Takmer 3 miliardy eur na prerod značky. Ikonické Bentley mení stratégiu, do elektromobility vloží všetko
V článku boli použité materiály SITA.
Výrobca luxusných automobilov Bentley v stredu uviedol, že investuje miliardy do modernizácie výroby. Týmto krokom chce urýchliť plán vývoja elektrických vozidiel a pripojiť sa k ďalším značkám automobilov, ktoré upúšťajú od spaľovacích motorov.
Spoločnosť Bentley Motors so sídlom v Spojenom kráľovstve uviedla, že v nasledujúcom desaťročí investuje do udržateľnosti 2,5 miliardy libier (približne 2,99 miliárd eur). Firma uviedla, že finančné prostriedky sa použijú na zabezpečenie „prvého kroku spoločnosti k elektrifikácii vo výrobnom závode“ v Crewe, južne od Manchestru, ktorý zamestnáva 4000 ľudí.

V rámci procesu elektrifikácie sa Bentley dokonca vzdá výkonných 12-valcových benzínových motorov. Prvý model by mal zísť z výrobnej linky v roku 2025 a do roku 2030 bude kompletný modelový rad Bentley elektrický. Automobilka patriaca do portfólia Volkswagenu už vyrába hybridnú verziu Bentayga a sedan Flying Spur.
Luxusné značky sa začínajú transformovať
Pred pár dňami sme tiež tiež informovali, že s výrobou čisto spaľovacích modelov končí aj Lamborghini. Aj táto talianska automobilka patrí pod krídla koncernu VW, takže elektrifikácia sa dala očakávať.
Straty legendárnej V12 sa však zatiaľ v prípade „Lamba“ obávať nemusíme. Tento špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov.

Tento rok sa ešte dočkáme nových modelov s čisto spaľovacím motorom, no od roku 2023 bude v každom jednom „Lambo“ spaľováku dopomáhať aj elektromotor.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Ako uvádza portál AutoCar, v roku 2023 sa dočkáme hybridného nástupcu modelu Aventador, v roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.
Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
Elektrike sa nebráni ani Ferrari
Talianska ikona motorizmu z Maranella zmenila po dekádach rozhodnutie. Pre jeden z posledných modelov značky si pripravila nečakané prekvapenie a svoju V8čku vymenila za zbrusu nový agregát V6, ktorý je spriahnutý s plug-in hybridným systémom značky.
Tradičná, v strede uložená 8-valcová jednotka išla bokom, aby dala prednosť hybridnému šesť valcovému agregátu, ktorý sa tak do superšportov od Ferrari vracia prvýkrát od 70-tých rokov. Predošlé 6-valce sa vo vozidlách značky umiestnili v období rokov 1960 až 1970. Teraz debutuje znova a je absolútne dokonalý.

Nová 3-litrová V6-ka je špecifická hneď v niekoľkých smeroch, a to najmä, že jej valce sú uložené pod 120° uhlom. Dvojica turbodúchadiel, ktorá sa dosahuje až 180 000 otáčok za minútu, si našla miesto práve vo strede „V“ priestoru, vďaka čomu sa zvýšila kompaktnosť motora a znížila jeho hmotnosť.
V skutočnosti ide o vôbec prvé Ferrari so zadným plug-in hybridným pohonom, ktorý má spaľovací motor integrovaný so zadným elektromotorom. Obe jednotky spolupracujú prostredníctvom nového aktuátora, ktorý umožňuje ich súčasnú spoluprácu, alebo fungovanie len čisto na elektrinu. V takomto režime zvládne nový plug-in hybrid prejsť so 7,45 kWh batériou zhruba 25 km.
Práve vďaka elektromotoru sa celkový systémový výkon Ferrari 296 GTB vyšvihol na úctyhodných 830 koní. Že je tento nový motor z Maranella skutočným majstrovským dielom, dokazuje aj fakt, že už počas jeho vývoja naň inžinieri a technici značky odkazovali ako na „malú V12-ku“, a to práve kvôli jeho potenciálu.

Samotný spaľovací agregát poskytuje maximálny výkon 663 konských síl, no k tomu sa pridáva ešte výkon spomenutého plug-in hybridného systému.
Otáčkomer vidí červenú zónu až pri 8500 ot/min., ktorú má tiež motor V12 vo Ferrari 812 Superfast. Vďaka celkovému výkonu dokáže nové 296 GTB zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť potom činí 330 km/h. Ako bolo spomenuté, všetok výkon sa prenáša na zadnú nápravu, a to prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu

Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

Kauza Gašpar naberá na obrátkach: Policajt, ktorý riešil nehodu, náhle končí. Opozícia hovorí o tlaku zhora
- 24 hod
 - 48 hod
 - 7 dní
 
- 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - Veľká zmena v STK: Slovensko ide proti EÚ. Tisíce vodičov sa potešia, no pozor na túto „pascu“
 - Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
 
 - 
					
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
 
 - 
				
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
 - Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
 - Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
 - VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
 - Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
 
 
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

U lekára nemusíš platiť za termín, recept či potvrdenku do práce. Tieto poplatky sú nelegálne
PREMIUMChatGPT ani umelá inteligencia nie sú našimi priateľmi. Dávaj si pozor, takto ohrozujú vývoj detí

Slovenka Petra začala investovať v 24 rokoch. Dnes je z nej vďaka jasnej a dlhodobej stratégii multimilionárka

Vedci odhalili tajomstvo 200-ročnej veľryby, ktorá nestarne a nemá rakovinu. Jej bunky opravuje „studený“ proteín

				
				
                
				
				
				