8K televízor vzadu a 544 koní pod kapotou. Jazdili sme na BMW i7, z ktorého ľuďom padá sanka
Dizajn značky BMW sa spomedzi nemeckej prémiovej trojičky zmenil v posledných rokoch asi najviac. Pre mnohých kontroverzné veľké ľadvinky a úzke svetlá sa nevyhli ani novej vlajkovej limuzíne i7. Manažérsky koráb má ale úplne iné prednosti a doslova revolúciou prešiel interiér aktuálne najlepšieho elektromobilu z Bavorska.
Na prvé jazdy sme dostali hneď tú najvýkonnejšiu verziu BMW i7 xDrive60. Už len základná cenovka tohto modelu začína na sume 138 000 €, no testovaná verzia rozhodne nebola v základe. Skôr by sme ju mohli prirovnať k tej opačnej strane konfigurátora a v aute sme mali zrejme všetko, čo sa doň nakonfigurovať dá.
Spomínaná motorizácia disponuje dych výkonom 400 kW, teda 544 koní a krútiacim momentom 745 Nm, čo má za následok, že BMW i7 vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Aj napriek tomu sa nové BMW šoféruje excelentne, radosť z jazdy sa nevytratila ani s použitím elektrického pohonu, práve naopak. Ešte viac si ale v tomto aute vychutnáš cestu na zadnom sedadle, presnejšie na mieste vpravo. V tomto prípade si dovolím tvrdiť, že z hľadiska komfortu zadných pasažierov sa na BMW i7 nechytá ani priamy konkurent Mercedes EQS.
Auto, v ktorom sa o zadné miesto pobiješ
Luxus, luxus a ešte raz luxus. Počas prvých jázd sme sa doslova hádali o to, kto bude sedieť vzadu a nie o to, kto bude šoférovať. Dôvod je veľmi jednoduchý. Zadné sedadlo sa po stlačení tlačidla na dotykovej obrazovke zabudovanej vo dverách premení na extrémne pohodlné ležadlo.

Pasažier ani nemusí zdvíhať nohy, zodvihne ich za neho samotná sedačka. Masážne funkcie, náladové témy, ventilácia a vyhrievanie nie len sedadiel, ale aj rukoväte na dverách. Tu si dali inžinieri z BMW naozaj záležať na každom detaile.
Totálny vrchol luxusu, ktorým BMW odrovnalo všetku konkurenciu, sa ale nachádza hore. Už v štandarde je k dispozícii obrovská panoramatická LED strecha, no absolútnym vrcholom je príplatková 31,3″ 8K obrazovka. Tá je zabudovaná v strope a v prípade potreby si ju môžu pasažieri na zadných sedadlách spustiť dolu.

Takmer 32″ televízor pritom na zobrazovanie multimediálneho obsahu využíva iba strednú časť, no vzhľadom na to, ako blízko sa obrazovka nachádza, obraz vôbec nie je malý. Problémom sú však možnosti aplikácií, ktoré sa dajú na tejto obrazovke spustiť. Multimediálny obsah možno sledovať iba skrz televíziu Fire TV od Amazon.
Povedzme si na rovinu, kto na Slovensku túto službu využíva? Nám chýbali aplikácie ako YouTube či Netflix. Aby sme mohli všetky tieto služby využívať, museli sme si k obrazovke pripojiť TV box skrz vstavaný HDMI konektor.
Riešenie je to veľmi jednoduché, no v aute za takmer 200 000 € určite nechcem mať na obrazovke zo zadnej strany prilepenú žiadnu škatuľku. Tu radšej inžinieri mohli siahnuť napríklad po operačnom systéme Android s možnosťou inštalovať aplikácie z Obchodu Play. Skrz HDMI konektor si ale vieš k obrazovke pripojiť aj hernú konzolu, notebook, tablet a ďalšie zariadenia. Možnosti sú v tomto smere neobmedzené.
Koráb s veľkou batériou, ale aj spotrebou v zime
V čom ale BMW i7, žiaľ, za konkurenciou od Mercedesu zaostáva, je veľkosť batérie a spotreba. BMW disponuje 101 kWh akumulátorom, zatiaľ čo Mercedes EQS má až 107 kWh batériu. Pri takto veľkých kapacitách je rozdiel 6 kWh zanedbateľný, no BMW stavilo na „klasický“ dizajn auta, čo sa prejavuje aj na spotrebe, hlavne pri vyšších rýchlostiach.

S takýmto autom určite nebudete po diaľnici jazdiť rýchlosťou 110 km/h. My sme na diaľnici D1 za Trnavou nastavili tempomat na 135 km/h a spotreba sa držala na priemerných 32 kWh/100 km. Vyše 300 km po diaľnici by toto auto hravo prešlo, no na aerodynamicky perfektne zvládnutý Mercedes EQS sa nechytá.
Elektrické S-ko sme takisto testovali počas mrazov a tu sa elektrická spotreba držala pod 30 kWh/100 km. V kombinácii s o niečo väčšou batériou sa diaľničný dojazd tohto auta pohyboval na úrovni cez 350 km.

Nabíjanie oboch elektromobilov je prakticky na rovnakej úrovni. BMW i7 sa zvládne nabíjať výkonom 195 kW a aj v mrazoch sme takmer ihneď po začatí nabíjania dosiahli výkon 188 kW.
Auto len pre „vyvolených“
BMW i7 v testovanej konfigurácii a v celočiernom prevedení je rozhodne nádherné auto, ktoré budí rešpekt, púta pohľady a v ktorom sa budeš cítiť lepšie ako vo vlastnej obývačke. Po všetkých stránkach je to vlajková loď v pravom slova zmysle. Áno, aj po stránke ceny.
Superluxusné elektrické limuzíny majú nového kráľa. Je ním BMW i7
I keď BMW i7 xDrive60 začína na sume pod 140 000 €, v testovanej konfigurácii sa cena vyšplhala až na neuveriteľných 198 000 € aj nejaké drobné. Na druhej strane za tieto peniaze dostaneš skutočne výnimočné auto s ohromným výkonom, prémiovým spracovaním, technológiami a vlastným kinom na zadných sedadlách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Rusko odsúdilo sudcov Medzinárodného trestného súdu. Dostali trest až 15 rokov za zatykač na Putina

Ranné prebúdzanie tesne pred zazvonením budíka: Vedci našli prekvapivé vysvetlenie záhadného javu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Rusko odsúdilo sudcov Medzinárodného trestného súdu. Dostali trest až 15 rokov za zatykač na Putina




