Takmer 3 miliardy eur na prerod značky. Ikonické Bentley mení stratégiu, do elektromobility vloží všetko
V článku boli použité materiály SITA.
Výrobca luxusných automobilov Bentley v stredu uviedol, že investuje miliardy do modernizácie výroby. Týmto krokom chce urýchliť plán vývoja elektrických vozidiel a pripojiť sa k ďalším značkám automobilov, ktoré upúšťajú od spaľovacích motorov.
Spoločnosť Bentley Motors so sídlom v Spojenom kráľovstve uviedla, že v nasledujúcom desaťročí investuje do udržateľnosti 2,5 miliardy libier (približne 2,99 miliárd eur). Firma uviedla, že finančné prostriedky sa použijú na zabezpečenie „prvého kroku spoločnosti k elektrifikácii vo výrobnom závode“ v Crewe, južne od Manchestru, ktorý zamestnáva 4000 ľudí.

V rámci procesu elektrifikácie sa Bentley dokonca vzdá výkonných 12-valcových benzínových motorov. Prvý model by mal zísť z výrobnej linky v roku 2025 a do roku 2030 bude kompletný modelový rad Bentley elektrický. Automobilka patriaca do portfólia Volkswagenu už vyrába hybridnú verziu Bentayga a sedan Flying Spur.
Luxusné značky sa začínajú transformovať
Pred pár dňami sme tiež tiež informovali, že s výrobou čisto spaľovacích modelov končí aj Lamborghini. Aj táto talianska automobilka patrí pod krídla koncernu VW, takže elektrifikácia sa dala očakávať.
Straty legendárnej V12 sa však zatiaľ v prípade „Lamba“ obávať nemusíme. Tento špičkový motor z dielne Lamborghini zostane aj naďalej „srdcom“ tých najrýchlejších a najluxusnejších modelov.

Tento rok sa ešte dočkáme nových modelov s čisto spaľovacím motorom, no od roku 2023 bude v každom jednom „Lambo“ spaľováku dopomáhať aj elektromotor.
Taliansky výrobca superšportov bude vyrábať hybridné, ale aj plug-in hybridné motorizácie. Ako uvádza portál AutoCar, v roku 2023 sa dočkáme hybridného nástupcu modelu Aventador, v roku 2024 príde Urus ako plug-in hybrid a v roku 2025 uvidíme Huracán v hybridnom prevedení.
Čistý elektromobil z dielne Lamborghini by mal na trh prísť okolo roku 2028 a riaditeľ automobilky potvrdil, že toto vozidlo bude štvordverové. Pôjde tak buď o SUV na štýl Urus, alebo o GT na štýl Audi e-tron GT či Porsche Taycan.
Elektrike sa nebráni ani Ferrari
Talianska ikona motorizmu z Maranella zmenila po dekádach rozhodnutie. Pre jeden z posledných modelov značky si pripravila nečakané prekvapenie a svoju V8čku vymenila za zbrusu nový agregát V6, ktorý je spriahnutý s plug-in hybridným systémom značky.
Tradičná, v strede uložená 8-valcová jednotka išla bokom, aby dala prednosť hybridnému šesť valcovému agregátu, ktorý sa tak do superšportov od Ferrari vracia prvýkrát od 70-tých rokov. Predošlé 6-valce sa vo vozidlách značky umiestnili v období rokov 1960 až 1970. Teraz debutuje znova a je absolútne dokonalý.

Nová 3-litrová V6-ka je špecifická hneď v niekoľkých smeroch, a to najmä, že jej valce sú uložené pod 120° uhlom. Dvojica turbodúchadiel, ktorá sa dosahuje až 180 000 otáčok za minútu, si našla miesto práve vo strede „V“ priestoru, vďaka čomu sa zvýšila kompaktnosť motora a znížila jeho hmotnosť.
V skutočnosti ide o vôbec prvé Ferrari so zadným plug-in hybridným pohonom, ktorý má spaľovací motor integrovaný so zadným elektromotorom. Obe jednotky spolupracujú prostredníctvom nového aktuátora, ktorý umožňuje ich súčasnú spoluprácu, alebo fungovanie len čisto na elektrinu. V takomto režime zvládne nový plug-in hybrid prejsť so 7,45 kWh batériou zhruba 25 km.
Práve vďaka elektromotoru sa celkový systémový výkon Ferrari 296 GTB vyšvihol na úctyhodných 830 koní. Že je tento nový motor z Maranella skutočným majstrovským dielom, dokazuje aj fakt, že už počas jeho vývoja naň inžinieri a technici značky odkazovali ako na „malú V12-ku“, a to práve kvôli jeho potenciálu.

Samotný spaľovací agregát poskytuje maximálny výkon 663 konských síl, no k tomu sa pridáva ešte výkon spomenutého plug-in hybridného systému.
Otáčkomer vidí červenú zónu až pri 8500 ot/min., ktorú má tiež motor V12 vo Ferrari 812 Superfast. Vďaka celkovému výkonu dokáže nové 296 GTB zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť potom činí 330 km/h. Ako bolo spomenuté, všetok výkon sa prenáša na zadnú nápravu, a to prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
