Najdrahší elektrický Mercedes je už v predaji na Slovensku. Cena dosahuje závratnú výšku
V slovenskom konfigurátori Mercedes-Benz sa už nachádza najluxusnejšie elektrické SUV s označením EQS. EQS SUV prináša po vzore limuzíny s rovnakým názvom tie najšpičkovejšie technológie zabalené v ešte priestrannejšom tele.
Za luxus sa platí a EQS SUV je to najluxusnejšie, čo nemecká prémiová automobilka ponúka. Aj preto jeho cena začína na sume 121 494 €, zatiaľ čo sedan EQS si vieš kúpiť už od 104 970 €.
Dostupné sú tri motorizácie
Zatiaľ sú na slovenskom trhu dostupné tri motorizácie, ktoré sa líšia výkonom, pohonom kolies a tiež celkovým dojazdom na jedno nabitie. Najvyšší dojazd ponúka motorizácia EQS 450+, s ktorou prejdeš podľa WLTP až 639 km.
Model EQS 450 4MOTION ponúka rovnaký výkon 360 koní, avšak tu máme navyše pohon na všetky kolesá za cenu nižšieho dojazdu (602 km podľa WLTP). Najvýkonnejšia verzia EQS 580 4MOTION poskytuje výkon 544 koní a dojazd 594 km podľa WLTP.
Na stovku zrýchli tento kolos v najvýkonnejšej verzii už za 4,6 sekundy, takže nejde len o mimoriadne luxusné a priestranné auto, ale aj o patrične rýchly stroj. Pri konfigurovaní vozidla sa potom veľmi rýchlo dokážeš dostať zo začiatočných 120 000 € aj na 190 000 €.
Zmeny oproti limuzíne sú minimálne
Všetky tri verzie dostali rovnakú, 107 kWh batériu, no v papierovom dojazde podľa cyklu WLTP sa líšia. Vďaka 400 V architektúre je k dispozícii nabíjanie s výkonom až 200 kW. Už za 15 minút na nabíjačke dostaneš do batérie energiu, ktorá vystačí na 250 km dojazdu.
Aj vlajkové elektrické SUV môže byť za príplatok vybavené špičkovou obrazovkou Hyperscreen. Túto hyperobrazovku so systémom MBUX tvorí trojica displejov, ktoré utvárajú celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha predstavuje takmer 2500 cm2.

Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť. V základe je k dispozícii konštalácia displejov z triedy S, teda 12,3″ displej pre vodiča a 12,8″ centrálny displej.
Aby bolo toto obrovské, až 512 cm dlhé auto obratné, dostalo rovnako ako limuzína EQS natáčaciu zadnú nápravu. V základe sa vychýli o 4,5 stupňa, za príplatok je to až 10 stupňov.

Nechýbajú tiež funkcie ako parkovací asistent, ktorý dokáže EQS sám zaparkovať, alebo vyparkovať aj bez prítomnosti vodiča. Na cestu svietia špičkové digitálne svetlá. Každé svetlo disponuje 1,3 miliónmi mikro-zrkadiel, vďaka čomu majú svetlá rozlíšenie až 2,6 milióna pixelov. Na cestu tak dokážu premietať rôzne symboly, či zvýrazňovať objekty, alebo jazdný pruh na diaľnici, v ktorom sa má vodič držať.
Aby inžinieri EQS SUV nejak ozvláštnili, vytvorili preň úplne novú interiérovú vôňu s názvom NO.6 Mood. Auto na ceste vďaka SUV karosérii bude pôsobiť ešte opulentnejším dojmom, no všetko ostatné je v podstate prebraté z už dobre známej limuzíny Mercedes EQS.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
