O elektrických autách aj v roku 2023 kolujú rôzne mýty, ktoré potenciálnych záujemcov môžu odradiť od kúpy. Jedným z nich je aj mýtus, že ak zostaneš s elektromobilom zaseknutý v kolóne, behom pár hodín sa vybije batéria.

Simulovali sme viaceré podmienky

Bláznivé počasie dovolilo odsimulovať tento test v „zimných“ aj v „letných“ podmienkach. Priebeh bol v oboch prípadoch veľmi podobný. Počas dňa, kedy vonkajšia teplota dosahovala okolo 20 stupňov Celzia, sme nastavili klimatizáciu v Hyundai Ioniq 5 na najnižšiu hodnotu (17 stupňov Celzia).

Ventilátor sme zapli do nepretržitého režimu, následne skoro ráno, kedy sa vonkajšia teplota ešte pohybovala nad bodom mrazu, sme naopak nastavili kúrenie na maximálnu hodnotu 27 stupňov Celzia opäť tak, aby ventilátor fúkal v nepretržitom režime.

Pri oboch testoch bolo auto naštartované celú hodinu, pričom sme priamo sledovali, o koľko klesne kapacita batérie a odhadovaný dojazd.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP