Teraz čítate
Ďalšie zavádzanie zo strany Alzy. Takto chcela svojich zákazníkov obalamutiť tentoraz

Jeden z najväčších a hlavne najpopulárnejších e-shopov na Slovensku je terčom mnohých diskusií. Tento mnohými chválený, no i zatracovaný obchod má v posledných mesiacoch množstvo pozornosti.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Slávny zelený panáčik z reklamy však nemá príliš veľký dôvod na radosť, a to z veľmi prostého dôvodu. Alza totiž opäť porušila Etický kódex reklamy, pričom sa to nestalo po prvý raz. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu oznámila nezrovnalosti a na čiernu listinu nekalých pridala najnovší reklamný banner spoločnosti s 200 % zľavou. „Teraz my platíme vám“ alebo „výpredaj až -200 %“ sa nezhodovali s právoplatným kódexom, a tak mohli potenciálneho zákazníka viesť k mylným informáciám.

zdroj fotografie: Zlavovekody




Ešte zaujímavejšie znie ale to, že Alza tieto veľké zľavy neponúkala bežným zákazníkom, ale len tým, ktorí vyhrali v navonok ukrytej súťaži. V tomto prípade prišlo na úrad niekoľko podnetov, kedže akákoľvek forma výpredaja na akýkoľvek produkt, ktorý je navyše aj vo veľkom reklamovaný, musí byť dostupný pre každého bez výnimiek. V konečnom dôsledku komisia usúdila, že Alza vytvorila dezinformácie, ktoré sa mali týkať výpredaja, pričom o výpredaj vôbec nešlo.

zdroj fotografie: Medialne.etrend

Ako by si si mohol myslieť, obchod sa s tvrdeniami absolútne nestotožňuje a pre portál Mediálne.sk sa riaditeľ marketingu vyjadril nasledovne: „Naša spoločnosť dôrazne odmieta, že by sa správala neeticky. Trváme na tom, že zákazníkov vždy informujeme o detailoch jednotlivých kampaní na príslušných stránkach venovaných danej akcii.“ Ďalší prípad porušenia reklamných pravidiel sa týka aj akcie na externý disk za 91 €.

zdroj fotografie: Medialne.etrend

Ponúkaný bol pritom na webe za viac ako 300 € a arbitráž dala nakoniec sťažovateľovi za pravdu, nakoľko aj tento banner navodzoval dojem, že daný produkt stojí tiež bežne toľko, za čo bol ponúkaný v akcii. Prešľapov tu je teda hneď niekoľko a Alza musí momentálne teda riešiť nejeden závažný kiks svojho marketingového oddelenia. Najsmutnejšie je na tom však to, že podobný prešľap sa nestal len tak náhodou a problémy sa riešili aj počas minulej jesene.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
5%
Páči sa mi to
3%
Chcem to
0%
Mám to
2%
Nepáči sa mi to
7%
Neznášam to
85%
O autorovi
Dávid Igaz
Šéfredaktor a spoločník FonTech.sk, no najmä technologický nadšenec, ktorý nepohrdne akoukoľvek novinkou. Ak by si sa potreboval o niečom poradiť, neváhaj a napíš mi na david@fontech.sk.
  • lukino86

    hned prvy raz ked som videl tu reklamu tak som si povedal pekna blbost

    • Marku

      Tak..presne tak..ale by si sa čudoval kolko ludi tu kupuje… hlavne fony Xiaomy..

  • peterpan

    preto od tych podvodnikov nikdy nic nekupujem, uz teraz jasne chapem preco ich aj heureka vykopla z ponuky.. pritom tie spiny z alzy to vsetko hodili nepravdivo na nich.. fuj ,naplut na ten eshop a toho ich zeleneho panaka splachnut na wc..

  • Andrej Barça

    A najväčší nonsens je vyberať od zákazníkov 1 € za osobný odber. Pritom náklady na prepravu tovaru z jednej pobočky do druhej a náklady na platy zamestnancov majú už zahrnuté v zisku za každý jeden tovar.

  • WC

    Banda podvodníkov a sú veľmi drahý nič nekupiť.

  • Filip Vydra

    Zrovna vtedy som si kupil novy mobil v alze, pytal som sa 2 predavaciek alebo ako ich nazvat, ze co vlastne znamena 200 percent zlava, spominali ze je to nejake losovanie a ze kazdy zakaznik je donho zaradeny a vecer sa losuje, tak neviem ci nevedeli alebo balamutili..

  • Adam Adamčík

    Volá sa to čítanie s porozumením, všetko bolo uvedené v podmienkach.
    Bohužiaľ 3/4 Slovákov vidí len to čo chce a to, že treba aj čítaj berú ako urážku.
    Takže ľudia, ktorý hovoria, že ich Alza zavádzala sú buď negramotný alebo by mali byť nesvojprávny.