Nové elektrické autá od Volkswagenu nechcú ani samotní Nemci, informuje Handelsblatt. Za problémom stojí hneď niekoľko faktorov, ktorých ovplyvnenie je zo strany Volkswagenu nemožné alebo nesmierne náročné. Situácia je pritom nebezpečná, keďže je firma ďaleko za svojim tohtoročným cieľom v predaji elektromobilov.

Tesla naďalej ovláda trh

Jedným z viacerých problémov je najmä silná konkurencia nielen v podobe čínskych značiek predávajúcich oveľa lacnejšie elektrické autá. Problémom pre VW je aj americká Tesla, ktorá len v Nemecku predala od začiatku roka už vyše 100 000 Modelov Y – nesmierne úspešné sú pritom aj Modely 3 a v menších množstvách predáva aj Model S a Model X.

Ako ale dodáva iDnes.cz, Volkswagen vyrobil za rovnaký čas približne 97 000 elektrických vozidiel rôznych modelov a dokázal predať len 73 000 z nich. Najväčším problémom je zatiaľ očakávaná a chválená dodávka ID.Buzz, ktorej VW vyrobil 9 000 kusov a nepredal ani 6 000 z nich. Aj keď sa pokles dopytu po elektromobiloch netýka len VW, jeho predaje sú momentálne najproblematickejšie.

Elektromobily však na tom nie sú ani zďaleka tak zle, ako napríklad hybridy. Ako totiž spomína InsideEVs, za apríl stúpli v Nemecku predaje elektromobilov medziročne o 34 %, kým predaje hybridov klesli o nepríjemných 46 %, opäť medziročne. V máji predstavovali čisto elektrické batériové autá vyše 17 % nemeckého automobilového trhu, vysvetľuje CleanTechnica.

Zachráni ho ľudový elektromobil?

Volkswagen vyvíja a pripravuje elektrický model, na ktorý čaká väčšina Európy vrátane Slovenska, kde si jeho predchodcu so spaľovacím motorom obľúbili masy ľudí. Ide o malé modely ID.2 a ID.1, ktoré majú nahradiť spaľovacie modely ako je Polo či UP. Náhrada nakoniec príde aj pre nesmierne populárny Golf. Práve tieto modely môžu situáciu týkajúcu sa slabých predajov VW zachrániť.

VW čakajú veľké zmeny

Volkswagen čakajú veľké zmeny, ktoré plánuje aktuálny šéf Oliver Blume. Veľké koncerny totiž ťažia z možnosti spoločného vývoja, avšak napriek tomu dochádzalo k duplicitnému vývoju niektorých komponentov. Blume chce predovšetkým zjednotiť vývoj automobiliek VW a Audi, nakoľko tie sú „ťahúňmi“ celého koncernu.

Volkswagen

Zjednotenie vývoja, ale aj výroby má iba jeden jediný cieľ, a to zvýšiť prevádzkovú maržu, ktorá bola v 1. kvartáli 2023 na úrovni iba 3 %. Do roku 2026 chce spoločnosť maržu viac ako zdvojnásobiť, bez posilnenia predajov však nemusia takéto zmeny stačiť.

Zo značky VW má byť „lovebrand“, teda jeho autá budú ľudia doslova milovať. Na to však musia byť nie len technicky vyspelé a vizuálne atraktívne, ale predovšetkým cenovo dostupné.

Ako sa však zdá, elektrické modely tejto značky práve cenovo dostupné nie sú, čo dokazujú aj slabé predaje v porovnaní s konkurenciou. Situácia je o to problematickejšia, keďže táto situácia nastala na domácom trhu nemeckej značky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú