Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

V článku boli použité materiály TASR.

Obrovské automobilové koncerny ťažia predovšetkým z možnosti spoločného vývoja. Každá značka si tak nemusí vyvíjať jednotlivé komponenty sama, ale práce si môžu medzi sebou rozdeliť.

V koncerne VW sa napriek tomu niektoré komponenty vyvíjali duplicitne a tomu chce aktuálny šéf  Oliver Blume zabrániť. Ako informoval nemecký Handelsblatt, nemecký koncern čakajú zrejme najväčšie zmeny za posledných 10 rokov.

Blume chce predovšetkým zjednotiť vývoj automobiliek VW a Audi, nakoľko tie sú „ťahúňmi“ celého koncernu. Zjednotenie vývoja, ale aj výroby má iba jeden jediný cieľ, a to zvýšiť prevádzkovú maržu, ktorá bola v 1. kvartáli 2023 na úrovni iba 3 %.

Cieľom je viac ako zdvojnásobiť maržu do roku 2026

Ako informovala TASR na základe agentúry Reuters, Volkswagen chce výrazne zvýšiť príjmy svojej rovnomennej kmeňovej hlavnej značky, ktoré by mali do roku 2026 vzrásť o približne 10 miliárd eur. Spoločnosť v stredu oznámila, že cieľom je zvýšiť prevádzkovú maržu na 6,5 %, aby sa zabezpečili budúce investície a zamestnanosť. Ako sme už uviedli, v 1. štvrťroku 2023 prevádzková marža značky VW dosiahla iba 3 %.

VW

Šéf značky VW Thomas Schäfer už minulý mesiac v liste zamestnancom oznámil, že značka napriek všetkým svojim silným stránkam stále nemá dostatočne pevnú ekonomickú základňu.

K zlepšeniu je preto podľa neho potrebný program výrazne vyššej efektivity a synergií, na realizácii ktorého chce spoločnosť spolupracovať so zástupcami zamestnancov. Detailne by mal byť program rozpracovaný do októbra tohto roka. Značka VW sa podieľa takmer 50 % na celkovom odbyte koncernu Volkswagen.

Zo značky VW chcú mať „lovebrand“

Schäfer už dávnejšie uviedol, že zo značky VW chce mať „lovebrand“, teda že jeho autá budú ľudia doslova milovať. Na to však musia byť nie len technicky vyspelé a vizuálne atraktívne, ale predovšetkým cenovo dostupné.

Cenovú dostupnosť by malo zabezpečiť spomínané zjednotenie značiek, ktoré predávajú veľké množstvá vozidiel. Ide o Seat, Cupru, VW, Škodu a v podstate aj Audi. Zjednotenie sa pritom nebude diať iba na poli hardvéru, ale aj softvéru. Už teraz si dáva koncern vyvíjať softvér pre všetky tieto automobilky dcérskej spoločnosti Cariad.

Na elektromobiloch zatiaľ extrémne prerába

Ako sme informovali už dávnejšie, VW zatiaľ nedokáže svoje elektromobily predávať so ziskom a to aj napriek cenovej vojne, ktorú vyvolali najmä čínske automobilky. Elektromobily totiž tvorili v 1. kvartáli 2023 iba 6 % podiel z predajov nových áut VW.

FonTech/Unsplash/Markus Spiske

VW sa snaží čínskym výrobcom konkurovať najmä cenovo, no ani tak s nimi nedokáže držať krok. Ako tiež uviedol nemecký Handelsblatt, v Číne predáva elektromobily aj za cenu, že je na nich stratový. V priemere to vychádza zhruba 2 400 € na každom aute, no v prípade dodatočných zliav sa strata môže vyšplhať až na 7 000 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú