Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínska automobilka NIO chce úplne zmeniť pohľad a celkové vnímanie elektromobilty ako takej. Ich odlišný prístup k elektrickým autám, na ktorých je možné behom pár minút vymieniť vybitú batériu za nabitú, si získal priazeň nielen v domácej Číne, ale už aj v Európe. Ako informoval portál CnEVpost, nového revolučného modelu NIO ET5 sa ale ešte tento rok na našom trhu nedočkáme.

Nový sedan automobilky NIO dosahuje podľa čínskeho hodnotenia CLTC až 1 000 km dojazd, pričom jeho cena sa v Číne pohybuje už od 41 000 dolárov, teda 35 600 €, čím sa môže stať vážnym konkurentom Tesly.

NIO

ET5 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy a so štandardnou batériou, ktorej kapacita sa pohybuje na úrovni 75 kWh, dosahuje dojazd cez 550 km. Vo vyššej verzii s batériou o veľkosti 100 kWh je to až 700 km a s neuveriteľnou 150 kWh batériou až spomínaných 1 000 km.

Európa sa nového modelu dočká až na konci roka

Európania si už prvý elektromobil značky NIO môžu kúpiť. Jedná sa o model ES8 a dostupný je na nórskom trhu. Ku koncu roka sa do Nórska začne dodávať aj väčší a luxusnejší sedan NIO ET7.

Cenovo revolučný elektromobil NIO ET5 ale príde do Európy až v roku 2023, a to presnejšie na jar. Na jeseň 2022 bude novinka dostupná ešte len na domácom čínskom trhu.

NIO (úprava redakcie)

Veľmi dobrou správou je, že automobilka chce týmto modelom expandovať aj na ďalšie európske trhy, takže najlacnejší elektrický sedan si budú môcť oficiálne zakúpiť aj záujemci mimo Nórska.

Konkrétne by sa malo jednať o krajiny ako Nemecko, Holandsko, Švédsko a Dánsko. Slovensko zatiaľ v hľadáčiku nie je, no NIO má veľké plány u našich severných susedov.

Továreň postaví vedľa nás

NIO vďaka svojmu netradičnému prístupu k elektromobilom rapídne napreduje, o čom svedčí aj jeho plán výstavby prvej európskej továrne, ktorá vyrastie v Poľsku.

NIO

Tieto plány sú podložené pracovnou ponukou pre pozíciu manažéra prevádzky závodu, ktorú automobilka zverejnila na svojom účte na LinkedIn. Týmto krokom si tak chce NIO zaistiť dostatočnú výrobnú kapacitu pre expanziu na starom kontinente.

Zamestnanec na ponúkanej pozícii, na ktorú už spoločnosť medzičasom uzatvorila výberové konanie, bude mať v Poľsku podľa dostupných informácií na starosť vytvorenie a rozvoj operačných tímov spoločnosti, ako aj riadenie kvality, dodávateľského reťazca, skladu a ďalšie náležitosti spojené s budovaním novej továrne. Rozšírením výrobnej kapacity potom môže NIO pružnejšie reagovať na dopyt po jeho elektromobiloch na európskom trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú