Megaúspech Slovákov. Naša firma na výrobu batérií získala ďalšieho svetového investora
O tom, že boj klasických automobiliek s prechodom na elektromobilitu môže ohroziť tisíce pracovných miest, sme písali už niekoľkokrát. V nebezpečenstve sú aj slovenskí zamestnanci, viacero štúdií totiž hovorí o znížení počtu pracovných miest o 20 až 40 %.
„Pokiaľ v klasických autách so spaľovacím motorom máte motor, prevodovku, spojku, chladiaci systém, palivový systém, systém mazania, tak tieto prvky sa už v elektrovozidlách využívať nebudú. Dodávatelia týchto komponentov, pokiaľ nedokážu nájsť priestor v dodávkach pre nové formy mobility, vypadnú z dodávateľských sietí, a to bude mať pravdepodobne dopad aj na zamestnanosť v týchto spoločnostiach,” objasnil pre agentúru SITA generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR Ján Pribula.
Dodal tiež: „Ak bolo na konci roka v slovenskom automobilovom priemysle zamestnaných viac ako 165-tisíc pracovníkov a z toho približne 143-tisíc u dodávateľov, pokiaľ hovoríme o úbytku 20 až 40 %, tak to je asi dopad na súčasnú zamestnanosť, ak sa nepodarí transformovať dodávateľov.”
Príležitosť na transformáciu prichádza
Pod pojmom „transformácia“ si môžeš predstaviť také zmeny v našich firmách, kedy napríklad firma vyrábajúca prevodovky prejde na produkciu systému pre rekuperáciu v elektromobiloch, prípadne spoločnosť recyklujúca motorové oleje na recykláciu kovov z batérií. Len tak sa nám podarí udržať pracovné miesta, prípadne dokonca vďaka elektromobilite vytvoriť aj úplne nové.
Najviac sa pochopiteľne špekuluje o tom, či Slovensko dokáže vyrábať to najpodstavnejšie – batérie pre nadchádzajúce elektromobily.
NEPREHLIADNI:
Slovenská „Giga Factory“ na výrobu batérií napreduje. Výrobnú linku jej dodá fima, ktorá robí s Teslou aj VW
Batérie špičkovej kvality z pohľadu bezpečnosti, životnosti aj energetickej kapacity chce vyrábať napríklad firma InoBat. Tá začala s testovaním svojich akumulátorov len v marci tohto roka, no už získava jedného investora za druhým. Peniaze do fabriky vo Voderadoch už nalial napríklad svetový ťažiarenský gigant Rio Tinto. Teraz však podľa TASR prichádzajú ďalšie dobré správy.
Už druhá obrovská investícia tento rok
Strategickú investíciu do slovenskej firmy InoBat Auto oznámil aj popredný indický výrobca priemyselných a automobilových batérií Amara Raja Batteries Limited (Amara Raja), informuje TASR. Spolupráca so Slovákmi má indickej firme umožniť vstup na rastúci európsky trh s batériami, no tiež naopak, sprostredkovať expanziu InoBatu na zahraničné trhy, informoval v stredu InoBat. Výšku investície spoločnosť nespresnila.
„Pre InoBat ide o strategicky významný krok, najmä vo vzťahu k plánovanej výstavbe gigafabrík na území Európy i globálne,“ uviedol riaditeľ spoločnosti InoBat Auto Marián Boček pre tlačovú agentúru. Indický výrobca batérií, medzi ktorého zákazníkov patria aj spoločnosti ako Ashok Leyland, Ford India, Honda, či Hyundai, uvádza, že úvodná investícia poskytne Amara Raja kľúčovú oporu na európskom trhu s elektromobilmi.
InoBat v súčasnosti vyvíja výskumné a vývojové centrum batérií a výrobnú linku vo Voderadoch. Ďalšia fáza projektu sa zameria na rozšírenie výroby vybudovaním niekoľkých gigafabrík naprieč Európou i globálne. Za firmou stojí konzorcium partnerov vrátane energetickej spoločnosti ČEZ či práve spomenutého globálneho ťažobného gigantu Rio Tinto.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
Spôsobili najviac smrteľných nehôd. Zverejnili rebríček najnebezpečnejších áut, Tesla znovu padla
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Vykrádali celé nákladné autá. Zlodeji odcudzili zariadenia v hodnote 1,5 milióna dolárov
Hráči sú z nej na prášky. Microsoft vydal aktualizáciu, ktorá zhadzuje obľúbené hry
Slnko už nepotrebujeme. Vedci prišli na spôsob, ako pestovať rastliny úplne v tme
Šetria čas, no diskriminujú ľudí. AI mala robiť nábor zamestnancov, zlyhala na celej čiare
Huawei poháňa chirurgiu budúcnosti. Predstavili nástroj, ktorý nahradí zdravotné sestry
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené