YouTube síce všetci poznáme ako knižnicu videí na internete, no nezabúdajme, že túto knižnicu riadia reklamcovia. A tí si nedajú len tak zobrať svoje zisky. Tento boj proti softvérovým nástrojom na blokovanie reklamy v mobilnej či PC verzií, YouTube opäť vyhrotil, uvádza Gizmodo.

Odteraz používanie aplikácií na blokovanie reklám v mobile môže znamenať sekanie videa a chybové hlásenia ako „Tento obsah nie je v tejto aplikácii dostupný„.

YouTube tvrdí, že „blokovanie reklám bráni tvorcom zarábať na pozeraní videí.“ Inými slovami, snažia sa nám povedať, že za nízke platy tvorcov môžu práve nástroje na blokovanie reklám.

Ak chcete na mobile pozerať YouTube bez reklám, jediná cesta je teraz predplatné YouTube Premium za viac ako 7 eur mesačne. Podobný osud už skôr postihol používateľov na počítačoch, ktorým YouTube znemožnil prehrávanie videí so softvérovým nástrojom na blokovanie reklám.

Dôvodom je zrejme pokles príjmov z reklám, ktorý materská spoločnosť YouTube zaznamenala už dva štvrťroky po sebe. A to sa za posledných 20 rokov stávalo len veľmi zriedkavo. Zdá sa, že v Google bijú na poplach a snažia sa straty nahnať za každú cenu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú