Odborníci varujú: Elektromobily nechtiac ovplývajú „pre iných fatálnou vlastnosťou“
Elektrické autá sú oproti spaľovacím podstatne ťažie. Ako upozornil portál Jalopnik, vysoká hmotnosť môže byť v budúcnosti problémo pri dopravných nehodách, ktoré budú mať fatálnejšie následky.
Fyziku jednoducho nejde oklamať. Ťažsie vozidlo má pri pohybe vyššiu energiu, než to ľahšie, a teda pri náraze ťažký elektromobil spôsobí podstatne väčšie škody. Aj keď veľké a ťažké vozidlá spravidla lepšie chránia pasažierov vo vnútri, nehoda spaľováku a viac než dvojtonového elektrického SUV môže byť fatálna práve pre posádku ľahšieho auta.
Nehovoriac o tom, že zastaviť vozidlo s hmotnosťou 1,5 tony trvá podstatne kratšie, než zastaviť takmer dvojtonový, či nebodaj štvortonový kolos. Napríklad Hummer EV potrebuje na zastavenie z rýchlosti 97 km/h dráhu dlhú 42 metrov, zatiaľ čo spaľovacej Škode Octavia stačí na zastavenie z rovnakej rýchlosti iba 34 metrov.
Rozdiel 8 metrov pritom môže v niektorých špecifických prípadoch, napríklad pri strete s chodcom alebo cyklistom, znamenať rozdiel medzi životom a smrťou. Nehovoriac o tom, že aj priemerný elektromobil disponuje zrýchlením, ktoré sa už blíži k zrýchleniu superšportov. Vedenie takýchto rýchlych, výkonných a ťažkých vozidiel si vyžaduje podstatne lepšie šoférske zručnosti blížiace sa schopnostiam automobilových pretekárov, ktoré ale zrejme väčšina vodičov nemá.
Šoférovať môžeš aj elektromobil s hmotnosťou cez 4 tony
Táto téma je pritom veľmi aktuálna a je potrebné sa nad ňou zamyslieť. Len nedávno totiž došlo k zmene legislatívy na našich cestách a vláda zvýšila maximálnu hmotnosť vozidla, ktoré je možné šoférovať s vodičským oprávnením typu B.
Ak máš auto na alternatívny pohon, teda napríklad elektromobil, po novom budeš môcť šoférovať napríklad aj Hummer EV, nakoľko maximálna hmotnosť sa zvýšila z 3,5 tony až na 4,25 tony.
K nehodám by už dochádzať nemalo
Vysoká hmotnosť elektromobilov je rozhodne nevýhodou a pri dopravnej nehode môže napáchať vyššie škody. Jedno sa však elektromobilom uprieť nedá a to je ich technická a technologická vyspelosť.
Drvivá väčšina elektromobilov už disponuje takými asistentami, že nabúrať s nimi je takpovediac „umenie“. Pokiaľ vodič jazdí podľa predpisov a pri vedení vozidla neurobí nejakú nevysvetliteľnú hlúposť, tak by mal zvládnuť udržať pod kontrolou aj auto s hmotnosťou 4 tony.
Netreba zabúdať na to, že súbežne s elektromobilmi sa vyvíja aj technológia autonómneho riadenia, takže je len otázkou času, kedy človek nebude auto šoférovať vôbec. Pri ich nasadení do prevádzky a odstránení „ľudského faktora“ by mali byť akékoľvek dopravné nehody minulosťou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Zásoby ropy USA minulý týždeň prekvapivo klesli
Polícia žiada vypnutie komentárov na sociálnych sieťach
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené