Došli baterky: Problémy s výrobou elektromobilov má už aj nemecký gigant
Niektoré automobilky sa musia popasovať s problémami pri výrobe nových elektromobilov. Nedávno sme informovali o tom, že nedostatok batérií pocítil britský Jaguar Land Rover, ktorý pozastavil výrobu modelu I-Pace, no teraz prišiel rad aj na nemecké Audi.
Hoci v tomto prípade nie je oficiálne potvrdené, že príčinou situácie je nedostatok kvalitných batérií, výrobca priznal problémy. Audi totiž potvrdilo pozastavenie produkcie modelu e-tron. Podozrenia padajú práve na problémy v dodávateľskom reťazci, ktorý začína u poľského LG Chem, informuje Electrek.
Poľský závod na výrobu akumulátorov pre elektromobily sužujú problémy s hromadnou výrobou a kvalitou výsledných produktov, ktoré nespĺňajú očakávania automobiliek. Továreň LG Chem pri poľskom meste Wrocław by mala byť do 2 rokov schopná produkovať až 1 milión batérií pre elektromobily, čo predstavuje zhruba 6 % predaných áut v Európe, informuje EnergyLiveNews. Nedávno dostala aj finančnú podporu vo výške 250 miliónov eur, no napriek tomu sa jej nedarí dodržiavať stanovené ciele.
Nedostatok batérií pociťuje už aj Audi
Problémy s dodávkami batérií od LG Chem tak pocítil nielen Jaguar Land Rover, ale aj Mercedes-Benz a Audi. VW si zabezpečil viacerých dodávateľov, medzi ktorými je okrem LG Chem aj Samsung a SK Innovation, informuje AutoNews. Aj keď je Audi členom koncernu Volkwagen Group, problémy so sériovou výrobou elektrického SUV sa mu nevyhýbajú. Správy o nedostatku batérií sa objavili ešte v minulom roku, keď z Belgicka, je sa e-tron vyrába, prišli informácie o chýbajúcich batériách.
Situácia teraz vyvrcholila odstavením výroby. Automobilka potvrdila pozastavenie produkcie na celé 4 dni kvôli chýbajúcim dodávkam náhradných dielov, informuje nemecký Manager Magazin. Hovorca spoločnosti však presne nechcel konkretizovať, kde presne problém vznikol, no netýka sa šíriaceho sa koronavírusu v Číne. Doteraz Audi dokázalo vyrobiť 20 takýchto elektrických SUV za hodinu a plánovalo výrobu navýšiť na 24 kusov za hodinu.
Nenechaj si ujsť
Tesla posunie limity elektromobilov. Nová 110 kWh batéria zabezpečí dychberúci dojazd
Problémy s dodávkami súčiastok (batérií) však tieto plány zastavili, teda aspoň na nejaký čas, informuje Electrive. Poľský závod LG Chem chcel produkovať 300 000 batérií pre elektromobily ročne, no investície do továrne presiahli pôvodnú plánovanú sumu 340 miliónov eur o ďalších zhruba 900 miliónov eur. Napriek tomu nie je zvýšenie výrobnej kapacity a kvality dostatočné. Jedným z odberateľov závodu je aj americký Ford, ktorý batérie využíva v elektrickom modeli Mustang Mach E.
Ford je s dodávkami spokojný
Paradoxne, tento výrobca sa na nedostatok akumulátorov nesťažuje. Zdroje energie pri výrobe tohto SUVčka odosiela do Mexika, kde je vozidlo kompletizované. Dôvodom „spokojnosti“ Fordu môže byť aj fakt, že pri produkcii nebude v najbližších mesiacoch potrebovať veľké množstvo batérií.
Jeho európska konkurencia je však na tom omnoho horšie a komponenty potrebuje ihneď. Ako dlho potrvajú problémy v poľskom závode LG Chem nie je zatiaľ jasné. Jaguar ale prednedávnom oznámil, že so spoločnosťou pracuje na odstránení problémov a minimalizácii dopadu na objednávky zákazníkov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené