Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
V posledných rokoch sa Mexiko stáva významným hráčom na trhu s elektrickými vozidlami (EV), a to najmä v oblasti cenovo dostupných modelov. Tento trend je reakciou na rastúce obavy z dominancie Číny na globálnom trhu s elektrickými autami. Mexiko začalo budovať vlastné lacné elektrické vozidlá, aby konkurovali tým čínskym, informuje v článku portál Electreck.
Pozadie a motivácia
Mexiko sa rozhodlo výrazne investovať do domácej výroby EV ako súčasť vízie prezidentky Claudie Sheinbaumovej, ktorá chce vytvoriť cenovo dostupné riešenia dopravy pre obyvateľov krajiny. Cieľom tejto iniciatívy je tiež vyvážiť vplyv čínskych automobiliek, ktoré sa agresívne rozširujú v Latinskej Amerike prostredníctvom strategických partnerstiev a investícií.
Mexická vláda investuje značné zdroje do rozvoja cenovo dostupných elektrických vozidiel, čo zahŕňa aj investície do technológií na produkciu lítia, ktoré sú nevyhnutné pre výrobu batérií. Prototypy kompaktných elektrických áut sú už vo vývoji, čo svedčí o odhodlaní Mexika stať sa sebestačným v oblasti výroby EV.

Cieľom je, aby tieto vozidlá konkurovali čínskym importom, pričom Mexiko chce riešiť problémy, ako sú obmedzená infraštruktúra nabíjania či vyššie ceny, ktoré sú zvyčajne spojené s domácimi značkami, ako je Tesla.
Rivalita s čínskymi automobilkami
Čínske automobilky, ako napríklad BYD, dominujú globálnemu trhu s extrémne lacnými modelmi, akým je Seagull, ktorý v Číne stojí okolo 12 000 USD (a v Latinskej Amerike približne 21 000 USD).
Tieto lacné modely predstavujú veľkú výzvu pre výrobcov z USA, kde sa priemerná cena pohybuje medzi 50 a 60 tisíc USD za vozidlo. Mexickí politici však veria, že ich vlastné lacné EV by mohli túto dynamiku na trhu narušiť.
Dopady na obchod
Vzostup cenovo dostupných elektrických vozidiel vyrobených v Mexiku tiež prináša zložité obchodné otázky, ktoré sa týkajú bezpečnosti a ekonomickej konkurencie. Podľa dohody USMCA môžu automobily vyrobené v Mexiku vstúpiť do USA bez cla alebo s minimálnymi clami, ak spĺňajú určité kritériá týkajúce sa pôvodu dielov a pracovných štandardov.
Toto umožňuje čínskym spoločnostiam pôsobiť z Mexika a potenciálne obchádzať prísne dovozné clá, ktoré zaviedol americký prezident Joe Biden na ochranu domácich výrobcov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

Legendárny herec oslávil 100 rokov a svoj dlhý život pripisuje jednej vlastnosti. Vedci metódu podporujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Lekári vyvracajú najrozšírenejší mýtus o liečbe chrípky: Môže ti viac uškodiť, ako pomôcť
PREMIUMBlackout straší v Európe, má sa báť aj Slovensko? Hirman varuje pred rizikami, no odmieta katastrofické scenáre

Stačí, ak prekročíš rýchlosť len o pár kilometrov za hodinu: Štát sprísňuje pravidlá, vodičom hrozí pokuta až 800 eur

Slovenská politická scéna prišla o dlhoročného poslanca Smeru: Zomrel vo veku 69 rokov

