Hyundai Ioniq 5 dostane pre rok 2023 zásadné vylepšenia. Zmizne aj najväčší problém
Automobilka Hyundai prinesie už tento rok na náš trh vylepšený Hyundai Ioniq 5, ktorý príde s niekoľkými zásadnými zmenami. Ako informovala spoločnosť v tlačovej správe pre médiá, zmeny sa dotknú aj batérie, no najmä tepelného manažmentu, ktorý pri súčasnom modeli robí problémy najmä v zime.
Hyundai Ioniq 5 je jedným z mála elektromobilov na našom trhu, ktoré sa dokážu nabíjať výkonom nad 200 kW. Ioniq 5 teoreticky zvládne nabíjací výkon až 240 kW, no ten je extrémne závislý od vonkajšej teploty.
Presvedčili sme sa o tom aj pri teste „bratranca“ Hyundai Ioniq 5, modelu Kia EV6. Ten sa nám v mrazivých podmienkach nabíjal výkonom do 100 kW, čo rozhodne nie je ideálne a oproti papierovým údajom je to markantný pokles.
Podobne je na tom aj súčasný Ioniq 5, no vylepšený systém tepelného manažmentu by mal batériu na nabíjanie oveľa lepšie pripraviť. To bude mať za následok podstatne kratšie nabíjacie časy v nie príliš ideálnych podmienkach. Funkcia predhrievania batérie sa aktivuje automaticky po zadaní nabíjacieho bodu do vstavanej navigácie.
Digitálne spätné zrkadlá a špičkové tlmiče
Vynovený model Ioniq 5 prvýkrát dostane aj digitálne vnútorné a vonkajšie spätné zrkadlá na báze kamier. Digitálne stredové zrkadlo (DCM) zabezpečí stály výhľad smerom dozadu aj v prípade, že na zadných sedadlách budú sedieť vyššie osoby. Kamera DCM sa nachádza pod zadným spojlerom modelu Ioniq 5.
Hyundai Ioniq 5 dostane pre rok 2023 zásadné vylepšenia. Zmizne aj najväčší problém
NEPREHLAIDNI
Dizajnom ohromuje konzervatívnych Slovákov, je to jeden z najlepších elektromobilov pre nich
Modelový rok 2023 ponúkne aj digitálne bočné zrkadlá (DSM). Digitálne späťáky sú už dostupné pre modely v Kórei, no do Európy príde takáto konfigurácia v podaní Hyundai vôbec poprvýkrát.
My sme mali možnosť vyskúšať si takéto spätná zrkadlá na modeli Audi e-tron Sportback. Určite to chce čas, pokiaľ si vodič na takéto spätné kamery zvykne, no tie mu na oplátku poskytujú oveľa lepší výhľad za auto najmä v horšom počasí či v noci.
Funkcia Smart Frequency Dampers (SFD) zlepší odozvu odpruženia prednej a zadnej nápravy, čo sa prejaví na zvýšení komfortu jazdy. Modelový rok 2023 sa bude dať objednať už v druhej polovici roku 2022.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Slovensko chce byť lídrom jadra. Nové reaktory aj dátové centrá sú na ceste
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
Postihuje čoraz viac mladých ľudí: Pokiaľ spĺňaš tri z kritérií, ide už o metabolický syndróm (ODBORNÍK)
Meškanie až 300 minút: Železnice prerušili dopravu na západe Slovenska. Ľudia z vlaku vystupovali do poľa
Zabudnutá dávka: O príspevok za 20 rokov požiadal jediný Slovák. Takto si ju vybavíš aj ty
Vedci prepisujú históriu: Na svete je nová krvná skupina. Unikátnu „Gwada negatív“ má v žilách Francúzska
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené