Už niekoľkokrát sme ťa informovali o tom, že čínske automobilky sú pred tými európskymi z hľadiska elektromobility ďaleko vpred. Je to aj vďaka tomu, že štát týmto smerom dotuje predaj aj výrobu elektromobilov, no vysoké predajné čísla niektorých popredných výrobcov nemusia byť úplne legitímne.

Dôkazom mali byť dronové zábery, ktoré ukazovali stovky až tisícky nových elektromobilov na značkách odstavených na parkovisku, kde na ne sadá prach a zarastajú trávou. Dôvodom mala byť nadprodukcia elektrických áut kvôli tomu, aby výrobcovia dostali vládne dotácie.

Čo sa v skutočnosti deje?

Najnovšie však portál InsideEVs upozorňuje, že uvedené nie je celá pravda. Tieto cintoríny plné EV totiž nedávno navštívil expert Mark Rainford, ktorý sa chcel na vlastné oči presvedčiť, čo sa na týchto miestach deje.

Ukázalo sa, že prvotné informácie, podľa ktorých sa na cintoríne elektromobilov neďaleko Hangzhou nachádza viac ako 10 000 modelov Neta V, nie sú úplne pravdivé. Rainfordovo vyšetrovanie totiž odhalilo, že na poli je odstavených len 146 vozidiel Neta V, pričom všetky ostatné EV sú úplne iné modely.

Navyše, drvivá väčšina odstavených vozidiel nie je nová, čoho dôkazom majú byť opotrebované koberčeky, sedadlá a odpadky ležiace na podlahe. Medzi týmito vozidlami sa však nachádzali aj čisto nové EV.

Okrem toho, drvivú väčšinu vozidiel videných na poli predstavuje EV s názvom BAIC BJEV EC3. Ide o malý elektrický hatchback, ktorý bol primárne využívaný na účely carsharingu.

Ako ďalej informuje nemecký portál AutomobileWoche, mimo uvedeného „cintorínu“ existuje v Číne ďalších najmenej 6 rovnakých miest, kde dominujú predovšetkým vozidlá BAIC a Geely. Tie pritom mali patriť skrachovanej carsharingovej spoločnosti Microcity.

Inak povedané, väčšinu EV na pohrebiskách majú na svedomí zrejme carsharingové spoločnosti, ktoré skrachovali potom ako praskla bublina so zdieľaním EV. Mimo to, tieto vozidlá pochádzajú z ranej fázy elektrifikácie v Číne, ktorá sa vyznačovala práve obrovskými investíciami do carsharingových projektov.

Podľa Rainfordových zistení majú EV nachádzajúce sa na týchto pohrebiskách 5 a viac rokov a sú technicky zastarané. Zdá sa teda, že tieto cintoríny nie sú dielom výhradne umelých predajov automobiliek, ktoré sa snažia získať dotácie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú