Už dávno neplatí, že elektromobil sú drahou položkou, ktorú si len málokto môže dovoliť. Na trhu sa práveže začínajú objavovať modely s dostupnou cenou – predovšetkým od čínskych automobilových spoločností. A hoci neponúkajú intergalaktický dojazd alebo pretekársky výkon, stále dokážu zaujať ľudí. Dôkazom toho je aj BYD Seagull, ktorý sa stal najpredávanejším autom v Číne, informuje Electrek.

Idú ako teplé rožky

Čína zažila v auguste dosiaľ nevídaný fenomén v oblasti predaja áut. Najlacnejší elektromobil automobilky BYD, model Seagull, ktorého cena je nižšia než 10 000 eur sa stal najpredávanejším vozidlom v krajine. S viac ako 40 000 predanými kusmi tento cenovo dostupný model vzbudzuje záujem nielen medzi čínskymi zákazníkmi, ale už aj medzi svetovými automobilkami, ktoré sa začínajú triasť.

Seagull sa totiž veľmi rýchlo stal hitom domáceho trhu. V auguste bolo predaných až 40 949 kusov tohto modelu, čo podčiarkuje toto tvrdenie a jasne ukazuje, že BYD svoju konkurenciu doslova ničí.

Čínsky gigant sa okrem najpredávanejšieho vozidla môže pochváliť aj ďalším rekordom v predaji. V auguste totiž zaznamenal rekord viac ako 373 000 predaných nových elekromobilov, vrátane plug-in hybridov a plne elektrických modelov.

YouTube/JustCARS

Lacné, ale moderné

Seagull pri svojej premiére ohromil všetkých cenou začínajúcou na 69 800 juanoch (približne 8868 eur), čo z neho robí jeden z najdostupnejších elektromobilov na trhu. Človek by si povedal, že takéto ultralacné auto vôbec nemá čo ponúknuť a disponuje tak akurát kolesami, volantom a batériou, lenže realita je úplne iná.

BYD na výbave nešetril. Svoje auto vybavil modernými technológiami vrátane otočného 10,1-palcového infotainment systému s inteligentným pripojením DiLink, čo je vlastný softvér BYD.

Model Seagull má dve verzie batérie, ktoré ponúkajú dojazd od 252 až po 405 kilometrov (podľa čínskeho testovacieho cyklu CLTC). Síce to nie je bohvieako ohurujúci dojazd, na mestský elektromobil je to tak akurát. Batérie BYD Blade sú však známe svojou spoľahlivosťou a bezpečnosťou, čo robí Seagull atraktívnym nielen pre domácich, ale aj pre zahraničných zákazníkov.

Mimochodom, ak by si niekde započul prezývku „mini Lamborghini“, vedz, že ide práve o elektromobil BYD Seagull. Nie je to len kvôli jeho športovému dizajnu, ale aj preto, že sa na jeho dizajne sa podieľal Wolfgang Egger, bývalý dizajnér Lamborghini.

YouTube/Car Show TV

Výzva pre svetových výrobcov

Úspech Seagullu v Číne spôsobuje vrásky na čele nielen lokálnym, ale aj svetovým automobilkám. Generálny riaditeľ Fordu Jim Farley ho dokonca označil za „sakra dobré“ auto a varoval, že s takouto cenovou politikou môže BYD v budúcnosti zatriasť svetovým trhom s elektromobilmi. Napríklad Ford predal v auguste len 8 944 elektromobilov, čo je v porovnaní s číslami BYD obrovský rozdiel.

Bolo by hriechom, ak by BYD nemal ambície expandovať aj mimo Čínu. Samozrejme, Európa je pre nich jedným z hlavných cieľov, lenže vojna ciel tieto plány zjavne obmedzuje.

Očakáva sa však, že Seagull by mohol byť v Európe dostupný s cenou pod 20 000 eur, čo by z neho okamžite spravilo jeden z najlacnejších elektromobilov na starom kontinente a zrejme najzaujímavejší elektromobil v pomere cena-kvalita. Jeho príchod by dokonca mohol vyvolať cenovú vojnu medzi výrobcami, ktorí sa snažia ponúknuť dostupné elektromobily pre širšie publikum a znížiť ceny EV ešte nižšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú