Peugeot vytasil brutálnu zbraň. Toto auto znení pohľad Slovákov na elektromobily
Peugeot predstavil nový model E-3008, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu. Táto inovatívna platforma bola navrhnutá tak, aby z hľadiska kritérií, ktoré sú pre zákazníkov najdôležitejšie, ponúkla v rámci svojej triedy tie najlepšie parametre. “Next-level” Peugeot E-3008 sa bude vyrábať výlučne v závode v Sochaux vo Francúzsku a bude v predaji od februára 2024, informuje Peugeot v tlačovej správe.
E-3008 prichádza s kreatívnym dizajnom tej najvyššej úrovne
Nový E-3008 je okamžite rozpoznateľný podľa štýlu, spájajúceho SUV so siluetou fastbacku. Vďaka svojim dynamickým a aerodynamickým líniám (Cx 0,28) nový E-3008 spája eleganciu, efektívnosť a priestrannosť.
Dynamickosť mačacích línií nového E-3008 pramení aj z vyvážených proporcií vozidla (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m), ktoré zostáva jedným z najkompaktnejších v kategórii 100 % elektrických SUV v segmente C, pričom poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.

Zmení sa aj predná časť. Zatiaľ čo ikonický svetelný podpis s tromi pazúrmi zostáva bezo zmien, radikálne prepracované sú svetlomety a aj predná maska. Predná maska nového E-3008 zvýrazňuje elektrické gény tohto modelu. Celá predná časť je navrhnutá okolo nového loga Peugeot, integruje nový svetelný podpis a vďaka postupnej zmene vo farebnom odtieni aj “neohraničenú” masku chladiča. Jemná a elegantná línia prechádzajúca nad prednou mriežkou obopína celú prednú časť a integruje aj ultra kompaktné svetlomety. Je to výrazný dizajnový prvok, ktorý prepožičiava novému modelu E-3008 osobitý vzhľad a zdôrazňuje jeho modernosť a individualitu.
Vo všetkých verziách sú svetlomety vybavené technológiou LED. Model E-3008 GT je štandardne vybavený novou technológiou značky Peugeot, nazvanou PIXEL LED. Tá automaticky prispôsobuje tvar svetelného kužeľu podmienkam na ceste, pričom zachováva optimálne osvetlenie bez rušenia ostatných účastníkov cestnej premávky.
PEUGEOT vylepšil typickú zadnú zošikmenú líniu karosérie fastbacku „plávajúcim“ spojlerom. Tento inovatívny prvok nielen zvýrazňuje zošikmenú siluetu karosérie nového E-3008, ale zároveň aj optimalizuje aerodynamiku.
Veľkorysá zadná časť nového E-3008 ponúka dynamický štýl, zvýraznený symbolickým svetelným podpisom s tromi pazúrmi vo verzii GT v 3D prevedení pri zachovaní nadštandardného priestoru v druhom rade a veľkého objemu batožinového priestoru (520 litrov, bez ohľadu na motor), ktorý je rovnaký ako v predošlej verzii 3008.
Nový E-3008 bude dostupný v šiestich farebných prevedeniach. Vďaka inovatívnym dichromatickým (dvojfarebným) pigmentom sa modrá farba Obsession Blue mení z modrej na zelenú v závislosti od svetla a tvaru karosérie, čím elegantne podčiarkuje vstup E-3008 do novej éry. Úplne nová modrá farba Ingaro Blue so svojimi jemnými odleskami dokonale zvýrazňuje moderné línie nového E-3008. Ďalšie dostupné farby sú biela Okenite White, čierna Pearl Black, šedá Artense Grey a šedá Titanium Grey. Nový E-3008 vo verzii GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s lesklou čiernou strechou. Pri elektrických verziách GT sú v lesklej čiernej farbe aj spodné časti predného a zadného nárazníka, podbehy kolies a prahové lišty.
Panoramic i-cockpit™ pre väčší zážitok z jazdy
Elegancia a inovatívnosť, ktoré sú na modeli E-3008 viditeľné na prvý pohľad zvonku, sa prenášajú aj do interiéru. Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® posúva radosť z jazdy na vyššiu úroveň. Plávajúci a zakrivený 21-palcový HD panoramatický displej, kombinuje vyvýšený prístrojový panel so stredovým dotykovým displejom, o čom sme ťa informovali v staršom článku.
Kreatívne tímy značky PEUGEOT sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov ergonomického riešenia i-Cockpit®, vyvýšený prístrojový panel a veľký centrálny dotykový displej. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky tvorenej jedným 21-palcovým panelom s vysokým rozlíšením, ktorý siaha od ľavého konca palubnej dosky prakticky až po stredovú konzolu.

Pozícia tejto 21-palcovej panoramatickej obrazovky bola navrhnutá s ohľadom na optimálnu ergonómiu. Preto je mierne zakrivená smerom k vodičovi, pričom však zostáva dokonale čitateľná aj pre spolujazdca. Tento digitálny panel s naozaj výnimočnou veľkosťou a kvalitou zobrazenia tak spája dve kľúčové funkcie riešenia PEUGEOT i-Cockpit®:
- Na ľavej strane panoramatickej obrazovky nad kompaktným volantom zobrazuje digitálny prístrojový panel všetky informácie týkajúce sa jazdy (rýchlosť, výkon, jazdných asistentov, tok energie).
- Na pravej strane panoramatickej obrazovky, v strede palubnej dosky, je časť dotykovej obrazovky dostupná pre vodiča aj spolujazdca. Dá sa použiť na ovládanie kúrenia/klimatizácie, navigácie, multimédií/pripojených externých zariadení atď.
Vo výbavovej verzii Allure modelu E-3008 sa nový PEUGEOT i-Cockpit® štandardne skladá z dvoch 10-palcových digitálnych displejov integrovaných do jedného panoramatického panela, čo poskytuje rovnaký plávajúci efekt ako 21-palcový displej. Verzia GT je štandardne vybavená jedným 21-palcovým displejom.
Batéria a rýchle nabíjanie
Nová generácia synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka väčší výkon a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú výkon 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvomi motormi a pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW a 343 Nm vpredu, 83 kW a 166 Nm vzadu). Pre elektromotor slúži ako zdroj vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt), ktorá sa nachádza pod podlahou.

Nabíjacia zásuvka sa nachádza v ľavej zadnej časti auta a umožňuje nabíjanie striedavým prúdom (režim 2/3) a jednosmerným prúdom (režim 4). Pre nabíjanie striedavým prúdom sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré vyhovejú nárokom všetkých zákazníkov a použitých nabíjacích riešení – štandardom je trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW a na želanie je k dispozícii trojfázová nabíjačka s výkonom 22 kW.
Nabíjanie jednosmerným prúdom prostredníctvom rýchlo-nabíjačky (konektor Typ 4) je na novom E-3008 možné maximálnym nabíjacím výkonom až 160 kW, čo umožňuje dobitie batérie vo verzii E-3008 so štandardným dojazdom z 20 % na 80 % za 30 minút vo verzii s predĺženým dojazdom za menej ako 30 minút. Pri plnom nabitý prejde na jedno nabitie až 700 km.
Výnimočný komfort
Interiér nového E-3008 ponúka cestujúcim zážitok z relaxu vo veľkorysom a presvetlenom priestore. Nové predné sedadlá, kombinujúce vo verzii Allure bežnú látku a látku TEP (Tissu Enduit Polyuréthane – látka s polyuretánovou vrstvou s efektom kože), respektíve TEP a Alcantaru vo verzii GT – ponúkajú výnimočný komfort. Sedadlá sú anatomicky tvarované a ako výplň je v nich použitá pena s vysokou hustotou. Okrem toho bude majiteľom poskytovať oveľa viac lukratívnych benefitov:
- Množstvo úložných priestorov a veľkorysý batožinový priestor
- Dynamický podvozok pre vyššiu efektívnosť
- Štyri jazdné režimy pre optimálny výkon
- Kompletný rad aktívnych bezpečnostných systémov

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo

Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur

Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis

Nové 24/7 radary s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

O Slovenke Miriam píšu izraelské médiá: Babička mi povedala, že počas holokaustu všetci mlčali. Sľúbila som, že ja mlčať nebudem
PREMIUMErikov výtvor nemá v strednej Európe konkurenciu: „Nikdy nebol lepší čas zrealizovať svoj vlastný startup“

„Kriedová cenzúra“ na Katolíckej univerzite v Ružomberku: Študentov donútili zmazať odkaz, SBS im brala preukazy

Národná banka Slovenska varuje pred touto spoločnosťou. Daj si na ňu pozor

Epsteinove e-maily odhaľujú prekvapivý záujem o Slovensko. Pýtal sa na Fica a Pellegriniho, zmienil aj Čaputovú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Štát chystá bič na vodičov: Najprísnejšia zmena zákona je na spadnutie, pokuty narastú o stovky eur
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
USA povolili Rusom predávať ropu. Má to však háčik, ktorý sa im páčiť nebude
Slovensko urobilo výrazný krok smerom k väčšej technologickej sebestačnosti
Mohlo to dopadnúť fatálne. Čínski astronauti sa vracajú na Zem, zažili však niečo, na čo nikdy nezabudnú
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s prekvapivou krajinou
STVR vysvetlila dôvody. Pozastavená relácia sa vráti už čoskoro
Brusel zrazil Google na kolená obrovskou pokutou. Trump sa kvôli tomu znova vyhráža EÚ
von der Leyen: Prechod na čistú energiu musíme urýchliť, máme základ nového priemyselného ekosystému Európy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

O Slovenke Miriam píšu izraelské médiá: Babička mi povedala, že počas holokaustu všetci mlčali. Sľúbila som, že ja mlčať nebudem
PREMIUMErikov výtvor nemá v strednej Európe konkurenciu: „Nikdy nebol lepší čas zrealizovať svoj vlastný startup“

„Kriedová cenzúra“ na Katolíckej univerzite v Ružomberku: Študentov donútili zmazať odkaz, SBS im brala preukazy

Národná banka Slovenska varuje pred touto spoločnosťou. Daj si na ňu pozor

