Peugeot vytasil brutálnu zbraň. Toto auto znení pohľad Slovákov na elektromobily
Peugeot predstavil nový model E-3008, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu. Táto inovatívna platforma bola navrhnutá tak, aby z hľadiska kritérií, ktoré sú pre zákazníkov najdôležitejšie, ponúkla v rámci svojej triedy tie najlepšie parametre. “Next-level” Peugeot E-3008 sa bude vyrábať výlučne v závode v Sochaux vo Francúzsku a bude v predaji od februára 2024, informuje Peugeot v tlačovej správe.
E-3008 prichádza s kreatívnym dizajnom tej najvyššej úrovne
Nový E-3008 je okamžite rozpoznateľný podľa štýlu, spájajúceho SUV so siluetou fastbacku. Vďaka svojim dynamickým a aerodynamickým líniám (Cx 0,28) nový E-3008 spája eleganciu, efektívnosť a priestrannosť.
Dynamickosť mačacích línií nového E-3008 pramení aj z vyvážených proporcií vozidla (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m), ktoré zostáva jedným z najkompaktnejších v kategórii 100 % elektrických SUV v segmente C, pričom poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.
Zmení sa aj predná časť. Zatiaľ čo ikonický svetelný podpis s tromi pazúrmi zostáva bezo zmien, radikálne prepracované sú svetlomety a aj predná maska. Predná maska nového E-3008 zvýrazňuje elektrické gény tohto modelu. Celá predná časť je navrhnutá okolo nového loga Peugeot, integruje nový svetelný podpis a vďaka postupnej zmene vo farebnom odtieni aj “neohraničenú” masku chladiča. Jemná a elegantná línia prechádzajúca nad prednou mriežkou obopína celú prednú časť a integruje aj ultra kompaktné svetlomety. Je to výrazný dizajnový prvok, ktorý prepožičiava novému modelu E-3008 osobitý vzhľad a zdôrazňuje jeho modernosť a individualitu.
Vo všetkých verziách sú svetlomety vybavené technológiou LED. Model E-3008 GT je štandardne vybavený novou technológiou značky Peugeot, nazvanou PIXEL LED. Tá automaticky prispôsobuje tvar svetelného kužeľu podmienkam na ceste, pričom zachováva optimálne osvetlenie bez rušenia ostatných účastníkov cestnej premávky.
PEUGEOT vylepšil typickú zadnú zošikmenú líniu karosérie fastbacku „plávajúcim“ spojlerom. Tento inovatívny prvok nielen zvýrazňuje zošikmenú siluetu karosérie nového E-3008, ale zároveň aj optimalizuje aerodynamiku.
Veľkorysá zadná časť nového E-3008 ponúka dynamický štýl, zvýraznený symbolickým svetelným podpisom s tromi pazúrmi vo verzii GT v 3D prevedení pri zachovaní nadštandardného priestoru v druhom rade a veľkého objemu batožinového priestoru (520 litrov, bez ohľadu na motor), ktorý je rovnaký ako v predošlej verzii 3008.
Nový E-3008 bude dostupný v šiestich farebných prevedeniach. Vďaka inovatívnym dichromatickým (dvojfarebným) pigmentom sa modrá farba Obsession Blue mení z modrej na zelenú v závislosti od svetla a tvaru karosérie, čím elegantne podčiarkuje vstup E-3008 do novej éry. Úplne nová modrá farba Ingaro Blue so svojimi jemnými odleskami dokonale zvýrazňuje moderné línie nového E-3008. Ďalšie dostupné farby sú biela Okenite White, čierna Pearl Black, šedá Artense Grey a šedá Titanium Grey. Nový E-3008 vo verzii GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s lesklou čiernou strechou. Pri elektrických verziách GT sú v lesklej čiernej farbe aj spodné časti predného a zadného nárazníka, podbehy kolies a prahové lišty.
Panoramic i-cockpit™ pre väčší zážitok z jazdy
Elegancia a inovatívnosť, ktoré sú na modeli E-3008 viditeľné na prvý pohľad zvonku, sa prenášajú aj do interiéru. Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® posúva radosť z jazdy na vyššiu úroveň. Plávajúci a zakrivený 21-palcový HD panoramatický displej, kombinuje vyvýšený prístrojový panel so stredovým dotykovým displejom, o čom sme ťa informovali v staršom článku.
Kreatívne tímy značky PEUGEOT sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov ergonomického riešenia i-Cockpit®, vyvýšený prístrojový panel a veľký centrálny dotykový displej. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky tvorenej jedným 21-palcovým panelom s vysokým rozlíšením, ktorý siaha od ľavého konca palubnej dosky prakticky až po stredovú konzolu.
Pozícia tejto 21-palcovej panoramatickej obrazovky bola navrhnutá s ohľadom na optimálnu ergonómiu. Preto je mierne zakrivená smerom k vodičovi, pričom však zostáva dokonale čitateľná aj pre spolujazdca. Tento digitálny panel s naozaj výnimočnou veľkosťou a kvalitou zobrazenia tak spája dve kľúčové funkcie riešenia PEUGEOT i-Cockpit®:
- Na ľavej strane panoramatickej obrazovky nad kompaktným volantom zobrazuje digitálny prístrojový panel všetky informácie týkajúce sa jazdy (rýchlosť, výkon, jazdných asistentov, tok energie).
- Na pravej strane panoramatickej obrazovky, v strede palubnej dosky, je časť dotykovej obrazovky dostupná pre vodiča aj spolujazdca. Dá sa použiť na ovládanie kúrenia/klimatizácie, navigácie, multimédií/pripojených externých zariadení atď.
Vo výbavovej verzii Allure modelu E-3008 sa nový PEUGEOT i-Cockpit® štandardne skladá z dvoch 10-palcových digitálnych displejov integrovaných do jedného panoramatického panela, čo poskytuje rovnaký plávajúci efekt ako 21-palcový displej. Verzia GT je štandardne vybavená jedným 21-palcovým displejom.
Batéria a rýchle nabíjanie
Nová generácia synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka väčší výkon a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú výkon 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvomi motormi a pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW a 343 Nm vpredu, 83 kW a 166 Nm vzadu). Pre elektromotor slúži ako zdroj vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt), ktorá sa nachádza pod podlahou.
Nabíjacia zásuvka sa nachádza v ľavej zadnej časti auta a umožňuje nabíjanie striedavým prúdom (režim 2/3) a jednosmerným prúdom (režim 4). Pre nabíjanie striedavým prúdom sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré vyhovejú nárokom všetkých zákazníkov a použitých nabíjacích riešení – štandardom je trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW a na želanie je k dispozícii trojfázová nabíjačka s výkonom 22 kW.
Nabíjanie jednosmerným prúdom prostredníctvom rýchlo-nabíjačky (konektor Typ 4) je na novom E-3008 možné maximálnym nabíjacím výkonom až 160 kW, čo umožňuje dobitie batérie vo verzii E-3008 so štandardným dojazdom z 20 % na 80 % za 30 minút vo verzii s predĺženým dojazdom za menej ako 30 minút. Pri plnom nabitý prejde na jedno nabitie až 700 km.
Výnimočný komfort
Interiér nového E-3008 ponúka cestujúcim zážitok z relaxu vo veľkorysom a presvetlenom priestore. Nové predné sedadlá, kombinujúce vo verzii Allure bežnú látku a látku TEP (Tissu Enduit Polyuréthane – látka s polyuretánovou vrstvou s efektom kože), respektíve TEP a Alcantaru vo verzii GT – ponúkajú výnimočný komfort. Sedadlá sú anatomicky tvarované a ako výplň je v nich použitá pena s vysokou hustotou. Okrem toho bude majiteľom poskytovať oveľa viac lukratívnych benefitov:
- Množstvo úložných priestorov a veľkorysý batožinový priestor
- Dynamický podvozok pre vyššiu efektívnosť
- Štyri jazdné režimy pre optimálny výkon
- Kompletný rad aktívnych bezpečnostných systémov
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ukončia dominanciu lítia. USA investuje 25 miliónov dolárov do batérií budúcnosti
Kým Musk len testuje, Nemci vo veľkom predávajú. Mercedes-Benz predbehol Teslu v kľúčovej oblasti
Radikálny obrat v susednej krajine. Štvrtina obyvateľov chce prejsť na elektromobily, má to háčik
Nemecký gigant čelí škandálu. Unikli citlivé údaje 800-tisíc áut, boli voľne dostupné na webe
Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Zlomový moment elektromobilov: Ceny batérií padli na minimum. Je to rozsudok smrti pre spaľováky?
- Majú 18 ton a nie je ich počuť. Pod zem poslali stroje budúcnosti, spôsobia revolúciu v kľúčovom odvetví
- Auto od Xiaomi ovládlo kľúčový trh. Láme rekord za rekordom, záujem oň prudko rastie
- Tesla čelí najväčšiemu škandálu. Zničila prírodu nechutným spôsobom a oklamala celý svet
-
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Majú 18 ton a nie je ich počuť. Pod zem poslali stroje budúcnosti, spôsobia revolúciu v kľúčovom odvetví
- Zlomový moment elektromobilov: Ceny batérií padli na minimum. Je to rozsudok smrti pre spaľováky?
- Auto od Xiaomi ovládlo kľúčový trh. Láme rekord za rekordom, záujem oň prudko rastie
- Je pripravený prísť do Európy. Kia chystá elektromobil, ktorý si bude môcť dovoliť každý
-
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- V roku 2024 sme otestovali desiatky elektromobilov. Toto je našich TOP 5 modelov, ktoré musíš zvážiť
- Stojí menej ako 14-tisíc eur a zvládne akýkoľvek terén. Tento elektrický pickup prekonáva nemožné
- Experti prehovorili: Toto sú najlepšie zimné pneumatiky na trhu (REBRÍČEK)
- Čína stráca v EÚ pôdu pod nohami. Clá na elektromobily začínajú účinkovať, výrobcovia majú problém
Vedci dostali morbídny nápad. Umelá inteligencia by mala mať vlastné práva, budeme vraj v bezpečí
Alarmujúce zistenie: Hackeri útočia na Slovákov čoraz častejšie, sme nad svetovým priemerom
Matematici rozlúštili dávnu záhadu. Základné „atómy aritmetiky” prepíšu učebnice
Prebiehajú na ňom unikátne chemické procesy. Zvláštne teleso slnečnej sústavy prekvapilo vedcov
Riziko rakoviny klesá po 80 rokoch života. Vedci odhalili prekvapivý dôvod, prečo je to tak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jedna z najväčších záhad Stonehenge je po 5 000 rokoch „vyriešená“. Vedci tvrdia, že prišli na jeho účel
Lietajúci Santa Claus a strom želaní: Bola som na vianočných trhoch, ktoré lákajú turistov z celého sveta
Škoda za 1 000 000 eur: Požiar v prevádzke známeho reťazca spôsobil závratné škody. Polícia začala trestné stíhanie
Ježiško si tento rok musí utiahnuť opasok. Vieme, koľko minú Slováci na darčeky, oproti Čechom sú skromnejší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené