Mobilný operačný systém iOS po odklade z jesene tohto roka konečne prichádza s radikálnymi zmenami na poli ochrany súkromia používateľov. Tie by mali obmedziť sledovanie pohybu po digitálnom priestore s cieľom získavania informácií pre reklamnú činnosť.

Proti tomuto riešeniu lobuje najmä Facebook, informuje The Verge, ktorý vyjadril nespokojnosť ako na oficiálnom blogu, tak aj vo vybraných novinárskych plátkoch Spojených štátov, kde im vyhradil celú jednu dvojstránku.

Nové pravidlá ochrany súkromia zabudované v aktualizácii iOS 14 spočívajú v tom, že vývojári si od používateľov musia pýtať povolenia k zbieraniu dát pri pohybe v digitálnom priestore skrz iPhony alebo iPady.

Pokiaľ teda konzument toto sledovanie odmietne, aplikácia nebude môcť zbierať cenné informácie, ktoré by mohli obchodníci v digitálnom priestore využiť pri budovaní reklamnej kampane. V závislosti od toho tak bude pre marketérov náročnejšie cieliť personalizované reklamy pre potenciálnych zákazníkov.

Facebook v reklamnom príspevku tvrdí, že vďaka tejto zmene dôjde k devastácii malých podnikov, stavajúcich svoj plán biznisu na budovaní digitálnej reklamnej siete. Podľa portálu Bloomberg reklamy bez akéhokoľvek informačného podkladu o cielenom publiku generujú 60 % menej zisku, ako na mieru ušité reklamné kampane.

Reklama vo fyzických novinách je zatiaľ poslednou zbraňou Facebooku v boji proti Apple

Sociálna sieť je dlhoročným kritikom monetizačnej politiky App Store, ktorej podstata spočíva v poberaní 30 % marže z každej transakcie prechádzajúcej digitálnym obchodom. Facebook sa včera zároveň vyjadril, že podporí Epic v mediálne vyhrotenom ťažení voči Apple.

Gigant z Cupertina už raz na základe verejnej kritiky ustúpil. Konkrétne ide o spomínané marže, ktoré pre menších podnikateľov využívajúcich App Store len nedávno znížil na polovicu.

Otázkou teraz zostáva, či je kritika od najväčšej sociálnej siete, v minulosti niekoľkokrát spájanej so zneužívaním používateľských dát, na mieste.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú