Diaľnica je zabijak. Otestovali najlepšie elektromobily pri 130 km/h, tieto všetkých prekvapili
Jazda elektromobilom po diaľnici je pre niektoré modely ešte stále problémom. Odpor vzduchu pri vyšších rýchlostiach znamená vyššiu spotrebu a tak elektrické autá pri rýchlosti 130 km/h prejdú podstatne menej, než udáva hodnota WLTP.
Nemecký portál Autobild preto zostavil rebríček tých najlepších diaľničných krížnikov na baterku.
Pri elektromobiloch zohráva aerodynamika a čo najnižší možný odpor podstatne vyššiu úlohu, než pri autách so spaľovacími motormi. Aj preto výrobcovia elektrických áut častokrát zdôrazňujú, že ich elektromobil má skvelý koeficient odporu vzduchu.
Vďaka tomu majú takéto vozidlá nižšiu spotrebu aj pri jazde na diaľnici, kde vzduch predstavuje akúsi neviditeľnú bariéru či brzdu. Veľkosť batérie elektrického auta teda nie je najdôležitejšia a ako ukazujú výsledky testu Autobild, aj elektromobily s veľkou batériou môžu mať pri diaľničnom tempe problém.
Víťaz nikoho neprekvapil
Titulom „najlepší elektrický diaľničný krížnik“ sa podľa Nemcov môže pýšiť Mercedes EQS, ktorý pri rýchlosti 130 km/h zvládol prejsť na jedno nabitie 444 km. Vďačí za to skvelej aerodynamike, ktorá je v segmente elektromobilov najlepšia, ale aj masívnej 108 kWh batérii.
EQS sa navyše dobije na 80 % už za 30 minút, takže cestovanie na dlhé trasy je s týmto elektromobilom „malina“. Problémom zostáva už iba cena, ktorá štartuje na sume cez 135 000 € v prípade výkonnejšej verzie EQS 580 4matic.
Milým prekvapením je nové BMW iX xDrive 50, ktoré napriek svojej hmotnosti 2,5 tony a karosérii typu SUV zvládne na diaľnici prejsť bez zastávky na nabíjanie až 434 km. Vďaka 195 kW nabíjaniu nabiješ 105 kWh batériu na 80 % už do 40 minút, takže ak hľadáš elektrické SUV na dlhé trasy, BMW iX za zhruba 100 000 € môže byť to „pravé orechové“.
Luxusné Porsche Taycan 4S a Audi RS e-tron GT sa umiestnili pri sebe. Obe autá zdieľajú rovnakú platformu a v prípade Porsche zabezpečí 83 kWh batéria dojazd 352 km, v prípade Audi je to 367 km.
Z noviniek spomedzi strednej triedy, kam patrí Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Škoda Enyaq a VW ID.4 GTX, sa najlepšie umiestnil práve najvýkonnejší elektrický VW, ktorý zvládne prejsť diaľničným tempom 332 km. S cenou do 50 000 € ide o pomerne rozumnú voľbu.
Rovnako totiž stojí aj Ioniq 5 s pohonom všetkých štyroch kolies, no ten prejde po diaľnici iba 290 km. Nižší dojazd ale vynahrádza ultrarýchle nabíjanie. Ioniq 5, rovnako ako sesterská Kia EV6, sa nabije na 80 % už do 18 minút. Ako sme ale zistili v našom nedávnom teste, toto platí iba pri ideálne teplotné podmienky a v zime trvá nabíjanie podstatne dlhšie.
Podľa očakávania dopadli v teste “stotridsiatky” najhoršie tie najväčšie autá. Opel Zafira e-Life a Mercedes EQV prešli 250 km, respektíve 273 km pri rýchlosti 130 km/h.
Výhodou týchto dvoch áut je ale to, že sa do nich zmestí až 8 ľudí, čiže pre početné rodiny sú ideálnym riešením. Pri našom nedávnom teste Mercedesu e-Vito sme navyše zistili, že plná záťaž prakticky nijak nevplýva na výslednú spotrebu takto veľkého elektromobilu.
Prehľad všetkých testovaných elektromobilov:
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Konsolidácii sa vôbec nedarí. Štátu chýba miliarda eur a minister Kamenický bude musieť reagovať
Zahynul vysokopostavený generálmajor. Jeho smrť potvrdili ruské úrady
Čínske netopiere ukrývajú 20 nových vírusov. „Objav v obličkách je alarmujúci, naznačuje možný prenos,“ varuje virológ
Máš voľný byt v Bratislave? Dobrá správa, mestská agentúra ti môže získať nájomcu aj garantovaný príjem
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP