Spaľováky úplne nevymrú. Tento druh áut bojuje o výnimku po 2035, je reálne, že ju dostane
V dokonalom svete by pre všetkých mali paltiť rovnaké pravidlá, no ten náš ani zďaleka nie je dokonalý.
Nedávno schválený zákaz predaja spaľovákov od roku 2035 dostáva prvé „výnimky“. Žiaľ, ťažiť z nich budú najmä luxusné automobilky a vôňu benzínu si tak po roku 2035 užijú len tí najbohatší. Na tému upozornil aj portál TopGear.
Proti zákazu predaja spaľovákov sa postavilo mnoho krajín, no návrh napokon prešiel aj schválením členských štátov a aktuálne sa tak formuje presné znenie a podmienky novej legislatívy.
Taliansko však už dávnejšie vyjadrilo postoj, že zákaz by nemal byť pre všetkých rovnaký a automobilky z nižším objemom produkcie by mali dostať výnimku, respektíve viac času na elektrifikáciu.
Taliansky minister Roberto Cingolani, ktorý bol v minulosti členom predstavenstva automobilky Ferrari, bojoval za výnimku z úplného zákazu predaja spaľovákov pre luxusné automobilky vyrábajúce superšporty a zdá sa, že tento boj priniesol ovocie.
Viac času na ekologickú transformáciu
Automobilky s nízkoobjemovou výrobou v Európe si doposiaľ mohli nastavovať emisné ciele sami. Inak povedané, emisné limity sa ich netýkali, nakoľko si ich nastavili tak, aby im vyhovovali.
Ako informuje Carbuzz, táto výnimka sa týka automobiliek, ktoré v Európe ročne predajú menej než 10 000 osobných áut alebo 22 000 dodávok. Tento precedens však mal skončiť v roku 2029 a od tohto roku by pre nich platili rovnaké podmienky ako pre veľké európske koncerny.
Európska únia však nízkoobjemovým automobilkám predĺžila lehotu až do roku 2035, takže za prekročené emisné limity nebudú musieť platiť pokuty ako veľké automobilky.
Čo bude nasledovať po roku 2035 a či sa títo výrobcovia vyhnú úplnému zákazu predaja spaľovákov, je zatiaľ otázne.
Automobilky, ktoré chcú z tejto výhody ťažiť, musia byť členmi ESCA (European Small Volume Car Manufacturers Alliance). Aktuálne tam patria výrobcovia McLaren, Aston Martin, Pagani, Bugatti, Ineos, Rimac a Koenigsegg.
Luxusný spaľovák je ekologickejší než luxusný elektromobil
Luxusné automobilky sa voči zákazu predaja spaľovákov ohrádzajú aj tým, že v ich prípade je spaľovák zrejme ekologickejší ako rovnako výkonný luxusný elektromobil.
Drahé superšporty totiž nemajú taký nájazd kilometrov ako bežné autá a aj životný cyklus luxusného auta je dlhší v porovnaní so strednou triedou.
Osadiť také Ferrari dostatočne veľkou batériou, aby auto spĺňalo nároky bohatých zákazníkov, by zrejme vyprodukovalo viac emisií, ako keď toto auto jazdí na benzín. Emisie by sa totiž vyprodukovali pri ťažbe kovov pre batériu, ich následným spracovaním a výrobou akumulátora.
Ak si však Aliancia nízkoobjemových výrobcov automobilov dokázala „vydupať“ výnimku do roku 2035, je dosť možné, že za spaľováky budú bojovať aj neskôr a tak zostane vôňa benzínu výhradou iba bohatých ľudí.
Elektrifikácie sa neboja
Zatiaľ čo väčšina tradičných automobiliek už naplno presedláva na elektromobilitu, niektorí výrobcovia, najmä tí najluxusnejší, odolávali nástupu elektrických áut. Zdá sa však, že trendu nakoniec podľahne aj automobilka Ferrari.
Spoločnosť potvrdila výstavbu novej výrobnej linky, z ktorej budú schádzať elektrické modely.
Táto informácia pochádza priamo zo zdrojov automobilky. Firma totiž nedávno kúpila pôdu v blízkosti Maranella, kde vyrastie v poradí tretia výrobná linka, ktorá bude od začiatku navrhnutá na výrobu hybridov a elektrických modelov Ferrari.
Okrem samotnej výrobnej linky by malo podľa dostupných informácii na tomto mieste vyrásť aj centrum na vývoj a výrobu batérií. Celý nový projekt by mohol byť spustený už o pár dní, presnejšie 16. júna, oficiálne odhaliť sám CEO automobilky Benedetto Vigna.
Okrem toho prezradí aj novú stratégiu talianskeho výrobcu luxusných superšportov, ktorá bude pochopiteľne zahŕňať elektrifikované modely. Aj keď Ferrari doposiaľ nepredstavilo žiaden čistý elektromobil, čiastočne elektrifikované modely nie sú pre spoločnosť žiadnou novinkou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Degradácia za 3 roky a 100-tisíc km. Ďalší elekromobil dokazuje, že modla hejterov je čistý výmysel
Koniec Čezety. Legendárny výrobca s elektrickým skútrom sklamal, firma skrachovala
Typický bizár našej politiky. Sulíkov rezort vie, prečo nepodporujeme na Slovensku elektromobily
PRIPOMIENKA Univerzálnejší elektromobil nájdeš len ťažko. Dopláca ale na najväčší problém svojej platformy
ZAUJÍMAVÉ Na elektromobil už majú aj menej bohatí Slováci. V bazároch pribudli ďalšie jazdenky - koľko stoja?
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Väčšina ľudí v tomto kvíze neuspeje. Slovenčina potrápi aj najmúdrejších, dokáž, že si výnimka
Klesne ti z nich IQ. Toto sú najbizarnejšie hlášky, akými Andrew Tate „vzdeláva“ chlapcov
V Nemecku budú smieť kúriť len do 19 stupňov, Slovensko vraj plyn má. Zima sa blíži a bude náročná
Prvá krajina sveta poskytuje menštruačné pomôcky úplne zdarma. Majú na to aj mobilnú aplikáciu
Vo vojne údajne zlikvidovali pätinu ruských síl. Rusi ustupujú Ukrajine a strácajú víza vo svete
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Typický bizár našej politiky. Sulíkov rezort vie, prečo nepodporujeme na Slovensku elektromobily
- EÚ nechápe, čo sa deje. Bizarný zákon z USA diskriminuje európske automobilky
- Väčší dôkaz už neexistuje. Známa autopožičovňa odhalila, koľko ušetrila prechodom na elektromobily
- Elektrické motorky na Slovensku: Ktoré modely si môžeš kúpiť a koľko stoja?
- Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
-
- EÚ nechápe, čo sa deje. Bizarný zákon z USA diskriminuje európske automobilky
- Typický bizár našej politiky. Sulíkov rezort vie, prečo nepodporujeme na Slovensku elektromobily
- Veľa Slovákov mu neverí, no s týmto pohonom vieš jazdiť aj za 5 € na 100 km
- Koniec Čezety. Legendárny výrobca s elektrickým skútrom sklamal, firma skrachovala
- Elektromobil za takmer 50 000 € v dôležitom teste zahanbila Dacia za zlomok ceny
-
- EÚ nechápe, čo sa deje. Bizarný zákon z USA diskriminuje európske automobilky
- Typický bizár našej politiky. Sulíkov rezort vie, prečo nepodporujeme na Slovensku elektromobily
- Elektrická Mazda má mizerný dojazd, automobilka poslala zákazníkom najbizarnejšiu radu desaťročia
- KAUZA: Zvolávačka Tesly je oveľa väčšia, problémy majú ďalšie státisíce áut
- Diaľnica je zabijak. Otestovali najlepšie elektromobily pri 130 km/h, tieto všetkých prekvapili
Plynová kríza eskaluje. Európska veľmoc obmedzí maximálnu teplotu vykurovania
Riziko katastrofy v ukrajinskej jadrovej elektrárni stále rastie
Online vyhrážky voči Rowlingovej vyšetruje polícia, porušujú zákon
Tento rok zhorelo v Európe takmer 660 000 hektárov lesov, číslo stále stúpa
Klimatické zmeny poškodzujú aj slovenské parky, stenčujú sa ich ekosystémy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Väčšina ľudí v tomto kvíze neuspeje. Slovenčina potrápi aj najmúdrejších, dokáž, že si výnimka
Klesne ti z nich IQ. Toto sú najbizarnejšie hlášky, akými Andrew Tate „vzdeláva“ chlapcov
V Nemecku budú smieť kúriť len do 19 stupňov, Slovensko vraj plyn má. Zima sa blíži a bude náročná
Prvá krajina sveta poskytuje menštruačné pomôcky úplne zdarma. Majú na to aj mobilnú aplikáciu
Vo vojne údajne zlikvidovali pätinu ruských síl. Rusi ustupujú Ukrajine a strácajú víza vo svete
Copyright© 2022 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené