Nemá to význam, vraciame sa k V12. Šéf luxusnej automobilky zastavil vývoj elektrického superšportu
Ako si pomaly začíname zvykať na nástup elektromobilov v bežnej premávke, tak v istej skupine áut sa takýto pohon stále príliš neakceptuje.
Ide o luxusné superšporty, ktoré by podľa mnohých mali mať poriadny spaľovací motor aj po zákaze predaja spaľovákov.
Horacio Pagani, šéf rovnomennej automobilky teraz povedal, že súčasná technológia im nedovoľuje vyrobiť taký elektromobil ako by chceli a tak vývoj elektrického Pagani zastavujú, píše Autocar.
Podľa „otca“ luxusných superšportov Pagani sú dnešné elektromobily príliš ťažké a bez emócií. S týmto vyjadrením musíme len súhlasiť, i keď luxusné supervýkonné elektromobily istú dávku emócií prinášajú, o čom sme sa presvedčili napríklad pri teste Audi e-tron GT či Mercedes EQE AMG.
To sú však stále bežné autá, nie žiadne superšporty. Pagani je však známy výrobou extrémne drahých, unikátnych a exotických áut, pri ktorých slovo „emócia“ naberá úplne iný rozmer.
Pokračujeme s motorom V12
Sám Horacio Pagani potvrdil, že spoločnosť ukončila vývoj elektrického superšportu a ďalší model automobilky bude osadený poctivým dvanásťvalcom s objemom rovných šesť litrov. O jeho vývoj sa stará spoločnosť Mercedes, píše TopCarNews.
Zákazníci luxusnej automobilky údajne o takýto superšport na baterky nejavili záujem a tak by pokračovanie v jeho vývoji vôbec nedávalo zmysel.
Pagani sa však elektromobility nezdráha, len tvrdí, že aby bol elektrický superšport rovnako dobrý ako ten spaľovací, museli by sa dostať na hmotnosť okolo 1 300 kg, čo je v súčasnosti nemožné.
Inak povedané, aby malo elektrické Pagani dostatočný dojazd v ostrom režime jazdy, muselo by byť osadené batériou s hmotnosťou 600 kg, čo je viac než polovica hmotnosti superšportu Huayra R.
Podobný problém má aj automobilka Porsche, ktorá z rovnakých príčin zatiaľ nedokáže vyrobiť elektrickú verziu legendárnej 911-ky.
Tých pár spaľovákov klíme nijako neškodí
Ekológovia sa teraz môžu ohrádzať, no sám Pagani v rozhovore povedal, že tých pár spaľovákov, ktoré spoločnosť vyrobí, neškodí klíme o nič viac, ako keby predala miesto nich rovnaký počet elektrických športiakov.
Podľa šéfa automobilky sa aj tak 90 % elektriny v súčasnosti vyrába neekologickým spôsobom, takže celkové emisie by boli sa nijak drasticky neznížili.
Spaľováky v superšportoch možno prežijú
Automobilky s nízkoobjemovou výrobou v Európe si doposiaľ mohli nastavovať emisné ciele sami. Inak povedané, emisné limity sa ich netýkali, nakoľko si ich nastavili tak, aby im vyhovovali.
Táto výnimka sa týka automobiliek, ktoré v Európe ročne predajú menej než 10 000 osobných áut alebo 22 000 dodávok. Precedens však mal skončiť v roku 2029 a od tohto roku by pre nich platili rovnaké podmienky ako pre veľké európske koncerny.
Európska únia však nízkoobjemovým automobilkám predĺžila lehotu až do roku 2035, takže za prekročené emisné limity nebudú musieť platiť pokuty ako veľké automobilky.
Čo bude nasledovať po roku 2035 a či sa títo výrobcovia vyhnú úplnému zákazu predaja spaľovákov, je zatiaľ otázne.
Automobilky, ktoré chcú z tejto výhody ťažiť, musia byť členmi ESCA (European Small Volume Car Manufacturers Alliance). Aktuálne tam patria výrobcovia McLaren, Aston Martin, Pagani, Bugatti, Ineos, Rimac a Koenigsegg.
Luxusný spaľovák je ekologickejší než luxusný elektromobil
Luxusné automobilky sa voči zákazu predaja spaľovákov ohrádzajú aj tým, že v ich prípade je spaľovák zrejme ekologickejší ako rovnako výkonný luxusný elektromobil.
Drahé superšporty totiž nemajú taký nájazd kilometrov ako bežné autá a aj životný cyklus luxusného auta je dlhší v porovnaní so strednou triedou.
Osadiť také Ferrari dostatočne veľkou batériou, aby auto spĺňalo nároky bohatých zákazníkov, by zrejme vyprodukovalo viac emisií, ako keď toto auto jazdí na benzín. Emisie by sa totiž vyprodukovali pri ťažbe kovov pre batériu, ich následným spracovaním a výrobou akumulátora.
Ak si však Aliancia nízkoobjemových výrobcov automobilov dokázala „vydupať“ výnimku do roku 2035, je dosť možné, že za spaľováky budú bojovať aj neskôr a tak zostane vôňa benzínu výhradou iba bohatých ľudí.
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari.
Spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
Expertka na starnutie varuje: Stres ti skracuje život. Toto sú 4 jednoduché pravidlá, ako to zastaviť
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP