Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Európska únia a Peking by mohli nakoniec dospieť k dohode, ktorá by umožnila čínskym výrobcom elektrických vozidiel ponúkať svoje autá v Európe za minimálnu cenu. Ak sa obe strany dohodnú, špeciálne clá, ktoré vstúpili do platnosti na konci októbra, by mohli byť už čoskoro zrušené, píše o téme Electrive.
Dohoda je už na spadnutie
Predseda obchodného výboru Európskeho parlamentu Bernd Lange naznačil v rozhovore pre nemeckú televíziu n-tv, že dohoda medzi EÚ a Čínou je na dosah. Podľa neho by sa Čína mohla zaviazať ponúkať elektrické autá v EÚ za určitú minimálnu cenu, čo by eliminovalo narušenie hospodárskej súťaže spôsobené nelegálnymi dotáciami. Tieto dotácie boli dôvodom, prečo boli špeciálne clá pôvodne zavedené.
Aj keď tieto clá vstúpili do platnosti 30. októbra, obe strany naďalej rokovali, aby našli alternatívne riešenie. Možnosť, že sa čínski výrobcovia automobilov dohodnú na minimálnej cene pre svoje elektrické vozidlá v Európe, nie je nová, ale EÚ ju predtým zakaždým odmietla. Vtedy sa hovorilo o minimálnej cene 30 000 eur za vozidlo.

Prečo sú čínske elektromobily také lacné?
Čína dnes neohrozene dominuje tomuto segmentu. Svoj zámer stať sa lídrom v oblasti batérií oznámila už v roku 2001, keď tento cieľ zahrnula do svojho Päťročného plánu. Uvedomila si, že konkurovať USA a Európe v oblasti spaľovacích motorov bude prakticky nemožné, a preto stavila na technológiu, ktorá v tom čase ešte len čakala na svoj rozmach.
Práve vďaka nej ponúka momentálne lacné elektromobily za bezkonkurenčnú cenu. Lenže svet sa ešte nevzdal, spasiť ho môže prelomová technológia, ktorá dá tvojmu elektromobilu dojazd 1 600 kilometrov. Na podrobnosti sme si posvietili v samostatnom článku.
Problém nespravodlivých dotácií
Lange vo svojom rozhovore zdôraznil, že novozavedené clá nie sú trestom, ale špeciálnym aktom. Ich cieľom je dať európskym automobilkám spravodlivú výhodu. Po dlhom vyšetrovaní v oblasti nezákonných dotácií zistila EÚ, že niektorí čínski výrobcovia dostávajú neprípustne vysoké vládne dotácie, ktoré im umožňujú ponúkať svoje produkty za výhodnejšie ceny v Európe než európske firmy.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

