Článok bol aktualizovaný a doplnený o nové informácie.
Vlak elektromobility je už rozbehnutý a stále naň naskakujú noví hráči. Po oznámení, že do výroby vlastného elektromobilu sa púšťa Apple, podniká prvé kroky aj čínske Xiaomi. Ako informuje Gizchina, spoločnosť vo veľkom najíma softvérových inžinierov so skúsenosťami v automobilovom priemysle.
Aktualizácia 30.3.
Xiaomi dnes prostredníctvom svojho oficiálneho twitterového účtu potvrdilo, že vstupuje do biznisu s elektromobilmi. Šéfom novej divízie bude súčasný CEO Lei Jun. Do biznisu naleje spoločnosť v priebehu najbližších 10 rokov až 10 miliárd dolárov, čo je zhruba 8,52 miliárd eur.
BREAKING NEWS
Say hello to #XiaomiSmartElectricVehicles.
Get all the information at our #XiaomiMegaLaunch Part II tonight! 19:30 (GMT+8), 2021! pic.twitter.com/gq3Kue2pF1
— Xiaomi (@Xiaomi) March 30, 2021
Prvotná investícia má činiť 1,5 miliardy dolárov (1,28 miliardy eur). Zatiaľ nie je jasné, či sa elektromobily značky Xiaomi dostanú aj mimo Čínu, no spoločnosť má pomerne dobre rozvinutý obchod aj na európskom trhu. Detailnejšie informácie sa údajne dozvieme na veľkej konferencii ešte v priebehu dnešného dňa.
Pôvodný článok
Aj Xiaomi sa podobne ako Apple bude spoliehať na výrobu áut inou firmou. V súvislosti s čínskou technologickou spoločnosťou sa hovorí, že sa o výrobu postará automobilový gigant Great Wall Motors.
NEPREHLIADNI
Dojazdom vyše 700 km hravo prekoná aj najlepšiu Teslu. Mercedes odhalí prémiový elektrický sedan EQS
Ako píše Engadget, prvé kusy Xiaomi elektromobilov by mohli na trh prísť už v roku 2023, čo je pomerne krátka doba vzhľadom na to, že Xiaomi je s vývojom zrejme len na začiatku. Túto informáciu však obe spoločnosti odmietli komentovať. Zakladateľ Xiaomi, Lei Jun, však nedávno oznámil nový projekt spoločnosti, do ktorého investuje 10 miliárd dolárov. Takto veľká investícia by pokojne stačila na rozbehnutie automobilového biznisu.
Krok zo strany Xiaomi pustiť sa do ďalšieho odvetvia, ktorým je práve segment elektromobility, dáva v prípade čínskej spoločnosti väčší zmysel, než v prípade Apple. Finančná politika Xiaomi je úplne odlišná od tej prevádzkovanej Applom. Xiaomi predáva veľké množstvo smartfónov s malým ziskom, zatiaľ čo marže Apple na jednotlivých produktoch sú extrémne vysoké.
Ak by sa teda z nejakého dôvodu razom znížil dopyt po smartfónoch a inej technike, Xiaomi by sa mohlo dostať do problémov. Diverzifikácia príjmov je preto v ich prípade veľmi logická a automobilový priemysel je rozhodne stabilnejší, než ten technologický.
Náskok oproti konkurencii
Za niekoľko rokov možno bude úplne bežné, že technologické spoločnosti, dnes vyrábajúce smartfóny, televízory a počítače, preniknú aj do priemyslu s autami. Okrem Apple a po novom už aj Xiaomi pomaly, ale isto do segmentu EV zabŕda aj Huawei.
Xiaomi má ale oproti väčšine výrobcov techniky značnú výhodu. S výrobou elektrifikovaných dopravných prostriedkov má už skúsenosti, kde príkladom za všetky sú nesmierne populárne a kvalitné elektrické kolobežky či bicykle.
Prečítaj si tiež
Xiaomi má eso v rukáve pre fotografov. Pripravuje vlastný dedikovaný procesor
Ak sa im podarí rovnakú kvalitu pretaviť aj do segmentu elektromobilov, v spojení so slávnou politikou a trhmi, na ktorých Xiaomi pôsobí, môžu byť elektromobily pod ich značkou „horúcim želiezkom v ohni“ a pokojne zamiešať karty na tomto, stále sa rozvíjajúcom trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Svetoznámu influencerku zo Slovenska sleduje 6,9 milióna ľudí: Na Tyršáku odhalí, prečo odišla do zahraničia
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP