Odporcom došli argumenty. Batérie elektromobilov budú vyrábať najčistejším možným spôsobom
Batérie elektromobilov sú najkritizovanejšími komponentmi týchto ekologických vozidiel. Väčšina odporcov si stále myslí, že použitá batéria, ktorá už doslúžila, skončí na skládke. Dosiaľ to možno takto fungovalo, lenže technológia sa posunula vpred míľovými krokmi a už dnes spoločnosti vedia použitú batériu recyklovať.
Práve tento proces je hudbou budúcnosti, resp. súčasnosti, keďže je šetrný k prírode a sčasti aj k finančným zdrojom. Portál Motortrend píše, že v tejto oblasti došlo počas tohto týždňa k výraznému posunu vpred.
Spojenie gigantov
Toyota a (prekvapivo) Panasonic sa stávajú priekopníkmi v oblasti využívania recyklovaných materiálov pre batérie elektromobilov. Tieto dve spoločnosti budú prvými, ktoré začnú používať inovatívne komponenty od Redwood Materials, poprednej firmy v recyklácii batérií.
Panasonic plánuje implementovať tieto materiály vo svojej továrni v Kansase, zatiaľ čo Toyota ich využije v novom závode v Severnej Karolíne. Obe spoločnosti majú v pláne spustiť výrobu už v roku 2025, takže použitie v reálnom čase dostalo realistické kontúry.
Tento významný krok smerom k udržateľnosti a etickému prístupu v automobilovom priemysle prichádza s výstavbou nového závodu Redwood Materials v Nevade. Tento závod sa zameriava na produkciu katódových aktívnych materiálov (CAM), ktoré sú kľúčovými komponentmi batérií elektromobilov.
Problémová ťažba
Katódy obsahujú väčšinu vzácnych kovov potrebných na výrobu batérií, vrátane lítia, kobaltu a niklu. Získavanie týchto prvkov je často spojené s etickými a environmentálnymi problémami. Redwood Materials plánuje riešiť tieto výzvy využívaním recyklovaných materiálov – 30 % recyklovaného niklu, 30 % recyklovaného lítia a 100 % recyklovaného kobaltu.
Doteraz sa Redwood Materials sústredila na rozoberanie starých batérií a získavanie surovín. Nová výrobná linka CAM posúva tento proces o krok ďalej, umožňujúc priamu výrobu komponentov pre nové batérie.
Prvý z piatich plánovaných závodov bude ročne produkovať materiály s kapacitou 20 gigawatthodín. Po dokončení všetkých závodov sa očakáva celková ročná produkcia 100 GWh, čo postačí pre výrobu batérií do 1,3 milióna elektromobilov.
Tento vývoj predstavuje významný míľnik v snahe o vytvorenie udržateľného a etického dodávateľského reťazca pre batérie elektromobilov v USA. Je však len otázkou času, kedy bude táto inovatívna technológia implementovaná do celého sveta. Prostredníctvom nej sa minimalizujú environmentálne dopady, čo otvára nové horizonty pre budúcnosť elektromobility.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Luxusná Tesla „vybuchla ako bomba” a zabila 2 ľudí. Experti vysvetlili, čo sa stalo
Aj Ferrari sa pripravuje na koniec spaľovákov. Máme video ich prvého elektromobilu
Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
Čína opäť víťazí: BYD prebral kontrolu nad spoločným podnikom s Mercedes-Benz
1000 koní a maximálka 320 km/h. Legendárna automobilka odhalila elektrický superšport, ktorý ju má vrátiť na výslnie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Luxusná Tesla „vybuchla ako bomba” a zabila 2 ľudí. Experti vysvetlili, čo sa stalo
- 1000 koní a maximálka 320 km/h. Legendárna automobilka odhalila elektrický superšport, ktorý ju má vrátiť na výslnie
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
-
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Luxusná Tesla „vybuchla ako bomba” a zabila 2 ľudí. Experti vysvetlili, čo sa stalo
- 1000 koní a maximálka 320 km/h. Legendárna automobilka odhalila elektrický superšport, ktorý ju má vrátiť na výslnie
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
-
- Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
- Za týmto sa Slováci potrhajú. Nový elektromobil je lacnejší než jazdený spaľovák a má prekvapivo veľký dojazd
- Európska krajina umlčala kritikov. Na cestách už má viac elektromobilov ako spaľovákov
- Tesla už nie je kráľom. Z trónu ju zosadila milovaná automobilka Slovákov
- Z Európy ich už nič nevyženie. Čínska automobilka kupuje známeho nemeckého giganta
Notebooky budú mať „nekonečnú“ výdrž. Intel a BOE vyvinuli špeciálny displej s frekvenciou 1 Hz
Vďaka Muskovi prefíkane odhalia neviditeľné drony. Číňania šokovali svet, takto vyhrajú každú vojnu
Ceny plynu brutálne narastú. Vláda má Slovákom vziať 500 miliónov eur
Aktualizáciou obišli zákaz. Obľúbená sociálna sieť už znova funguje
Alarmujúca situácia v EÚ. Predaje áut sa prudko prepadli, priemysel čelí obrovským problémom
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené