Elektrická Honda e príde na Slovensko: Ponúkne HDMI konektor a poznáme finálne ceny
Prednedávnom sme informovali o postoji šéfa Hondy voči elektromobilom. Hoci on sám nepovažuje elektromobily za budúcnosť a potenciál vidí najmä v zlepšovaní efektivity spaľovacích motorov a vývoji hybridov, predsa len sa aj táto automobilka rozhodla vstúpiť do nového segmentu, kde priniesla vlastný elektrický model. Honda pritom potvrdila, že táto novinka zavíta aj k nám na Slovensko. Elektrická Honda e bude chcieť osloviť vodičov aj na našom trhu, kde so sebou prinesie množstvo moderných technológií v retro dizajne. Cenou ale nepoteší.
Trh s elektromobilmi sa za posledný čas rozšíril o viacero nových kúskov od rôznych značiek. Výrobcovia sa jednoducho musia prispôsobiť novým podmienkam, ktoré diktuje EÚ a v snahe znížiť ekologickú stopu svojich vozových flotíl, pre ktoré platí od začiatku roka prísnejšia emisná norma, sú nútení predávať viac elektrických a hybridných vozidiel.
Týmto smerom sa rozhodla vybrať aj japonská Honda, ktorá predstavila svoj nový model „e“ ako kompaktné mestské vozidlo s retro dizajnom a v kombinácií s rôznymi modernými prvkami už v základnej výbave. S týmto elektromobilom sa automobilka rozhodla prísť aj na Slovensko. Predávať sa bude od 34 990 €.
Honda e sa už na pohľad vyznačuje netradičným spojením osobitého dizajnového jazyka a technológií, vďaka čomu je vhodná pre mladšiu generáciu vodičov v mestskom prostredí, kde dokáže ponúknuť dostatočný dojazd, no dbá aj na bezpečnosť. Isteže, nemusí ísť o vozidlo, ktoré padne do oka každému.
Poprvýkrát svet túto elektrickú Hondu videl ešte ako koncept „Urban EV“ v roku 2017 a neskôr v roku 2019 ako takmer finálny prototyp na autosalóne v Ženeve. Vo výslednej podobe a konfigurácii je Honda e nastavená tak, aby poskytla dostatočný komfort, dojazd aj vo veľkých mestách, pričom nezabúda na moderné štandardy.
Elegantný dizajn a slušný výkon
Exteriér je tvorený oblými prechodmi medzi jednotlivými časťami karosérie. Prednú a zadnú masku obsadili okrúhle LED svetlomety s 12 samostatnými diódami. Nezvyčajný sklenený kryt na prednej kapote ukrýva prípojku na nabíjačku. Vodič dostane k vozidlu palubnú nabíjačku o výkone 6,6 kW, ktorá bude v prípade potreby dopĺňať energiu 35,5 kW akumulátora uloženom v podlahe vozidla.
Chladenie zabezpečuje voda. Batéria môže využívať sieťový konektor typu 2, ale aj rýchle CCS2 nabíjanie jednosmerným prúdom. Nabíjanie na 80 % kapacity trvá na 100 kW nabíjačke približne 30 minút. Elektromotor potom ponúkne dve výkonové konfigurácie v závislosti od typu výbavy. Batéria poskytuje energiu na maximálny dojazd 222 km podľa testovania WLTP.
Vyššie ceny kompenzuje bohatá základná výbava
Všetky elektromotory poskytujú krútiaci moment 315 Nm a sú spriahnuté s 1-stupňovou prevodovkou e-CVT s pevným prevodovým pomerom. Maximálna rýchlosť je ale iba 145 km/h. Celkovú hmotnosť vozidla 1,5t Honda rozložila v pomere 50:50. Honda e bude dostupná v klasickej verzii a potom vo verzii Advance so 16″ alebo 17 “ kolesami. Základná verzia ponúkne výkon 100 kW/ 136 konských síl, pričom cena pre slovenský trh je stanovená na spomínaných 34 990 €. Ďalšie dve prevedenia potom dostanú elektromotor o výkone 113 kW/ 154 koní. Cena verzie Advance so 16″a 17″ diskami je 37 990 €. Rozhodne teda nejde o nízke ceny.
Vzhľadom na postavenie tohto elektromobilu sa môžu niektorým zdať možno až prehnané. Táto novinka si to kompenzuje bohatou základnou výbavou v oblasti komfortu, bezpečnosti, riadenia, technológií a ďalších kategórií. Budúci majiteľ sa tak môže tešiť na slušnú výbavu, ktorá v základe zahŕňa aj bezpečnostný systém Honda Sensing s upozornením na riziko kolízie, systémom na zmiernenie následkov nehody, udržanie vozidla v jazdnom pruhu, inteligentný obmedzovať rýchlosti, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek a aj asistenta pre jazdu v kolóne a veľa ďalšieho.
Nechýba ani bezkľúčové odomykanie a štartovanie, vyhrievané predné sedadlá, automatická klimatizácia, ambientné osvetlenie interiéru, DAB rádio, vstup pre HDMI, veľké obrazovky v systéme Honda Dual Screen DA, kde sú dva 12″ displeje, či Bluetooth. Výrobca sa však rozhodol, že miesto spätných zrkadiel staví na vonkajšie kamery, ktoré prenášajú obraz o dianí v okolí auta na ďalšie dve obrazovky v rohoch palubnej dosky. Za volantom vodič nájde ďalší displej, tentokrát s 8,8″ uhlopriečkou. Kompletné možnosti výbavy vo všetkých verziách nájdeš v oficiálnom cenníku Hondy. Oficiálny predaj na Slovensku začne v priebehu júna.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
Za tú cenu štýlovejšie auto nenájdeš. Cupra vyrobila elektrického rebela pre rodiny, zamrzel ma len jeden nedostatok
Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fico „zbúral“ mýty o svojom zdravotnom stave. Fotkou v studenej vode poslal novinárom odkaz
Čekan o PCR testoch a očkovaní: „Keď sa do tela dostane DNA mrkvy, tak nie ste oranžový ako tá mrkva“
300 pracovných miest a platy do 2 600 eur: Porsche rozbieha novú gigafabriku pri Piešťanoch
POTVRDENÉ: Státisíce Slovákov dostanú 800 eur navyše. Mimoriadna odmena od štátu už o pár týždňov
Bývalý šéf CIA prezradil, prečo Rusko nepoužije jadrovú zbraň: „Putin mal panický strach“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
-
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
Rozhorí sa ďalší región? Pakistan opäť otestoval raketu, India otvorene hovorí o hrozbe
Audi čelí nepriaznivej hospodárskej situácii. Rok 2025 bude podľa automobilky náročný
Slováci sú lídrami v online nakupovaní. Najviac nakupujú tento druh tovaru
Nemecký auto-priemysel padá do mínusu. USA zatriaslo jeho budúcnosťou
Planetáriá oslavujú 100 rokov. Prvá hviezdna obloha sa premietla v máji 1925
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fico „zbúral“ mýty o svojom zdravotnom stave. Fotkou v studenej vode poslal novinárom odkaz
Čekan o PCR testoch a očkovaní: „Keď sa do tela dostane DNA mrkvy, tak nie ste oranžový ako tá mrkva“
300 pracovných miest a platy do 2 600 eur: Porsche rozbieha novú gigafabriku pri Piešťanoch
POTVRDENÉ: Státisíce Slovákov dostanú 800 eur navyše. Mimoriadna odmena od štátu už o pár týždňov
Bývalý šéf CIA prezradil, prečo Rusko nepoužije jadrovú zbraň: „Putin mal panický strach“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené