Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Volkswagen vstupuje do ďalšej fázy elektrickej transformácie. Na autosalóne IAA predstavil štúdiu ID. Cross Concept, ktorý ukazuje, ako bude vyzerať elektrická alternatíva k populárnemu T-Crossu. Svetová premiéra finálnej verzie je naplánovaná na leto 2026, krátko po debute menšieho ID. Polo. Nemecká automobilka tak pripravuje dvojitý útok v segmente cenovo dostupných elektromobilov, kde chce zaujať nielen cenou, ale aj praktickými riešeniami a ikonickým dizajnom. Téme sa venoval portál Electrive.
Dojazd viac ako 400 km
Názov modelu bol dlho predmetom špekulácií. Zatiaľ čo sa očakávalo, že SUV odvodené od konceptu ID.2all ponesie označenie ID.2 X, Volkswagen napokon siahol po jednoduchšom mene. Keďže spaľovacia verzia v tomto segmente nesie meno T-Cross, elektrický nástupca dostáva názov ID. Cross. Automobilka tak pokračuje v stratégií prepojenia známych označení s novou érou elektromobility.
Z technického pohľadu pôjde o kompaktné SUV s dĺžkou 4,16 metra, šírkou 1,84 metra a rázvorom 2,6 metra, čo znamená podobné proporcie ako pri T-Crosse. Pod kapotou sa nachádza elektromotor s výkonom 155 kW poháňajúci prednú nápravu, pričom batéria uložená v podlahe by mala umožniť dojazd až 420 kilometrov podľa WLTP.
Volkswagen zatiaľ neprezradil presnú kapacitu akumulátora ani rýchlosť nabíjania, no očakáva sa, že dostupná bude aj lacnejšia verzia s LFP článkami a základnou cenou približne 25-tisíc eur. Vyššie verzie majú využiť modernejšiu NMC chémiu s lepším dojazdom.
Dizajn a interiér
Priestor a praktickosť sú silnými stránkami konceptu. Kufor má objem až 450 litrov a vpredu pribudne ďalší 25-litrový úložný priestor. Po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha, ktorá dokáže suplovať posteľ – odkaz na legendárne VW Bus modely. Nechýba ani príprava na ťažné zariadenie s nosnosťou 1 200 kilogramov alebo špeciálny nosič pre dve elektrické bicykle.
Dizajn ID. Cross vychádza z ikon značky. Dizajnér Andreas Mindt priznáva, že čerpal inšpiráciu z Golfu aj mikrobusu VW Bus, čo sa odráža napríklad na výrazných C-stĺpikoch a rovnej línii okien. Vozidlo má pôsobiť stabilne, sympaticky a zároveň niesť akýsi „tajný recept“ značky, ktorý ho odlíši od konkurencie. Zaujímavým detailom konceptu sú 21-palcové kolesá so špeciálnymi pneumatikami od Goodyearu, no tieto prvky sa do sériovej výroby pravdepodobne nedostanú.
Interiér stavia na útulnosti a kvalitných materiáloch. Volkswagen zvolil béžové textílie, prírodné motívy a dokonca aj reálne rastliny integrované v stredovej konzole. Vodiči si budú môcť navoliť rôzne svetelné, zvukové a klimatické „atmosféry“, ktoré z kabíny vytvoria moderný lounge. V technologickej výbave nechýba 13-palcový infotainment, 11-palcový digitálny prístrojový panel a najmä návrat klasických tlačidiel na volante – reakcia na kritiku dotykových plôch z predchádzajúcich modelov.
Produkčná verzia ID. Cross sa bude vyrábať v španielskej Pamplone spolu so Škodou Epiq, zatiaľ čo menší ID. Polo a Cupra Raval vzniknú v Martorelli. Volkswagen tým jasne ukazuje, že na trh malých elektromobilov nastupuje vo veľkom štýle. Už o dva roky by sme tak mali spoznať finálnu podobu auta, ktoré má ambíciu stať sa jedným z najdostupnejších a zároveň najpraktickejších elektromobilov značky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Lekári aj pacienti zostali bez prístupu k službám: Systém ezdravie skolaboval
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
Európska komisia priznáva koniec sveta, ako ho poznáme. Zákon džungle nahrádza medzinárodné právo
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP