Horia aj spaľováky. Takmer 500 000 áut dvoch populárnych značiek má vážny problém, môžu kedykoľvek skončiť v plameňoch
Populárne automobilky Hyundai a Kia sťahujú z amerických ciest takmer 500 000 svojich automobilov. Dôvodom je zvýšené riziko požiaru, ku ktorému dochádza náhodne a predstavuje vážnu hrozbu, informuje NHTSA. Plamene tieto autá dokonca vraj môžu zachvátiť, aj keď vozidlo nie je naštartované.
Problém s elektronikou
Ako vysvetľuje Business Insider, problém sa v tomto prípade netýka elektromobilov s batériami, ale modelov Kia Sportage (2014-2016), Kia K900 (2016-2018) a pre Hyundai zase Santa Fe (2016-2018), Santa Fe Sport (2017-2018), Santa Fe XL (2019) a nakoniec aj SUV Hyundai Tucson (2014-2015). Konkrétne sa jedná o 357 830 vozidiel pre Hyundai a 126 747 vozidiel pre Kiu.
Problém je v brzdovom systéme, v ktorom dochádza k náhlemu skratu. Vodič je na požiar upozornený vopred, podľa automobiliek by sa mala rozsvietiť kontrolka ABS a je možné cítiť pach „niečoho horiaceho alebo taviaceho sa“.

Na prevenciu pred problémami je pritom nutné vymeniť jedinú poistku, o čo sa zdarma postará autorizovaný servis. Ako píše USAToday, Hyundai navyše skontroluje aj riadiace jednotky a v prípade potreby ich vymení, pričom začne rozosielať oznámenia zákazníkom 5. apríla, Kia zase 31. marca.
Neparkovať v podzemí a v blízkosti horľavín
Keďže sa jedná o pomerne vysoké riziko ohrozenia života či majetku, automobilky majiteľov týchto modelov žiadajú, aby neparkovali v podzemných parkoviskách či v blízkosti horľavých predmetov a objektov.
Doteraz je evidovaných 11 požiarov spojených s týmto nedostatkom, pričom nedošlo k žiadnym zranenia. Incident však slúži ako dobrá pripomienka toho, že horia nielen elektromobily a nie len ich zachvacujú náhodné požiare pri technických problémoch.

Práve naopak, ako dokazujú doteraz nazhromaždené dáta, autá so spaľovacími motormi horia niekoľkonásobne častejšie a elektromobily sú na tento problém v skutočnosti oveľa menej náchylné.
Pravdou však zostáva, že uhasiť požiar ťažkej batérie plnej rôznych chemikálií a elektrickej energie je oveľa ťažšie, než uhasiť klasické auto. V oboch prípadoch však z vozidla väčšinou nič použiteľné neostane.
Nutná je obozretnosť
Obe automobilky odporúčajú najmä obozretnosť, keďže požiar je možné spozorovať už v skorom štádiu a vozidlo bezpečne odparkovať aj opustiť. Hoci sa požiare automobilov vďaka množstvu paliva, olejov a plastov šíria pomerne rýchlo, v tomto prípade stále nie tak rapídne, ako pri požiaroch elektrických akumulátorov.

Azda najhoršiu kauzu spojenou s plameňmi má za sebou predsa len elektromobil – Chevrolet Bolt, bol dokonca kvôli častým požiarom vyradený z predaja. Nešťastiu sa nevyhol ani Volkswagen, ktorému jeden ID.3 zhorel do tla a matka s dieťaťom len tesne unikli plameňom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
