Tatra banka vlani ponúkla ekologické varianty svojich produktov, keď predstavila hypotéku, úver a investovanie do fondov pod titulom „pre modrú planétu“. V praxi išlo o výhodnejšie podmienky na financovanie ekologickej nehnuteľnosti alebo možnosť investovať výhradne do akcií firiem, ktoré portfólio manažéri banky označovali za „zelené“ alebo „udržateľné“.

Teraz sa Tatra banka, podľa slov svojich predstaviteľov, snaží ekológiu a udržateľnosť priniesť všetkým klientom aj v rámci tzv. denného bankovníctva – pretože kúpu bytu či domu ani sporenie na dôchodok človek nerieši každý deň, ale napríklad pravidelné platby kartou áno.

Nové „zelené“ prvky v mobilnej aplikácii

Klienti by si mali prvú z ekologických zmien všimnúť už v najbližších dňoch či týždňoch, kedy do obchodov App Store a Google Play príde najnovšia aktualizácia mobilnej aplikácie banky.

Pri platbách kartou bude apka po novom zobrazovať aj uhlíkovú stopu tvojich nákupov, v ekvivalente vyprodukovaného CO2. Banka upozorňuje, že najmä zo začiatku pôjde len o orientačný prepočet na základe kategórie predajcu, u ktorého kartou zaplatíš.

Fontech

Nové výhody v aplikácii pre internet banking

V rámci nových funkcií do aplikácie pribudne aj možnosť požiadať (dokonca bezplatne) o vydanie novej karty po jej strate alebo blokovaní priamo cez mobilnú aplikáciu – aj bez návštevy kamennej pobočky banky. Virtuálna verzia novej karty bude dostupná prakticky okamžite. Nové možnosti získa tiež chatbot Adam, ktorý sa teraz dostane aj k výpisom z bežného účtu alebo karty.

V budúcnosti tiež banka očakáva úplný koniec klasických plastových platobných kariet, ktoré sa tak transformujú výhradne do Apple Pay alebo Google Pay či virtuálnej podoby v aplikácii, kde nájdeš číslo karty a CVC kód potrebný pre nákupy na internete.

Prvá banka v metaverze

Letmo bola spomenutá aj ambícia stať sa prvou bankou s plne virtuálnou pobočkou v metaverze. Tatra banka so zatiaľ z pomedzi všetkých konkurenčných platforiem vybrala metaverzum Decentraland.

Metaverzum chce však využívať aj na výukové programy Tatra Academy, špeciálne pre mladých vo veku 15-19 rokov. Použiť na to chce aj svoju „virtuálnu influencerku“ Baby Blue, ktorá bude vo virtuálnom svete robiť napríklad rozhovory so známymi osobnosťami a propagovať tak produkty aj vzdelávacie projekty. Rozhovorov sa vďaka online platforme budeš môcť zúčastniť v reálnom čase.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú