Trendu sa nevyhlo ani Ferrari. V Maranelle vyrastie nová linka na výrobu elektromobilov
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari. Ako informuje Autonews, spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Elektrifikácii sa nevyhne
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Koniec éry V12
Emisné normy sú neúprosné a ani Ferrari sa zrejme nevyhne takzvanému „downsizingu“, čiže znižovaniu objemu spaľovacích motorov. Talianska automobilka sa dobrovoľne a tak skoro spaľovacích motorov zrejme nevzdá.
Aby však dosahovali aj menej objemné motory rovnaký, či dokonca vyšší výkon než masívne V12, Ferrari sa uchýlilo k využitiu hybridných motorizácií. Už pred pár rokmi sme mali možnosť vidieť kombináciu V8 a elektromotora v modeli Ferrari SF90 Stradale, ktorý má výkon 986 koní.
Minulý rok inžinieri z Maranella predstavili model Ferrari 296 GTB, ktorý zas kombinuje benzínovú V6 a elektromotor so systémovým výkonom 830 koní. Oba tieto hybridy dokážu jazdiť aj v čisto elektrickom režime, no batérie a elektromotor sú tu predovšetkým na zvýšenie výkonu a nie, aby sa s autom jazdilo bezemisne.
Proti elektrifikácii v minulosti bojovali
Ešte pred pár rokmi si automobiloví nadšenci nevedeli predstaviť superšport bez poriadneho zvuku vychádzajúceho z objemného spaľovacieho motora. Realita ale ukázala, že aj superšport môže byť elektrický a dokonca ponúka ešte lepší jazdný zážitok ako spaľovák, aj keď bez spomínaného burácania motora.
Elektrifikácia celého automobilového odvetvia je nezvratná, no k niektorým automobilkám a ich autám jednoducho spaľovací motor patrí. Taliansky minister Roberto Cingolani, ktorý bol v minulosti členom predstavenstva automobilky Ferrari, bojoval za výnimku z úplného zákazu predaja spaľovákov pre luxusné automobilky vyrábajúce superšporty.
Dôvody dávajú zmysel
Cingolani nežiada, aby vybrané automobilky mohli vyrábať autá so spaľovákmi donekonečna. Žiada iba o výnimku, ktorá by im dala viac času na transformáciu k elektromobilite.
Úplný zákaz predaja spaľovákov v Európe má nastať už v roku 2035 no podľa Cingolaniho luxusné automobilky s nízkoobjemovou produkciou nezvládnu transformáciu tak rýchlo, ako veľké koncerny s masovou výrobou.
Výnimka by teda umožnila výrobcom luxusných superšportov, ako napríklad Ferrari či Lamborghini, predávať autá so spaľovákmi aj po roku 2035, minimálne ešte ďalších zopár rokov.
Cingolani pre Bloomberg prezradil, že výrobcovia superšportov produkujú iba niekoľko tisíc áut ročne, čo je oproti výrobcom áut strednej triedy zanedbateľný podiel. Superšporty teda z celkového podielu tvorby emisií reprezentujú extrémne malé percento.
Pre automobilky s veľkým objemom výroby je podstatne jednoduchšie pri transformácii na elektromobilitu pokryť náklady na vývoj a čím skôr zabezpečiť ziskovosť vyrábaných elektromobilov.
Automobilka, ktorá ale vyrába iba niekoľko tisíc elektromobilov ročne, vývoj elektrického auta nezaplatí tak rýchlo. Práve toto má byť motivácia a impulz k tomu, aby automobilky z tejto kategórie získali potrebnú výnimku.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Nie je to horor. Zatvárame ústa hejterom, ako cestovať elektromobilom do zahraničia
Slovensko so zákazom predaja spaľovákov od 2035 nesúhlasí. Žiadame odklad
Ojazdených elektromobilov na Slovensku pribúda. Ich ceny však stúpajú do závratných výšok
Nereálne aj pre všetky "nafťáky“. Mercedes zlomil vlastný rekord v dojazde na jedno nabitie
Utiekla nám celá EÚ, zachraňujeme sa. Dotácie na elektromobily ešte nie sú stratené
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V bratislavskej nemocnici pacientovi vyoperovali nesprávne oko, prišiel tak o obe
Luxus a miliardy. „Skromný“ prezident Ruska čelí zaujímavému odhaleniu, píše Alexandra Murajdová
Dym šíriaci sa z Eurovea Tower mal prozaický dôvod, nešlo o žiaden veľký požiar
Poslanci prelomili veto prezidentky, Matovičovi protiinflačný balíček prešiel
Romana Tabák po padáku v OĽANO mieri do nového poslaneckého klubu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Konečne náhrada za lítium-iónové batérie? Revolučná novinka sľubuje rovnaký výkon za polovicu ceny
- Európska veľmoc otáča hlaveň proti sebe. Vláda vraj nepodporí zákaz predaja spaľovákov od 2035
- Predstavili novú generáciu batérií. Zničia Teslu a ponúknu dojazd 1 000 km
- Odstrihnutie od ruského plynu je pomalé. Šéf VW tvrdí, že budeme čeliť kríze, ktorá aj zastaví fabriky
- Nie je to horor. Zatvárame ústa hejterom, ako cestovať elektromobilom do zahraničia
-
- Odstrihnutie od ruského plynu je pomalé. Šéf VW tvrdí, že budeme čeliť kríze, ktorá aj zastaví fabriky
- Predstavili novú generáciu batérií. Zničia Teslu a ponúknu dojazd 1 000 km
- Európska veľmoc otáča hlaveň proti sebe. Vláda vraj nepodporí zákaz predaja spaľovákov od 2035
- Slovensko so zákazom predaja spaľovákov od 2035 nesúhlasí. Žiadame odklad
- Revolučná súprava zmení tvoj bicykel na e-bike. Za pár sekúnd získaš 60 km dojazd a kopec senzorov
-
- Odstrihnutie od ruského plynu je pomalé. Šéf VW tvrdí, že budeme čeliť kríze, ktorá aj zastaví fabriky
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- Predstavili novú generáciu batérií. Zničia Teslu a ponúknu dojazd 1 000 km
- Európska veľmoc otáča hlaveň proti sebe. Vláda vraj nepodporí zákaz predaja spaľovákov od 2035
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
Filmový sviatok. Slováci si na HBO Max pozrú Venom 2, sklamať môže zásadný nedostatok
Amatérsky fyzik postavil doma termonukleárny reaktor, dokáže to každý
Toto ešte nevideli, hviezda prežila supernovu a začala žiariť jasnejšie
Elektrické kolobežky a bicykle oľutovali, Taliansko ich počty zníži
Ďalšie problémy v najväčšej ukrajinskej jadrovej elektrárni. „Situácia je neudržateľná“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
V bratislavskej nemocnici pacientovi vyoperovali nesprávne oko, prišiel tak o obe
Luxus a miliardy. „Skromný“ prezident Ruska čelí zaujímavému odhaleniu, píše Alexandra Murajdová
Dym šíriaci sa z Eurovea Tower mal prozaický dôvod, nešlo o žiaden veľký požiar
Poslanci prelomili veto prezidentky, Matovičovi protiinflačný balíček prešiel
Romana Tabák po padáku v OĽANO mieri do nového poslaneckého klubu
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené