Dojazd 688 km a nabíjanie rýchlejšie než tankovanie. Nový elektromobil je postrach spaľovákov
Ďalší výrobca tvrdí, že má v rukách prelomovú batériu. Takýchto vyjadrení tu už bolo viacero, či už sa jednalo o sodíkové batérie od výskumníkov z Kórejského pokročilého inštitútu vedy a technológie (KAIST) alebo o tzv. „kondenzované batérie“ od čínskej spoločnosti CATL.
Svet je v súčasnosti v ostrom závode o najlepšiu batériu pre elektromobily a vyzerá to tak, že do prvej pozície sa dostane čínsky výrobca elektromobilov Zeekr. Podľa tlačovej správy spoločnosti, s ich novou batériou totižto nabiješ elektromobil skôr ako natankuješ auto.
@LudicrousFeed @Rizflip https://t.co/tKMARFqTna
— Rahul Prasad (@rahul_prasad74) August 14, 2024
Najrýchlejšie sa nabíjajúca batérie na svete
Zeekr si po odhalení novej batérie pre ňu rovno uchmatol titul najrýchlejšie sa nabíjajúcej batérie na svete. S podporou 5,5 °C nabíjania búra všetky bariéry a prináša vylepšenia, ktoré ovplyvnia vnímanie elektromobilov. Z 10 na 80 % ju totiž nabiješ len za 10 minút, čo pri súčasných elektromobiloch možné nie je.
Pre porovnanie, Tesla tvrdí, že 15 minút nabíjania umožňuje jej Modelu 3 prejsť 282 kilometrov, čo je menej ako polovica celého dojazdu auta. Prvým modelom s novou batériou bude najnovší sedan Zeekr model 007 s dojazdom 688 km, ktorého dodávky sú plánované už budúci týždeň.
Pripravovaný elektromobil tak dostane batériu zloženú s lítium-železofosfát (LFP) namiesto nikel-kobalt-mangánových batérií, ktoré sa bežne používajú v elektromobiloch.
V kombinácii s treťou verziou (V3) ultrarýchleho nabíjania poskytujú tieto dva komponenty superrýchle nabíjanie, aké tu ešte nebolo. Systém správy batérie (BMS) na najnovšom sedane tiež zaisťuje stabilné nabíjanie aj v náročných podmienkach.
Batérie EV sú známe pomalšími a nepravidelnými cyklami nabíjania a vybíjania pri extrémne nízkych teplotách. Zeekr tvrdí, že jeho najnovšia batéria dokáže nabiť z 10 – 80 % SOC za 30 minút, aj keď je okolitá teplota až -10 °C.
Tesla a BYD nemajú šancu
Americký výrobca elektromobilov Tesla ponúka možnosť 15-minútového nabíjania, ktorá umožňuje jeho Modelu 3 prejsť 282 km. Napriek tomu je to necelá polovica celého dojazdu auta. Takže ponuka spoločnosti Zeekr nabiť sedan na 80 % SOC za takmer 10 minút je veľkým skokom vpred.
Rovnako ako jeho krajan BYD, aj Zeekr sa snaží expandovať globálne a prísľub nabíjania elektromobilu približne v rovnakom čase, ako je potrebné na naplnenie nádrže auta na benzínový pohon, je skvelý spôsob, ako vstúpiť na nové trhy. Už len naplniť sľuby a priniesť takú technológiu, ktorá usmerní celý trh s elektrickými vozidlami.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
Autá budú jazdiť samé a bezpečnejšie, než ľudia. Toyota sa spojila s gigantom, aby skoncovali s nehodami
O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
AI zapínajú hlavne mladí. Takto často používajú Slováci ChatGPT a ďalšie nástroje
Ropný kartel OPEC+ chystá ďalší zásah. Od augusta sa ťažba výrazne zvýši
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NASA objavila nový minerál na Marse. Perseverance prepísal históriu geológie
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP