BMW prekonalo bod zlomu. Elektrické modely sú lepšie v kľúčovej oblasti ako spaľováky
V tomto texte boli použité materiály TASR
Nemecká automobilka BMW prekonala bod zlomu v segmente vozidiel so spaľovacím motorom, ktoré už vystriedali elektrické autá ako hlavný zdroj rastu predaja. Vyhlásil to v pondelok Walter Mertl, člen predstavenstva automobilky zodpovedný za financie. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Nastal bod zlomu
„Bod zlomu pre spaľovací motor už nastal,“ povedal Mertl a dodal, že podľa jeho názoru bol prekročený minulý rok. Predaje spaľovacích automobilov sa ešte nejaký čas udržia na súčasných úrovniach a potom mierne klesnú, pokračoval Mertl, pričom odkázal na environmentálne regulácie, ktoré obmedzia ponuku týchto áut.
Výrobcovia automobilov sú pod tlakom, aby zvýšili ponuku elektrických vozidiel, keďže od polovice budúceho desaťročia sa začnú v mnohých častiach sveta, od Číny po Európsku úniu a niektoré štáty USA, uplatňovať zákazy predaja nových automobilov so spaľovacími motormi.
This year I am already flying. ⚡️
The BMW i5. 100% electric.
The #BMW i5 eDrive40:
Power consumption/100 km, CO2 emission/km, weighted comb.: 19.7–15.9 kWh, 0 g. Electric range: 472–582 km. According to WLTP, https://t.co/twXzMrWMl3. pic.twitter.com/UUvm8g0orE— BMW (@BMW) January 14, 2024
Automobilka ohlásila, že je pripravená vo svojej továrni v Mníchove ukončiť výrobu áut so spaľovacími motormi už v roku 2027. Aby tak mohla učiniť, investuje až 650 miliónov eur. V súčasnosti z výrobnej linky v Mníchove každý deň zíde takmer 1000 automobilov vrátane konvenčného BMW radu 3 a plne elektrického modelu i4. Výroba automobilov na novej elektrickej platforme Neue Klasse sa má v hlavnom závode začať v roku 2026.
V roku 2024 chcú predať až 500 000 elektrických áut
Nemecká automobilka BMW chce v budúcom roku prvýkrát predať viac ako pol milióna elektromobilov. V minulom roku sa jej podarilo v období 9 mesiacov dodať na celom svete 247 000 plne elektrických vozidiel, informovali sme ťa o tom v tomto článku.
BMW chce v segmente elektromobilov opäť dosiahnuť „výrazný dvojciferný rast“, plánovaný zákaz benzínových a naftových áut v EÚ od roku 2035 je ale chybné rozhodnutie
BMW dosiahlo v minulom roku 15-% podiel predaja plne elektrických vozidiel. Do roku 2026 ho plánuje zvýšiť na 33 %, k čomu má pomôcť šesť nových modelov v rámci produktovej línie „Neue Klasse“ učenej len pre elektrické vozidlá. Automobilka do jej rozbehu investovala miliardy eur v snahe vyrovnať technologické zaostávanie voči konkurencii.
Ostáva pri konzervatívnom pláne
Mertl dodal, že predajné marže BMW pri autách so spaľovacím motorom a plne elektrických vozidlách sa nevyrovnajú minimálne do roku 2026, pričom poukázal na vyššie náklady súvisiace so zavádzaním nových technológií pre batérie.
Automobilka podľa neho zotrváva pri svojom pláne predať do roku 2030 tri milióny vozidiel s maržou 8 % až 10 %. Tento konzervatívny cieľ je nižší v porovnaní s maržou za rok 2023, očakávanej na úrovni približne 10,3 %.
Na to, čo ponúka najlacnejší elektrický model značky BMW sme sa nedávno pozreli pri recenzii modelu BMW iX1. Ukázalo sa, že tento stroj svoju konkurenciu v niektorých aspektoch ďaleko prekonáva, avšak zároveň chýbali niektoré základné prvky, ktoré sú v takejto triedy dnes považované za štandard.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
recenzia Našli sme dokonalú náhradu za auto. Má dojazd 100 km, odvezie 3 ľudí a už nikdy nezastavíš v zápche
Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
TEST Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
- Našli sme dokonalú náhradu za auto. Má dojazd 100 km, odvezie 3 ľudí a už nikdy nezastavíš v zápche
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Tesle možno odzvonilo. Obľúbená značka Slovákov sa spája s Číňanmi, chcú priniesť revolučný elektromobil
- Našli sme dokonalú náhradu za auto. Má dojazd 100 km, odvezie 3 ľudí a už nikdy nezastavíš v zápche
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
-
- Je lepší hybrid alebo plug-in hybrid? Testovali sme to isté auto s dvomi motormi a máme jasný verdikt
- Video: Tesla oklamala ľudí. Takto vyzerali preteky Cybertrucku a Porsche v skutočnosti
- Vybudovali mu najväčšiu nabíjaciu sieť na svete, aj tak ich prepustil z bizarného dôvodu. Musk spečatil osud Superchargerov
- Vyriešili najväčší problém elektromobilov. Vďaka tejto technológii ľudstvo navždy zabudne na spaľováky
- Muskov sen sa rozpadá. Až 98 % majiteľov Tesly odmieta jeho „geniálny“ vynález
Novinka zvalcovala Steam. Táto hra sa zapíše do histórie
Podľa Esetu sa hackeri napojení na Rusko zameriavali na špionáž v EÚ
Štáty EÚ schválili reformu trhu s elektrickou energiou
Je najvyšší čas sa zaoberať budovaním nabíjačiek pre elektrické kamióny, tvrdí SEVA
Automobilky VW, JLR a BMW nakupovali diely od firmy, ktorú v USA zakázali
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené