Vyrobili špeciálnu plachtu, ktorá uhasí požiare elektromobilov behom pár minút
Jednou z nevýhod elektromobilov sú požiare. Aj keď sú veľmi ojedinelé, horiace batérie dokážu hasičom narobiť poriadne vrásky na čele. S hasiacou plachtou od spoločnosti Bridgehill je však hasenie požiarov elektromobilov opäť o niečo jednoduchšie.
Portál InsideEv´s nedávno upozornil na spoločnosť Bridgehill, ktorá vyvinula špeciálnu hasiacu plachtu určenú nielen na hasenie automobilov. Požiare vozidiel sa nehasia práve najľahšie a obzvlášť nie je jednoduché uhasiť elektrické vozidlá, ktorých li-ion batérie vedia hasičov poriadne potrápiť. Pri všetkých formách hasenia, či už ide o hasenie vodou, penou alebo práškom, je cieľom ochladiť zdroj požiaru a odstaviť ho od prísunu vzdušného kyslíka.
Plachta, ktorá si poľahky poradí aj elektromobilmi
Presne to má za cieľ aj plachta, ktorú výrobca vyrobil zo špeciálnych materiálov vrátane kryštálov, čo umožňuje znovupoužiteľnosť plachty 30-krát. Čo je ale dôležitejšie, sú rozmery plachty, vďaka čomu je široká 6 metrov a dlhá 8 metrov. Účinne tak pokryje širokú škálu vozidiel, vrátane najväčších SUV elektromobilov.
Výrobca uvádza, že plachta je vhodná okrem klasických vozidiel aj pre hasenie elektromobilov. Pri hasení klasických vozidiel konvenčnými spôsobmi trvá zlikvidovanie požiaru niekoľko minút, no pri elektromobiloch môže likvidácia požiaru trvať aj viac ako hodinu. Výrobca tak zverejnil video, v ktorom ukazuje výhody použitia plachty pri hasení elektromobilov.
Na videu, ktoré vzniklo v spolupráci so spoločnosťou Centro Zaragoza zaoberajúcou sa štúdiom vozidiel a hasičským zborom zo Zaragozy, môžeme vidieť efektivitu riešenia pri hasení elektromobilu Nissan Leaf. Hasiči začali celý test zapálením batérie vozidla, pričom teplota požiaru rýchlo dosiahla 990 °C a približne po 8 minútach 34 sekundách došlo k úniku tepla z batérie.
O 2 minúty neskôr hasiči natiahli na vozidlo plachtu, pričom sa snažili zablokovať akýkoľvek prísun vzduchu k vozidlu. Pred jej aplikovaním bola teplota požiaru vyššia ako 1000 °C a do 20 sekúnd od jej aplikovania teplota klesla na 358 °C, pričom po ďalších 10 sekundách už teplota ukazovala 244 °C. Po ďalších takmer 4 minútach teplota vozidla dosahovala len 120 °C.
Po menej ako 10 minútach od aplikovania plachty už ale bola teplota vozidla len 107 °C. Po následnom odstránení plachty môžeme vidieť, že oheň bol stabilizovaný natoľko, aby nestihol poškodiť pneumatiky, no okamžite sa opätovne rozhorel. Preto spoločnosť Bridgehill odporúča, aby bola plachta aplikovaná minimálne 20 minút.
Jednoduchá aplikácia, ktorá by však mala zostať v rukách hasičov
Aj keď je aplikovanie plachty pomerne jednoduché a zvládli by ju aj amatéri, spoločnosť pripomína, aby to radšej nechali na skúsených hasičov. Plachta od spoločnosti Bridgehill je skvelá pomoc pre príslušníkov hasičského zboru hlavne v súvislosti s požiarmi elektromobilov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO Luxusný elektromobil mal nehodu. Poltonová batéria vyletela z auta
Katastrofálne čísla, úhlavný konkurent Tesly v EÚ zlyháva. Predal iba zopár kusov
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Pri benzíne a nafte bez šance. Existuje možnosť, ako nabíjať ešte lacnejšie oproti bežným cenám
Elektrický ťahač prešiel 3000 km po Európe. Cesta bola hrozivá, má to však prostý dôvod
Ultimátna funkcia príde do Google Máp. Vodičom zmení používanie od základov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
-
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
AKTUÁLNE: USA ho chcú zostreliť. Druhý čínsky špionážny balón letel nad krajinou
EK by mala podporiť rozvoj energetickej infraštruktúry na juhovýchode, tvrdí maďarský minister
Žiar nad Hronom chce fotovoltické panely na osem mestských budov, rozhodne MsZ
Vedci vysvetlili vývoj robotov a vyvinuli technológiu na profilovanie osôb
Čína využila na USA špeciálny trik. Nad krajinou letel špionážny balón
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené