Elektrický sedan Xpeng P5 konečne prichádza aj na európsky trh. Čínska automobilka odhalila ceny aj dostupnosť na vybraných trhoch. Na dvadsaťtisícový elektromobil ale zabudni, európska cena je o viac ako dvojnásobne vyššia, informuje portál InsideEVs.

Xpeng P5 nie je na trhu úplnou novinkou. V domácej Číne sa tento elektrický sedan predáva už nejaký piatok a svojou cenou štartuje na niečo menej než 21 000 €.

Najlacnejší elektromobil nečakaj

Podľa informácii na európskom webe automobilky sa Xpeng P5 spočiatku začne predávať v Dánsku, Holandsku a Švédsku. O niečo neskôr príde na rad aj Mekka elektromobility, Nórsko.

Xpeng

Cena na všetkých troch trhoch je zhruba rovnaká a to 48 000 €. Oproti tej čínskej je to viac než dvojnásobok. Cenovkou tak Xpeng P5 rozhodne nebude konkurovať európskym automobilkám.

Zákazníci si na troch vyššie spomenutých trhoch už môžu elektromobil rezervovať, kedy však začne Xpeng s dodávkami modelu P5 zatiaľ nevieme.

Dojazd cez 500 km a špičkové technológie.

Niet pochýb, že ak by sa tento elektromobil u nás predával za sumu pod 30 000 €, išlo by o predajný trhák. S takmer 50-tisícovou cenovkou to ale bude mať Xpeng P5 na európskom trhu ťažké. Rozhodne však má čo ponúknuť.

Xpeng P5 aj v základnej verzii disponuje naozaj pokročilými a vyspelými funkciami, informuje automobilka v tlačovej správe. Verzia 460G ponúka 55,9 kWh batériu s dojazdom 460 km. Po technologickej stránke disponuje vozidlo systémom X-PILOT 2.5, pričom verzia 460E má rovnakú batériu a dojazd, no navyše dostala systém X-PILOT 3.0.

Modely 550G a 550E sa taktiež líšia iba vo verzii autonómnych systémov, no obe dostali väčšiu, 66,2 kWh batériu s dojazdom 550 km podľa čínskej normy NEDC. Model 550P má oproti dvom vyššie spomenutým autonómne systémy vo verzii X-PILOT 3.5, ktorá je navyše vybavená až dvojicou LiDAR senzorov.

Xpeng

Najlepšie vybavený model nesie označenie 600P a do výbavy dostal 71,4 kWh batériu a rovnako pokročilého asistenta jazdy X-PILOT 3.5 s dvomi LiDAR senzormi. Na jedno nabitie prejde 600 km podľa normy NEDC.

Pokročilého autopilota nám ukázali v akcii

Model Xpeng P5 disponuje aj pokročilou funkciou City NGP (Navigation Guided Pilot). Tá je súčasťou pokročilého asistenta riadenia X-PILOT, ktorý pri modeli P5 dostal iteráciu s číslom 3.5, čo znamená, že tento systém je vybavený dvojicou LiDAR radarov.

Vďaka LiDAR senzorom dokáže model P5 ako jediný z flotily Xpeng využívať pokročilého mestského autopilota, čo automobilka ukazuje na videu nižšie.

Xpeng P5 zobrala automobilka na autonómnu jazdu centrom čínskeho mesta Kanton, kde si auto hravo poradilo aj s extrémne zložitými dopravnými situáciami. Vozidlu nerobí problém autonómna zmena jazdných pruhov, vyhýbanie sa cyklistom na krajnici, prejazd niekoľkopruhovým kruhovým objazdom, odbočovanie na križovatkách či obchádzanie stojacich vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú