„Poďme zničiť tradičné automobilky.“ Čínsky gigant prišiel s plánom, ktorý má pochovať aj európskych výrobcov áut
Čínski výrobcovia áut už ukázali, že s nástupom elektromobilov s nimi rozhodne treba počítať, a to nie len na domácom trhu, ale aj po celom svete. Zakladateľ automobilky BYD Wang Chuanfu nedávno vyzval ďalších veľkých domácich hráčov, aby sa spojili a porazili spolu staré automobilové značky. Na tému upozornil Reuters.
Vlastenectvo – nijak inak sa nedajú nazvať slová zakladateľa a súčasného riaditeľa predstavenstva automobilky BYD. Ten pri udalosti, kedy sa čínsky výrobca pochválil aj úctyhodným míľnikom 5 miliónov vyrobených elektromobilov, vyzval ďalších 12 významných automobiliek, aby sa spojili v boji proti tradičným výrobcom, ktorí dominujú globálnemu trhu.
Je čas, aby sa čínske automobilky stali globálne
V propagačnom videu, ktoré sa na čínskych sociálnych sieťach stalo ihneď virálne, odzneli rôzne heslá snažiace sa nakopnúť čínske automobilky a startupy v konkurenčnom boji. Mnohí vysokí predstavitelia ostatných automobiliek boli videom spoločnosti BYD inšpirovaní a na sociálnych sieťach zdieľali povzbudivé komentáre.
Našli sa však aj takí, ktorí odvážne slová najväčšieho čínskeho konkurenta Tesly odsúdili. Tesla totiž nedávno začala cenovú vojnu, ktorá robí vrásky na čele aj domácim automobilkám. Niektorí analytici sa zhodujú, že takéto slová by mohli na niektorých zahraničných trhoch vyvolať ešte väčšie regulácie a agresívnejší boj proti čínskym výrobcom. Tí sa totiž často stretávajú práve s regulačnými ťažkosťami, kvôli ktorým sú napríklad v Európe čínske elektromobily podstatne drahšie ako v Číne, píše AutoBlog.
Podľa šéfa automobilky BYD je ale emočnou potrebou pre vyše 1,4 miliardy Číňanov, aby sa z krajiny stala globálna automobilová veľmoc.
BYD už zvalcoval prvý európsky trh
Vo Švédsku sa stal v júni druhým najpredávanejším autom a najpredávanejším elektromobilom čínsky BYD Atto 3, moderne vyzerajúce SUV s dojazdom podľa WLTP až 420 km, ktorého cena v tejto severskej krajine začína len na 445 000 švédskych korún, teda približne 38 000 eur.
Pre porovnanie, aj najlacnejší sedan americkej automobilky Tesla začína na vyše 42 000 eur. Tesla Model 3 síce poskytuje aj v základnej verzii vyšší dojazd (takmer 500 km), avšak ide o oveľa menšie auto s vyššou cenovkou. Jediný model, ktorému sa podarilo BYD Atto 3 za jún poraziť, je domáce Volvo XC60, ktorých sa predalo 807 kusov.
BYD Atto 3 bolo pritom zaregistrovaných až 721 kusov a na treťom mieste sa tesne za čínskym SUV umiestnil Volkswagen ID.4, ktorého bolo zaregistrovaných 710 kusov, píše InsideEVs. Nesmierne úspešná Tesla Model Y skončila až na 8. mieste s 359 novými registráciami. Čínske elektromobily sú v skutočnosti ale problémom skôr pre európske automobilky, ktoré im nedokážu cenovo konkurovať.
Model Atto 3 nie je dostupný len vo Švédsku, automobilka pred časom oznámila jeho dostupnosť aj v ďalších krajinách Európskej únie ako Írsko či Taliansko.
Majú vôbec šancu?
Faktom je, že Čína dokáže vyrábať aj kvalitné produkty. Ako sú na tom elektromobily z Číny v ohľade trvácnosti je zatiaľ otázne a túto vlastnosť otestuje až čas. Ak však nebudú trpieť vážnymi problémami ako napríklad vypadávajúcimi batériami, pre európske automobilky budú nesmierne ostrým tŕňom v oku a vetrom v peňaženkách.
Cenovo totiž európske automobilky tým čínskym konkurovať nedokážu a v dohľade zatiaľ nie sú ani inovácie, ktoré by tak drastické zníženie cien umožnili. Problémy s predajom elektromobilov dokonca aj na domácom trhu má napríklad Volkswagen, ktorého predbehla aj Tesla či MG.
Nemeckej automobilke sa však podarilo situáciu o niečo zlepšiť a v júli už na domácom trhu predala viac elektromobilov, ako Tesla. Je ale nutné dodať, že Tesla má v niektorých mesiacoch nižšie registrácie a zameriava sa na dodávky najmä na konci štvrťrokov, takže čísla z nasledujúcich mesiacov môžu byť opäť iné. Pravdou ale je, že sa spoločnosti BYD podarilo predaje vo Švédsku zdvojnásobiť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd 1000 km a šokujúco nízka cena. Do Európy prichádza „čínsky Model Y”
Spaľováky mu nedokážu konkurovať. Do Európy ešte tento rok príde výrobca ultralacných elektromobilov
Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Cybertruck je nepoužiteľný, hlási majiteľ. Z milovníka Tesly urobil odporcu
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Aktuálne: Unikla prvá fotka nového Zaklínača, takto vyzerá náhrada Henry Cavilla
Výdrž batérií už nebude problém. Táto technológia zmení elektromobily
Prehľad výbuchov vesmírnych telies v atmosfére a ich dopadov na Zem
Americká Meta čelí vyšetrovaniu zo strany EÚ kvôli návykovým algoritmom
Netflix chystá veľké obmedzenia. Dotknú sa hlavnej jednej skupiny Slovákov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené