Nevonia ti elektromobil? Číňania postavili „zabijaka“ s dojazdom 2000 km a šialene nízkou cenou
Tesla je najväčším výrobcom elektromobilov na svete, preto niet divu, že automobilky celého sveta chcú konkurovať práve tejto americkej automobilke. Snažia sa o to najmä Číňania, ktorí sú povestní výrobou lacných elektromobilov, no so slušnými parametrami. Do tohto portfólia možno zaradiť aj hybrid, na ktorý poukázal portál Futurism.

Neuveriteľný dojazd s neprekonateľnou cenou
Názory na plug-in hybridy sa rôznia, no čínska automobilka BYD svetu ukázala, že aj takýto typ vozidla môže na seba strhnúť poriadnu dávku pozornosti v dobrom slova zmysle. Číňania totiž predstavili plug-in hybrid, ktorý má mať dojazd na jedno nabitie s plnou nádržou neuveriteľných 2 000 kilometrov.

Tento údaj však nie je jediným atraktívnym číslom v súvislosti s novými, dvomi stredne veľkými sedanmi Qin L a Seal 06. Ich cenovka je totiž až prehnane agresívna a na domácom trhu sa majú predávať za 100-tisíc jüanov, čo je v prepočte 13-tisíc eur. BYD tak rozhodne zamotal hlavy nielen potenciálnym zákazníkom, ale aj konkurentom.
V porovnaní napríklad s plne elektrickým automobilom Tesla Model 3 Long Range je model BYD o viac ako 30-tisíc eur lacnejší, pričom jeho dojazd je oproti tejto Tesleštvornásobne väčší. Ak by sme porovnali hybrid s hybridom a vzali sa na paškál napríklad Toyotu Camry Hybrid, opäť bude mať BYD navrch, keďže japonský model má dojazd 1 100 kilometrov, čo je o polovicu menej a pritom stojí dvojnásobok.
Má to háčik
V čom ale spočíva čaro tak ohromného dojazdu sedanov od BYD? Vysvetlením čísla 2 000 je pravdepodobne jazdný cyklus CLTC. Ten je v Číne štandardom, no oproti európskemu cyklu WLTP a teste EPA v USA je čínsky cyklu považovaný za optimistickejší. To znamená, že číselne produkuje vyššie dojazdy, než reálne sú.
Jasnou demonštráciou tohto konštatovania je porovnanie práve elektromobilu Tesla Model 3 Long Range. Kým v prísnom EPA teste obstál s dojazdom 550 kilometrov, čínsky CLTC mu nameral 712 kilometrov, čo je o 160 kilometrov viac.
Aj keby dojazd 2 000 kilometrov nebol práve najreálnejší a dosiahol by len polovicu dojazdu, v cene je neprekonateľný. Či sa však dostanú tieto skvosty aj na náš trh, to je otázne. Je to však omnoho reálnejšie, než žeby sa objavili na americkom trhu, keďže prezident Joe Biden nedávno uvalil 100-percentné clo na všetky dovážané čínske elektromobily.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

Prekvapenie na politickej scéne: Matovičovo hnutie stúpa, objavil sa nový hráč (PRIESKUM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
Elektromobilita rozdelila Európu na dve časti. Osud spaľovákov má v rukách jeden štát
Zem sa prehrieva a čas sa neúprosne kráti. Ľudia pália viac uhlia a ropy než kedykoľvek predtým, varujú
ESET varuje: Ruské kyberútoky sa šíria po Európe, pridala sa aj Čína a Severná Kórea
Štúdia odhalila šokujúcu pravdu: Toto sú najväčší znečisťovatelia planéty a nikto s tým nič nerobí
Pre mnohých vodičov to bude šok. Nový zákon mení fungovanie STK
Koniec éry slovenských áut? Automobilky sa dostali do slepej uličky, z ktorej niet úniku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Tragická nehoda paralyzovala dopravu na hraniciach. Z auta „nezostalo takmer nič“

Zarába 15 000 mesačne, no pracuje len 4 hodiny denne: K úspechu jej pomohlo zbaviť sa 6 zlozvykov, ktoré jej kradli čas

Slovensko preberá európsky zákon o dátach. Firmám hrozia pokuty až do 20 miliónov eur

