Z Holandska sa na internet dosalo ďalšie video horiaceho elektromobilu, na ktoré upozornil portál InsideEVs. Tentokrát je v hlavnej úlohe Volkswagen ID.3, ktorý začal horieť tesne po odpojení nabíjacieho kábla.

Majiteľka môže hovoriť o obrovskom šťastí v nešťastí. Jej elektromobil začal horieť tesne po tom, čo ho odpojila od nabíjačky. Ešte predtým, ako auto zachvátili plamene, posadila doň svoje dieťa a následne sa začala presúvať za volant auta.

Našťastie si všimla, že auto začalo dymiť, a tak svoje dieťa okamžite vytiahla z auta. Onedlho na to už bolo celé vozidlo v plameňoch, matka s dieťaťom tak vyviazla z tejto nešťastnej udalosti bez zranení.

Horiaci elektromobil poškodil aj ďalšie auto

Požiare elektromobilov vo väčšine prípadov končia „totálkou“. Aj napriek rýchlemu zásahu hasičov sa z VW ID.3 nepodarilo zachrániť vôbec nič a auto zhorelo do tla. Silné plamene dokonca poškodili aj vozidlo stojace za ním. Na záberoch je vidieť, že obrovské teplo roztavilo prednú masku elektrického Nissanu Leaf.

Volkswagen sa podľa informácií chystá trosky obhoreného auta dôkladne preskúmať a pokúsi sa zistiť príčinu požiaru. Ide pritom zrejme o vôbec prvý požiar elektromobilu postavenom na platforme MEB, pričm doposiaľ neexistujú žiadne iné záznamy o požiari VW ID.3 ani ID.4.

Youtube/ Meternieuws/Screenshot

Nakoľko požiar vznikol tesne po odpojení vozidla z nabíjačky, je dosť možné, že ho spôsobila chyba na batérii, respektíve elektrickej sústave vozidla. Uvidíme, či sa toto nešťastie dotkne aj majiteľov ďalších elektromobilov VW ID.3 a či ich automobilka pre istotu nezvolá do servisov na kontrolu.

Najväčší podiel registrovaných elektromobilov v Európe má práve Volkswagen. Tri zo štyroch elektromobilov predá práve v Európe a patrí mu 25,4 % trhu. V prvej polovici tohto roka predal VW v Európe viac ako 74 100 elektromobilov, čo predstavuje 15,3 % trhový podiel. Viac ako každý desiaty predaný elektromobil bol teda s logom VW.

Požiare sa nevyhýbajú žiadnej automobilke

Problémy s požiarmi si zažila už takmer každá automobilka, respektíve každý koncern. Plamene zachvátili už aj novú Teslu Model S Plaid a problémami trpí aj elektrický Hyundai Kona. Ešte minulý rok zhorel aj prémiový elektromobil Porsche Taycan.

Požiar elektromobilu Hyundai Kona v Južnej Kórei. Zdroj: Segye

Najväčším strašiakom pri požiari elektrického auta je batéria, ktorá sa môže znovu vznietiť aj po uhasení vozidla. V niektorých prípadoch ju dokonca ani nie je možné uhasiť a jednoducho ju treba nechať vyhorieť.

Slovensko stále nie je pripravené

Hasenie bežného vozidla býva často kratšie ako uhasenie požiaru elektromobilu. Batériové články sa dokážu pod vplyvom rôznych faktorov vznietiť samé, prípadne začnú horieť pri skrate. A tu nastáva najväčší problém. Na uhasenie horiacej batérie potrebujú totiž hasiči iný postup a prostriedky, ktoré by efektívne uhasili takýto požiar.

KOBIT - THZ/Facebook

Na otázku, akú techniku by pri takomto zásahu využili hasiči na Slovensku, sme však odpoveď nedostali. V skutočnosti totiž nie je stále stanovený ani presný postup, ktorí by hasiči využili pri dopravnej nehode a požiaroch elektromobilov.

„V súvislosti so zásahmi pri požiaroch a dopravných nehodách elektromobilov je vytvorená pracovná skupina, ktorá je zložená zo zástupcov Hasičského a záchranného zboru, Žilinskej univerzity v Žiline a Technickej univerzity vo Zvolene, ktorej cieľom je stanoviť metódy a postupy pri riešení havárií a požiarov elektromobilov.

Momentálne sa vypracováva metodický list, v ktorom bude stanovený postup pri hasení požiaru a pri dopravnej nehode elektromobilu,“ dodala v odpovedi pre redakciu FonTech.sk npor. Mgr. Katarína Križanová.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú