Alfa Romeo predstavila svoj prvý elektromobil. Talianska vláda ho chce zakázať
Čím ďalej, tým viac automobiliek si začína raziť cestu elektromobility. Najnovšie sa do tohto spolku pridala aj slávna talianska značka Alfa Romeo. Lenže už hneď v zárodku sa objavil pomerne kuriózny problém, ktorý môže spomaliť začiatok výroby. O komplikácii informoval portál Electrek.
Ich prvý elektromobil chcú zakázať
Legendárna talianska automobilka len pred pár dňami oficiálne odhalila svoj prvý plne elektrický model s názvom Milano. Ide o malé SUV s dojazdom niečo vyše 400 kilometrov a 54 kWh batériou. Vyrábať sa bude v dvoch verziách, a to v štandardnej so 156 koňmi a v športovej, ktorá by mala mať až 240 koní. Okrem plne elektrickej verzie s názvom Elettrica bude automobilka vyrábať aj verziu s hybridným pohonom.
Iba že by nie. Z ničoho nič sa totiž objavil problém, ktorý môže pre elektromobil Alfa Romeo Milano priniesť poriadne komplikácie.
Tento model sa má totiž vyrábať v poľskom meste Tychy, čo znamená, že to bude prvý automobil Alfa Romeo, ktorý bude kompletne vyrobený mimo Talianska. V súvislosti s miestom výroby a samotným názvom modelu „Milano“ sa to však začína celé komplikovať.

Problémy rozpútala talianska vláda, ktorá nesúhlasí, aby model s talianskym označením bol vyrábaný mimo Talianska. Kompetentní sa odvolávajú na zákon z roku 2003. Ten zakazuje predávať akékoľvek produkty s taliansky znejúcimi názvami, ktoré nie sú vyrobené v Taliansku.
„Auto s názvom Milano sa nemôže vyrábať v Poľsku. Talianske zákony to zakazujú. Tie stanovujú, že nemôžete uvádzať údaje, ktoré zavádzajú spotrebiteľov. Takže auto s názvom Milano sa musí vyrábať v Taliansku. V opačnom prípade to predstavuje zavádzajúci údaj, ktorý talianske zákony nepovoľujú,“ cituje talianskeho ministra priemyslu Adolfa Ursoa portál Automotive News Europe.
Lenže predávať automobil s názvom Alfa Romeo Tychy to by zrejme Talianov pobúrilo viac, ako to, že sa má model ich legendárnej značky vyrábať inde než v Taliansku.

Spor Stellantisu s vládou
Alfa Romeo patrí do koncernu Stellantis, ktorý stojí za rozhodnutím vyrábať model Milano mimo Talianska. Generálny riaditeľ spoločnosti Carlos Tavares tvrdí, že tento krok zníži maloobchodnú cenu tohto elektromobilu až o 10 000 eur. Keď už sme pri tej cene, štandardná elektrická verzia má stáť približne 40 000 eur, športová verzia by mala byť drahšia o 6000 eur.
Stellantis má v posledných mesiacoch pomerne výrazné nezhody s talianskou vládou. Tvrdí, že vláda dostatočne nepodporuje elektromobily a ani domáce značky Fiat, či práve Alfa Romeo. Taliansko má pritom najstaršie a najviac znečisťujúce autá v rámci Európy.

Napriek postoju Stellantisu, vláda už údajne začala pracovať na pláne, ktorý by otvoril brány elektromobilom na talianske cesty. Vládni predstavitelia zvažujú, že do plánu investujú 930 miliónov eur, ktoré by sa mali prerozdeliť do lákavých finančných stimulov, aby vodičov motivoval ku kúpe elektromobilu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Počet prípadov rakoviny úst rastie. Spúšťa ju rovnaký vírus, ktorý spôsobuje rakovinu krčka maternice

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

