Čínsky elektromobil za 20 000 € prichádza do Európy. Z ceny pre nás ale padneš na zadok
Elektrický sedan Xpeng P5 konečne prichádza aj na európsky trh. Čínska automobilka odhalila ceny aj dostupnosť na vybraných trhoch. Na dvadsaťtisícový elektromobil ale zabudni, európska cena je o viac ako dvojnásobne vyššia, informuje portál InsideEVs.
Xpeng P5 nie je na trhu úplnou novinkou. V domácej Číne sa tento elektrický sedan predáva už nejaký piatok a svojou cenou štartuje na niečo menej než 21 000 €.
Najlacnejší elektromobil nečakaj
Podľa informácii na európskom webe automobilky sa Xpeng P5 spočiatku začne predávať v Dánsku, Holandsku a Švédsku. O niečo neskôr príde na rad aj Mekka elektromobility, Nórsko.
Cena na všetkých troch trhoch je zhruba rovnaká a to 48 000 €. Oproti tej čínskej je to viac než dvojnásobok. Cenovkou tak Xpeng P5 rozhodne nebude konkurovať európskym automobilkám.
Zákazníci si na troch vyššie spomenutých trhoch už môžu elektromobil rezervovať, kedy však začne Xpeng s dodávkami modelu P5 zatiaľ nevieme.
Dojazd cez 500 km a špičkové technológie.
Niet pochýb, že ak by sa tento elektromobil u nás predával za sumu pod 30 000 €, išlo by o predajný trhák. S takmer 50-tisícovou cenovkou to ale bude mať Xpeng P5 na európskom trhu ťažké. Rozhodne však má čo ponúknuť.
Xpeng P5 aj v základnej verzii disponuje naozaj pokročilými a vyspelými funkciami, informuje automobilka v tlačovej správe. Verzia 460G ponúka 55,9 kWh batériu s dojazdom 460 km. Po technologickej stránke disponuje vozidlo systémom X-PILOT 2.5, pričom verzia 460E má rovnakú batériu a dojazd, no navyše dostala systém X-PILOT 3.0.
Modely 550G a 550E sa taktiež líšia iba vo verzii autonómnych systémov, no obe dostali väčšiu, 66,2 kWh batériu s dojazdom 550 km podľa čínskej normy NEDC. Model 550P má oproti dvom vyššie spomenutým autonómne systémy vo verzii X-PILOT 3.5, ktorá je navyše vybavená až dvojicou LiDAR senzorov.
Najlepšie vybavený model nesie označenie 600P a do výbavy dostal 71,4 kWh batériu a rovnako pokročilého asistenta jazdy X-PILOT 3.5 s dvomi LiDAR senzormi. Na jedno nabitie prejde 600 km podľa normy NEDC.
Pokročilého autopilota nám ukázali v akcii
Model Xpeng P5 disponuje aj pokročilou funkciou City NGP (Navigation Guided Pilot). Tá je súčasťou pokročilého asistenta riadenia X-PILOT, ktorý pri modeli P5 dostal iteráciu s číslom 3.5, čo znamená, že tento systém je vybavený dvojicou LiDAR radarov.
Vďaka LiDAR senzorom dokáže model P5 ako jediný z flotily Xpeng využívať pokročilého mestského autopilota, čo automobilka ukazuje na videu nižšie.
Xpeng P5 zobrala automobilka na autonómnu jazdu centrom čínskeho mesta Kanton, kde si auto hravo poradilo aj s extrémne zložitými dopravnými situáciami. Vozidlu nerobí problém autonómna zmena jazdných pruhov, vyhýbanie sa cyklistom na krajnici, prejazd niekoľkopruhovým kruhovým objazdom, odbočovanie na križovatkách či obchádzanie stojacich vozidiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
SHMÚ varuje: Pre 4 okresy platí tretí stupeň výstrahy pred dažďom, zrážky sa presunú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP