Nové elektrické autá od Volkswagenu nechcú ani samotní Nemci, informuje Handelsblatt. Za problémom stojí hneď niekoľko faktorov, ktorých ovplyvnenie je zo strany Volkswagenu nemožné alebo nesmierne náročné. Situácia je pritom nebezpečná, keďže je firma ďaleko za svojim tohtoročným cieľom v predaji elektromobilov.
Tesla naďalej ovláda trh
Jedným z viacerých problémov je najmä silná konkurencia nielen v podobe čínskych značiek predávajúcich oveľa lacnejšie elektrické autá. Problémom pre VW je aj americká Tesla, ktorá len v Nemecku predala od začiatku roka už vyše 100 000 Modelov Y – nesmierne úspešné sú pritom aj Modely 3 a v menších množstvách predáva aj Model S a Model X.
Ako ale dodáva iDnes.cz, Volkswagen vyrobil za rovnaký čas približne 97 000 elektrických vozidiel rôznych modelov a dokázal predať len 73 000 z nich. Najväčším problémom je zatiaľ očakávaná a chválená dodávka ID.Buzz, ktorej VW vyrobil 9 000 kusov a nepredal ani 6 000 z nich. Aj keď sa pokles dopytu po elektromobiloch netýka len VW, jeho predaje sú momentálne najproblematickejšie.
Elektromobily však na tom nie sú ani zďaleka tak zle, ako napríklad hybridy. Ako totiž spomína InsideEVs, za apríl stúpli v Nemecku predaje elektromobilov medziročne o 34 %, kým predaje hybridov klesli o nepríjemných 46 %, opäť medziročne. V máji predstavovali čisto elektrické batériové autá vyše 17 % nemeckého automobilového trhu, vysvetľuje CleanTechnica.
Zachráni ho ľudový elektromobil?
Volkswagen vyvíja a pripravuje elektrický model, na ktorý čaká väčšina Európy vrátane Slovenska, kde si jeho predchodcu so spaľovacím motorom obľúbili masy ľudí. Ide o malé modely ID.2 a ID.1, ktoré majú nahradiť spaľovacie modely ako je Polo či UP. Náhrada nakoniec príde aj pre nesmierne populárny Golf. Práve tieto modely môžu situáciu týkajúcu sa slabých predajov VW zachrániť.
VW čakajú veľké zmeny
Volkswagen čakajú veľké zmeny, ktoré plánuje aktuálny šéf Oliver Blume. Veľké koncerny totiž ťažia z možnosti spoločného vývoja, avšak napriek tomu dochádzalo k duplicitnému vývoju niektorých komponentov. Blume chce predovšetkým zjednotiť vývoj automobiliek VW a Audi, nakoľko tie sú „ťahúňmi“ celého koncernu.
Zjednotenie vývoja, ale aj výroby má iba jeden jediný cieľ, a to zvýšiť prevádzkovú maržu, ktorá bola v 1. kvartáli 2023 na úrovni iba 3 %. Do roku 2026 chce spoločnosť maržu viac ako zdvojnásobiť, bez posilnenia predajov však nemusia takéto zmeny stačiť.
Zo značky VW má byť „lovebrand“, teda jeho autá budú ľudia doslova milovať. Na to však musia byť nie len technicky vyspelé a vizuálne atraktívne, ale predovšetkým cenovo dostupné.
Ako sa však zdá, elektrické modely tejto značky práve cenovo dostupné nie sú, čo dokazujú aj slabé predaje v porovnaní s konkurenciou. Situácia je o to problematickejšia, keďže táto situácia nastala na domácom trhu nemeckej značky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Streľba, výbuchy a požiar v Mníchove: Polícia našla mŕtveho aj zranených
Prezident ostro vyvracia slová Samuela Migaľa: Jeho vyjadrenia sú „absolútna lož“
„Tuční generáli“ môžu odstúpiť, ak sa im nepáči nová agenda, povedal americký minister obrany. USA sa vracajú k tvrdým štandardom
Taraba presadil novelu envirofondu. Vláda zrýchlene zmenila pravidlá dotácií
Slovensko nezvláda výber daní, chýbať bude 1,3 miliardy eur. Najväčšia diera je v DPH
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
- Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
- Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
- Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
-
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
Už nemajú moc na výber. Európska mocnosť našla riskantný spôsob, ako zachrániť klímu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP