Odporcom došli argumenty. Batérie elektromobilov budú vyrábať najčistejším možným spôsobom
Batérie elektromobilov sú najkritizovanejšími komponentmi týchto ekologických vozidiel. Väčšina odporcov si stále myslí, že použitá batéria, ktorá už doslúžila, skončí na skládke. Dosiaľ to možno takto fungovalo, lenže technológia sa posunula vpred míľovými krokmi a už dnes spoločnosti vedia použitú batériu recyklovať.
Práve tento proces je hudbou budúcnosti, resp. súčasnosti, keďže je šetrný k prírode a sčasti aj k finančným zdrojom. Portál Motortrend píše, že v tejto oblasti došlo počas tohto týždňa k výraznému posunu vpred.
Spojenie gigantov
Toyota a (prekvapivo) Panasonic sa stávajú priekopníkmi v oblasti využívania recyklovaných materiálov pre batérie elektromobilov. Tieto dve spoločnosti budú prvými, ktoré začnú používať inovatívne komponenty od Redwood Materials, poprednej firmy v recyklácii batérií.
Panasonic plánuje implementovať tieto materiály vo svojej továrni v Kansase, zatiaľ čo Toyota ich využije v novom závode v Severnej Karolíne. Obe spoločnosti majú v pláne spustiť výrobu už v roku 2025, takže použitie v reálnom čase dostalo realistické kontúry.
Tento významný krok smerom k udržateľnosti a etickému prístupu v automobilovom priemysle prichádza s výstavbou nového závodu Redwood Materials v Nevade. Tento závod sa zameriava na produkciu katódových aktívnych materiálov (CAM), ktoré sú kľúčovými komponentmi batérií elektromobilov.
Problémová ťažba
Katódy obsahujú väčšinu vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií, vrátane lítia, kobaltu a niklu. Získavanie týchto prvkov je často spojené s etickými a environmentálnymi problémami. Redwood Materials plánuje riešiť tieto výzvy využívaním recyklovaných materiálov – 30 % recyklovaného niklu, 30 % recyklovaného lítia a 100 % recyklovaného kobaltu.
Doteraz sa Redwood Materials sústredila na rozoberanie starých batérií a získavanie surovín. Nová výrobná linka CAM posúva tento proces o krok ďalej, umožňujúc priamu výrobu komponentov pre nové batérie.
Prvý z piatich plánovaných závodov bude ročne produkovať materiály s kapacitou 20 gigawatthodín. Po dokončení všetkých závodov sa očakáva celková ročná produkcia 100 GWh, čo postačí pre výrobu batérií do 1,3 milióna elektromobilov.
Tento vývoj predstavuje významný míľnik v snahe o vytvorenie udržateľného a etického dodávateľského reťazca pre batérie elektromobilov v USA. Je však len otázkou času, kedy bude táto inovatívna technológia implementovaná do celého sveta. Prostredníctvom nej sa minimalizujú environmentálne dopady, čo otvára nové horizonty pre budúcnosť elektromobility.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Česká automobilka šokuje. Takto bude vyzerať nová Škoda Octavia
CATL uvádza revolučné batérie Shenxing Pro pre Európu. 478 km dojazdu pribudne za 10 minút nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda zmrazila 13. dôchodky. Poznáme sumu, cez ktorú sa najbližšie 3 roky nedostanú
Známy americký aktivista Charlie Kirk je mŕtvy, uviedol Trump. Bol zastrelený pred zrakmi fanúšikov
Slávna kozmetická značka sa topí v sťažnostiach. Slováci márne čakajú na svoje online nákupy, firma ich ignoruje
Tisíce rakiet ERAM pre Ukrajinu. Prelomová zbraň s doletom 460 km môže zasiahnuť ciele hlboko v Rusku
Konsolidácia v praxi: Ministri si na pár mesiacov uberú z platov desiatky eur, od apríla si ale reálne prilepšia o stovky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Veľmoc našla ložisko 18 miliónov ton vzácnej suroviny. Vyrobia z nej milióny elektromobilov
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
Slovenský export zbraní rastie nebývalým tempom. Rok 2025 môže priniesť 3 miliardy eur
Mapy Google sa v Kórei menia. Citlivé oblasti už nebudú viditeľné
Nový prieskum odhalil trend. Platby kartou a mobilom sa stali štandardom na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP