to má zmysel?
Argumentom pre takéto auto je menší environmentálny dopad, keďže nie je vybavené veľkou batériou. Ten sa ale absolútne rozpadá v prípade, že automobilka odporúča zakúpiť si na dlhé cesty ďalšie auto, čím je celá ekologická výhoda zničená. Nehovoriac o tom, že v Európe dochádza k postupnému zákazu spaľovacích motorov a toto záložné auto bude, nakoniec, aj tak elektrické.
Otázkou tiež je, či má zmysel mestské auto v nemotornom prevedení SUV alebo crossoveru. A nakoniec, Mazda s týmto modelom atakuje pomerne malý trh, ktorý si zúžili nielen slabými parametrami, ale tiež skutočnosťou, že si len málokto môže dovoliť nové auto s takouto cenovkou a ešte menej ľudí si môže dovoliť rovno dve.
Electrek tiež dodáva, že konkurenčný Nissan Leaf ponúka aj iné výhody – je totiž pohodlnejší, rýchlejší a ide o elektromobil druhej generácie, keďže Nissan už s nimi má skúsenosti a dokázal vychytať muchy, s ktorými sa Mzda ešte len musí popasovať.
Predáva sa prekvapivo dobre
Napriek svojim nedostatkom sa nejedná o vyslovene zlé auto. Práve naopak, odhliadnuc od cenovky, sa jedná o skvelý model, ktorý môže vyhovovať mnohým záujemcom. O tom svedčia aj jeho európske predaje, ktoré sa držia nad modelmi ako elektrická Škoda Citigo či dokonca samotný Nissan Leaf.
Another record month for #electricvehicles in Germany also in Nov 2020, BEVs just below 10% and PHEVs at 10.6% @colinmckerrache https://t.co/VDN490u78H pic.twitter.com/iytNfCyZXC
— Eyvind Aven (@eyaven) December 14, 2020
Mazda je pritom v oblasti elektromobility pomerne novým hráčom a je možné v blízkej budúcnosti očakávať oveľa lepšie modely, ktoré MX-30 rázne prekonajú a s najväčšou pravdepodobnosťou ponúknu aj lepšie parametre za výhodnejšiu cenu. Ako píše Treehugger, Mazda plánuje ďalšie elektromobily, zatiaľ sa však vo veľkom drží aj hybridov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Objednalo si ho už 20-tisíc ľudí. Škoda začala s výrobou dostupného SUV, ponúkne solídny dojazd
Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
- Objednalo si ho už 20-tisíc ľudí. Škoda začala s výrobou dostupného SUV, ponúkne solídny dojazd
-
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
- Objednalo si ho už 20-tisíc ľudí. Škoda začala s výrobou dostupného SUV, ponúkne solídny dojazd
-
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Najväčšia panoráma v histórii. Hubblov teleskop zachytil susednú galaxiu, ako nikdy predtým
Nikto nevie, čo sa deje. Niekto kúpil doménu OGOpenAI a presmeroval ju do čínskeho laboratória
76 miliónov rokov starý fosílny nález odhaľuje vzácnosť, s akou paleontológovia nepočítali
Volkswagen a odbory uzavreli dohodu. Stále však nie je záruka úspechu
AKTUÁLNE: Na vysokej škole v Bratislave nahlásili bombu. Všetkých museli evakuovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené